O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

ZADANIA NA ŚRODĘ 25.03 :)

1. Czy,Wy wiecie, że wiosna lubi zielone? A więc już od rana poproś mamę, tatę, siostrę, brata, babcię, dziadka, kogo tylko zechcesz i zabawcie się w„Gram w zielone”. Zacznijcie słowami: „W Zielonej krainie wesoło czas płynie, strój zielony mam i w zielone gram”.Następnie zapytaj osobę, która z Tobą gra
- Grasz w zielone?
- Gram!
- Masz zielone?
- Mam! Przy słowie „ mam” trzeba szybko wskazać część ubioru, na którym widnieje kolor zielony lub co w swoim otoczeniu widzisz w kolorze zielonym.
2. Zorganizujcie zabawę badawczą „Jak powstaje kolor zielony?” Nie podpowiadam co będzie potrzebne. Pomyślcie, już robiliśmy takie eksperymenty.
3. Włącz i posłuchaj piosenki „Żaby aby, aby” znajdziesz ją tutaj https://www.youtube.com/watch?v=ulPGOlKOWM0.Zaśpiewaj, jest bardzo łatwa! W trakcie słuchania i śpiewania piosenki sięgnij po kartę pracy "Nowe przygody Olka i Ady" na str.56, wykonaj zadanie i powiedz, jak rozwija się żaba (dzieci, którym nie udało się zabrać kart pracy tę samą macie w załączniku).
4. Czas na spacer! Pamiętajcie, że idziemy z kimś dorosłym.
Dziś zabawcie się w tropicieli :) Czy już wiecie co będziecie tropić? Tak, kolor zielony i...żaby. Mam nadzieję, że uda Wam się jakąś napotkać. Jeśli tak, koniecznie uwiecznij to na zdjęciu. Wszystko co po drodze znajdziesz w kolorze zielonym,po powrocie do domu narysuj i koniecznie podpisz swoje znaleziska.
W trakcie spaceru zaproponuj osobie, która z Tobą poszła zabawę “Zielony berek” – berkiem jest osoba, która została dotknięta zielonym listkiem, by obronić się przed dotknięciem należy przykucnąć obok najbliższego drzewa, krzewu i policzyć do pięciu.
2. Po spacerze w ramach odpoczynku sięgnij po kartę „Co zaobserwowałem w trakcie spaceru?” (jeśli masz możliwość wydrukowania).
3. Poproś rodzica lub sam przeczytaj  „Zielona żabka” (w załączniku), odpowiedz na pytania. Sięgnij po kolejną kartę „Na łące – mieszkańcy i goście”. Nazwij zwierzęta, podziel na sylaby, przegłoskuj wybrane nazwy, przeczytaj sam lub z pomocą osoby dorosłej nazwy zwierząt. Naklej napisy pod zwierzętami. Pamiętacie, jak dzieliliśmy zwierzęta na SSAKI, PTAKI, OWADY I GADY? Dopasujcie zwierzęta do odpowiedniej kategorii i powiedzcie jakie dwie nowe kategorie poznaliście. Do której z nich należy żaba?
4. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Żaby”
5. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy szlaczki (jeśli masz możliwość wydrukowania karty)
6. Utrwalamy znajomość liter i pisownię – dziś litery D T (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
7. Utrwalamy znajomość cyfr i pisownię – dziś cyferki 6,7 (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
8. Na koniec wykonaj żabę – opaskę (szablony w załączniku) lub żabę wg własnego pomysłu (jak zwykle liczę na kreatywność).

12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
5. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:

http://www.kolorowanki123.pl/zwierzeta/zaby-oraz-ropuchy/12
https://www.mamawdomu.pl/
A może masz ochotę na żabie kolorowanie?(Żaby znajdziesz w załącznikach) lub liczenie z motylami? (zadania w załączniku)


i te z poprzednich dni:
https://www.superstyler.pl/dziecko/zabawy-dla-dzieci-w-domu
https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/wiosna10/
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/hiacynt
https://www.miniminiplus.pl/gry

https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne

https://kiddoland.pl/gry-edukacyjne

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/przygotowanie-do-pisania-szlaczki/

życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)



Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane.

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 25.03.2020

Plik do pobrania: cyferki-dla-dzieci-06-red.pdf
Plik do pobrania: cyferki-dla-dzieci-07-red.pdf
Plik do pobrania: na_zce-_mieszkacy_i_gocie_zki.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-d.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-t.pdf
Plik do pobrania: szlaczki-do-druku-04.pdf
Plik do pobrania: zielona_abka_-_opowiadanie__kopia.pdf