O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK 23 MARZEC


line

 
Temat dnia: Kolory wiosny.

1.Na początek proponuję rozwiązać zagadkę:
Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół?
Tak, odpowiedź to wiosna.
Obejrzyjcie teraz oznaki wiosny w fioletowej książce na s. 52-53
2.Dokończcie zdanie:
Cieszę się, że przyszła wiosna, bo…..(np. wszystko budzi się do życia)
Rodzice również podają swoją propozycję na dokończenie zdania.
3.Teraz posłuchajcie uważnie wiersza Wiosna i moda, a następnie odpowiedz na poniżej przygotowane pytania.

Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?

Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?

Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?

(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)

I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.

Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.

Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście i potraficie odpowiedzieć na pytania:
*Jaki problem miała wiosna?
*W co postanowiła się ubrać?
*Jak wyglądała ?
4.Dodatkowo zastanówcie się i odpowiedzcie: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
Zapytajcie również o to mamę lub tatę. Może pomocne będą obserwacje przez okno lub spacer w pobliżu domu.
Otwórzcie teraz fioletową książkę na s.58 i zapoznajcie się z nazwami wiosennych kwiatów- jeśli potrafisz przeczytaj sam.
*Opowiedzcie jak wyglądają?
*Powiedzcie jak są zbudowane?-ilustracja poniżej.
* Dlaczego niektóre kwiaty są pod ochrona? Sprawdźcie, czy te które oglądaliście są pod ochroną?
Teraz pokolorujcie rysunki kwiatów i rysujcie po śladzie.
Pewnie już wiecie, że sasanka jest pod ochroną, więc otwórzcie teraz książkę na stronie 57 i obejrzyjcie jak się rozwijała. Poćwiczcie swoją spostrzegawczość i dorysujcie brakujące elementy .
5.Odkrywanie litery „c”- tym razem zrobisz to wspólnie z rodzicami.
*Przygotujcie zielone książki, literki, czerwone i niebieskie kartoniki.
*Otwórzcie teraz książkę na s. 40, obejrzyjcie zdjęcie i odpowiedzcie na pytania pełnymi zdaniami:
*Kto jest na zdjęciu?
*Co robi tata?
*Dlaczego Ada zasłania oczy?
A może odszukajcie informacji, dlaczego przy cebuli płaczemy?
Proszę podzielcie teraz wyraz cebula na sylaby ( ce-bu-la) i policzcie(3), następnie na głoski (c-e-b-u-l-a) i też podajcie liczbę głosek(6). Powiedzcie co słyszycie na początku i na końcu wyrazu cebula. Proszę, abyście teraz podali przykłady innych wyrazów, w których głoskę „c” słyszycie na początku wyrazu, na końcu, w środku- a może zawody kto poda więcej przykładów?
Głoska „c” jest spółgłoską i zaznaczamy ją na niebiesko, dlatego zabaw się w detektywa i wyszukaj w wyrazach poznaną głoskę „c” w zadaniu na s.41 i przeczytaj tekst. Wykonaj zadania do s. 43.
6.Poproś o pomoc rodziców i może założysz hodowlę cebuli? Koniecznie przypomnij sobie czego wszystkie rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju i prowadź obserwację.
7.Przygotuj kartoniki czerwone i niebieskie oraz litery. Poćwicz układanie modeli słów: Ada, buda, ul, koc, Olek, taca.

line

Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  23 MARZEC