Temat dnia: Pierwszy motyl.
1.Dzisiaj rozpoczniemy od wierszyka utrwalającego wymowę głoski ż. Rodzice czytają pierwszy wers, a dzieci powtarzają i tak do końca wiersza.
„Żaba i żuk”
Duża żaba nad kałużą
Napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
I butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
I żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
Mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
Do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.”
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
*Kogo spotkała żaba?
*W jakim kolorze były butki, szalik i kapelusz żuka?
*U kogo odbywało się przyjęcie?
*Jak myślicie, czy żaba skorzystała z zaproszenia i poszła na przyjęcie?
2.Otwórzcie teraz fioletową książkę na s. 56 i obejrzyjcie obrazki jak rozwija się żaba, a następnie dokończcie szlaczek.
3.Zabawy z rytmem. Przygotujcie przedmioty dzięki którym będziecie mogli wystukiwać rytmy (drewniane lub plastikowe klocki, drewniane przybory kuchenne – z pewnością coś w domu znajdziecie, lub wykonajcie to zadanie za pomocą klaskania.
*Pokaż rytm – rodzic pokazuje rytm dziecku , a następnie dziecko odtwarza w ten sam sposób ( zaczynamy od prostych rytmów; na początek to może być określona liczba do powtórzenia przez dziecko np. 1-10, a następnie podnosimy stopień trudności wprowadzamy pauzę, szybkie i wolne wykonywanie sekwencji.
Do zabawy dołączam melodię z którą warto się z dziećmi pobawić ( klaszcząc, skacząc, tupiąc itp.).
https://www.youtube.com/watch?v=SruVR2fBQWE
4.Przygotuj teraz litery: l,y, t, o, m i ułóż w takiej kolejności litery: 1-m, 2-o, 3-t, 4-y, 5-l. Dzieci próbują odczytać wyraz. Obejrzyjcie wspólnie motyla i omówcie jego budowę- zdjęcie poniżej.
Ciało motyla jest zbudowane z trzech części : głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.
Zachęcam do poszukania zdjęć różnych gat. motyli i zapoznania się z ich nazwami. Poniżej na zdjęciu Cytrynek.
5.Teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej- jak się domyślacie dzisiaj będzie to motyl. Możecie wykonać go z dodatkowej karty pracy jaką otrzymaliście z książkami według instrukcji lub według własnego pomysłu. Kilka pomysłów podrzucam, a wy pamiętajcie o przesłaniu zdjęcia waszego motyla. Do dzieła!
https://www.youtube.com/watch?v=99sJR7MgUtA
https://www.youtube.com/watch?v=KFzkJ26eSqY
https://www.youtube.com/watch?v=scapabnnLSk
https://www.youtube.com/watch?v=Kc2K5iAFgfI
Poniżej zamieściłam ilustracje i dodatkowe karty pracy – jeśli macie ochotę skorzystajcie z nich.