Temat : Wiosna na łące
1.Rozpocznijcie od zaśpiewania piosenki Maszeruje wiosna i ilustracji ruchowej jej treści- zaproście do zabawy rodziców.
Zabawcie się teraz w rymy. Rodzic podaje słowo, a waszym zadanie jest znaleźć do niego rym. Przykłady:
-sasanka- (szklanka)
-jaskółka- (kukułka)
-wiosna- (sosna)
-skowronek- (dzwonek)
-zające- (słońce)
-trawka-(zabawka)
2.Teraz w fioletowej książce na s.54 zaznaczcie drogę Ady i Olka do kwiatów. Przypomnijcie sobie jak nazywają się te wiosenne kwiaty. Czy mają tylko jedną nazwę? Sprawdźcie. Następnie rysujcie kwiaty po śladzie bez odrywania kredki od kartki.
3.Przygotujcie kartkę, ołówek, cyfry i znaki matematyczne oraz liczmany( małe klocki, kredki itp. przedmioty do przeliczania)może być liczydło. Teraz rodzic będzie czytał treść zadania, a dziecko przy wykorzystaniu liczmanów wykonuje obliczenia. Następnie z cyfr i znaków układa działanie, odpowiada na pytanie i zapisuje działanie na kartce, pamiętając o prawidłowym kierunku pisania. Zachęcam do wymyślania własnych treści zadań oraz zamiany ról, aby to dzieci wymyślały treść, a rodzice rozwiązywali. Oto propozycje:
*Pewnego dnia zakwitły na łące 2 stokrotki; następnego dnia zakwitły jeszcze 3. Ile stokrotek zakwitło na łące?
*Na łące rosło 8 stokrotek. Dzieci zerwały 4 stokrotki . Ile stokrotek zostało?
*Nad łąką fruwały 4 motylki cytrynki. Za chwilę przyleciało jeszcze 6 motylków. Ile motylków fruwa teraz nad łąką?
*Na kwiatach siedziało 10 motylków cytrynków. 3 motylki odfrunęły. Ile motylków zostało na kwiatach?
Mam nadzieję, że macie jeszcze ochotę na liczenie, bo w fioletowej książce na s.55 czekają na Was zadania. Zapraszam:)
4.W dniu dzisiejszym po wysiłku umysłowym zaproponuje Wam trochę ruchu przy piosence i mam nadzieję, że będziecie się świetnie bawić. Na początek spróbujcie poruszać się pod dyktando rodzica:
Idź do przodu cztery kroki i zrób w miejscu dwa podskoki.
Teraz w lewo kroków pięć, przysiad, podskok, ściśnij pięść.
Idź do tyłu cztery kroki i zrób w miejscu trzy podskoki.
Teraz w prawo kroki dwa i od nowa- tralala.
Teraz odtwórzcie piosenki i włączcie się do ćwiczeń, a po zakończeniu odpocznijcie przy muzyce relaksacyjnej.
*https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
*https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
*https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
*https://www.youtube.com/watch?v=JLsomqe8un4 muzyka relaksacyjna
Zabawcie się jeszcze dzisiaj w układanie nazw wybranych zwierząt żyjących na łące. Będą potrzebne tylko litery. Rodzice pomagają.