ZADANIA NA ŚRODĘ 25.03 :)
1. Czy,Wy wiecie, że wiosna lubi zielone? A więc już od rana poproś mamę, tatę, siostrę, brata, babcię, dziadka, kogo tylko zechcesz i zabawcie się w„Gram w zielone”. Zacznijcie słowami: „W Zielonej krainie wesoło czas płynie, strój zielony mam i w zielone gram”.Następnie zapytaj osobę, która z Tobą gra
- Grasz w zielone?
- Gram!
- Masz zielone?
- Mam! Przy słowie „ mam” trzeba szybko wskazać część ubioru, na którym widnieje kolor zielony lub co w swoim otoczeniu widzisz w kolorze zielonym.
2. Zorganizujcie zabawę badawczą „Jak powstaje kolor zielony?” Nie podpowiadam co będzie potrzebne. Pomyślcie, już robiliśmy takie eksperymenty.
3. Włącz i posłuchaj piosenki „Żaby aby, aby” znajdziesz ją tutaj https://www.youtube.com/watch?v=ulPGOlKOWM0.Zaśpiewaj, jest bardzo łatwa! W trakcie słuchania i śpiewania piosenki sięgnij po kartę pracy "Nowe przygody Olka i Ady" na str.56, wykonaj zadanie i powiedz, jak rozwija się żaba (dzieci, którym nie udało się zabrać kart pracy tę samą macie w załączniku).
4. Czas na spacer! Pamiętajcie, że idziemy z kimś dorosłym.
Dziś zabawcie się w tropicieli :) Czy już wiecie co będziecie tropić? Tak, kolor zielony i...żaby. Mam nadzieję, że uda Wam się jakąś napotkać. Jeśli tak, koniecznie uwiecznij to na zdjęciu. Wszystko co po drodze znajdziesz w kolorze zielonym,po powrocie do domu narysuj i koniecznie podpisz swoje znaleziska.
W trakcie spaceru zaproponuj osobie, która z Tobą poszła zabawę “Zielony berek” – berkiem jest osoba, która została dotknięta zielonym listkiem, by obronić się przed dotknięciem należy przykucnąć obok najbliższego drzewa, krzewu i policzyć do pięciu.
2. Po spacerze w ramach odpoczynku sięgnij po kartę „Co zaobserwowałem w trakcie spaceru?” (jeśli masz możliwość wydrukowania).
3. Poproś rodzica lub sam przeczytaj „Zielona żabka” (w załączniku), odpowiedz na pytania. Sięgnij po kolejną kartę „Na łące – mieszkańcy i goście”. Nazwij zwierzęta, podziel na sylaby, przegłoskuj wybrane nazwy, przeczytaj sam lub z pomocą osoby dorosłej nazwy zwierząt. Naklej napisy pod zwierzętami. Pamiętacie, jak dzieliliśmy zwierzęta na SSAKI, PTAKI, OWADY I GADY? Dopasujcie zwierzęta do odpowiedniej kategorii i powiedzcie jakie dwie nowe kategorie poznaliście. Do której z nich należy żaba?
4. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Żaby”
5. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy szlaczki (jeśli masz możliwość wydrukowania karty)
6. Utrwalamy znajomość liter i pisownię – dziś litery D T (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
7. Utrwalamy znajomość cyfr i pisownię – dziś cyferki 6,7 (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
8. Na koniec wykonaj żabę – opaskę (szablony w załączniku) lub żabę wg własnego pomysłu (jak zwykle liczę na kreatywność).
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
5. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
http://www.kolorowanki123.pl/zwierzeta/zaby-oraz-ropuchy/12
https://www.mamawdomu.pl/
A może masz ochotę na żabie kolorowanie?(Żaby znajdziesz w załącznikach) lub liczenie z motylami? (zadania w załączniku)
i te z poprzednich dni:
https://www.superstyler.pl/dziecko/zabawy-dla-dzieci-w-domu
https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/wiosna10/
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/hiacynt
https://www.miniminiplus.pl/gry
https://www.eprzedszkolaki.pl/gry-edukacyjne
https://kiddoland.pl/gry-edukacyjne
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/przygotowanie-do-pisania-szlaczki/
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)
Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane. |