Temat dnia: Kolory wiosny.
1.Na początek proponuję rozwiązać zagadkę:
Jak się nazywa ta pora roku.
Co ścieli dywan zielony wokół?
Tak, odpowiedź to wiosna.
Obejrzyjcie teraz oznaki wiosny w fioletowej książce na s. 52-53
2.Dokończcie zdanie:
Cieszę się, że przyszła wiosna, bo…..(np. wszystko budzi się do życia)
Rodzice również podają swoją propozycję na dokończenie zdania.
3.Teraz posłuchajcie uważnie wiersza Wiosna i moda, a następnie odpowiedz na poniżej przygotowane pytania.
Pod koniec zimy wiosna
Wyjęła żurnali stosik.
-W co mam się ubrać? – dumała
-Co w tym sezonie się nosi?
Założyć sukienkę w kropki?
A może golf? No i spodnie?
Co wybrać, by być na czasie
i nie wyglądać niemodnie?
Torebkę wziąć czy koszyczek?
Na szyję apaszkę cienką,
na głowę – kapelusz z piórkiem
czy lepiej beret z antenką?
(W tym czasie... - Gdzież ta wiosna?
- pytali wszyscy wokół.
- Zaspała? Zapomniała?
Nie będzie jej w tym roku?)
I przyszła w zielonych rajstopach,
w powiewnej złocistej sukience
i miała wianek z pierwiosnków,
a w ręce trzymała kaczeńce.
Pachniała jak sklep z perfumami-
wszak była calutka w kwiatkach,
sypała płatkami jak deszczem-
i tak już została do lata.
Mam nadzieję, że uważnie słuchaliście i potraficie odpowiedzieć na pytania:
*Jaki problem miała wiosna?
*W co postanowiła się ubrać?
*Jak wyglądała ?
4.Dodatkowo zastanówcie się i odpowiedzcie: Jakie kolory kojarzą się wam z wiosną? Dlaczego?
Zapytajcie również o to mamę lub tatę. Może pomocne będą obserwacje przez okno lub spacer w pobliżu domu.
Otwórzcie teraz fioletową książkę na s.58 i zapoznajcie się z nazwami wiosennych kwiatów- jeśli potrafisz przeczytaj sam.
*Opowiedzcie jak wyglądają?
*Powiedzcie jak są zbudowane?-ilustracja poniżej.
* Dlaczego niektóre kwiaty są pod ochrona? Sprawdźcie, czy te które oglądaliście są pod ochroną?
Teraz pokolorujcie rysunki kwiatów i rysujcie po śladzie.
Pewnie już wiecie, że sasanka jest pod ochroną, więc otwórzcie teraz książkę na stronie 57 i obejrzyjcie jak się rozwijała. Poćwiczcie swoją spostrzegawczość i dorysujcie brakujące elementy .
5.Odkrywanie litery „c”- tym razem zrobisz to wspólnie z rodzicami.
*Przygotujcie zielone książki, literki, czerwone i niebieskie kartoniki.
*Otwórzcie teraz książkę na s. 40, obejrzyjcie zdjęcie i odpowiedzcie na pytania pełnymi zdaniami:
*Kto jest na zdjęciu?
*Co robi tata?
*Dlaczego Ada zasłania oczy?
A może odszukajcie informacji, dlaczego przy cebuli płaczemy?
Proszę podzielcie teraz wyraz cebula na sylaby ( ce-bu-la) i policzcie(3), następnie na głoski (c-e-b-u-l-a) i też podajcie liczbę głosek(6). Powiedzcie co słyszycie na początku i na końcu wyrazu cebula. Proszę, abyście teraz podali przykłady innych wyrazów, w których głoskę „c” słyszycie na początku wyrazu, na końcu, w środku- a może zawody kto poda więcej przykładów?
Głoska „c” jest spółgłoską i zaznaczamy ją na niebiesko, dlatego zabaw się w detektywa i wyszukaj w wyrazach poznaną głoskę „c” w zadaniu na s.41 i przeczytaj tekst. Wykonaj zadania do s. 43.
6.Poproś o pomoc rodziców i może założysz hodowlę cebuli? Koniecznie przypomnij sobie czego wszystkie rośliny potrzebują do wzrostu i rozwoju i prowadź obserwację.
7.Przygotuj kartoniki czerwone i niebieskie oraz litery. Poćwicz układanie modeli słów: Ada, buda, ul, koc, Olek, taca.