O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA ŚRODĘ 25 MARZEC


line

 
Temat dnia: Pierwszy motyl.

1.Dzisiaj rozpoczniemy od wierszyka utrwalającego wymowę głoski ż. Rodzice czytają pierwszy wers, a dzieci powtarzają i tak do końca wiersza.
„Żaba i żuk”
Duża żaba nad kałużą
Napotkała żuka.
Żuk na nóżki buty włożył
I butkami puka.
Żółte butki, żółty szalik
I żółty kapelusz.
Pyta żaba: „Dokąd bieżysz,
Mój ty przyjacielu?”
„Idę żabko na przyjęcie
Do pana bociana.
Będzie żuraw, żółw i jeżyk.
Chodź i ty kochana.”

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:
*Kogo spotkała żaba?
*W jakim kolorze były butki, szalik i kapelusz żuka?
*U kogo odbywało się przyjęcie?
*Jak myślicie, czy żaba skorzystała z zaproszenia i poszła na przyjęcie?

2.Otwórzcie teraz fioletową książkę na s. 56 i obejrzyjcie obrazki jak rozwija się  żaba, a następnie dokończcie szlaczek.

3.Zabawy z rytmem. Przygotujcie przedmioty dzięki którym będziecie mogli wystukiwać rytmy (drewniane lub plastikowe klocki, drewniane przybory kuchenne – z pewnością coś w domu znajdziecie, lub wykonajcie to zadanie za pomocą klaskania.
*Pokaż rytm – rodzic pokazuje rytm dziecku , a następnie dziecko odtwarza w ten sam sposób ( zaczynamy od prostych rytmów; na początek to może być określona liczba do powtórzenia przez dziecko np. 1-10, a następnie podnosimy stopień trudności wprowadzamy pauzę, szybkie i wolne wykonywanie sekwencji.
Do zabawy dołączam melodię z którą warto się z dziećmi pobawić ( klaszcząc, skacząc, tupiąc itp.).
https://www.youtube.com/watch?v=SruVR2fBQWE

4.Przygotuj teraz  litery: l,y, t, o, m i ułóż w takiej kolejności litery: 1-m, 2-o, 3-t, 4-y, 5-l. Dzieci próbują odczytać wyraz. Obejrzyjcie wspólnie motyla i omówcie jego budowę- zdjęcie poniżej.
Ciało motyla jest zbudowane z trzech części : głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie ma parę oczu (złożonych), parę czułków oraz ssący aparat gębowy. Tułów składa się z trzech segmentów, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.
Zachęcam do poszukania zdjęć różnych gat. motyli i zapoznania się z ich nazwami. Poniżej na zdjęciu Cytrynek. 

5.Teraz zapraszam do wykonania pracy plastycznej- jak się domyślacie dzisiaj  będzie to motyl. Możecie wykonać go z dodatkowej karty pracy jaką otrzymaliście z książkami według instrukcji lub według własnego pomysłu. Kilka pomysłów podrzucam, a wy pamiętajcie o przesłaniu zdjęcia waszego motyla. Do dzieła! 
https://www.youtube.com/watch?v=99sJR7MgUtA
https://www.youtube.com/watch?v=KFzkJ26eSqY
https://www.youtube.com/watch?v=scapabnnLSk
https://www.youtube.com/watch?v=Kc2K5iAFgfI

Poniżej zamieściłam ilustracje i dodatkowe karty pracy – jeśli macie ochotę skorzystajcie z nich.

line

Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  25 MARZEC

Plik do pobrania: szlaczki-do-druku-01.pdf