Dzisiaj zabawimy się w określanie położenia przedmiotów w przestrzeni. Dziecko w praktyce stosuje pojęcia : za, pod, nad, na, obok, przed.
Zadanie:
Ustawiamy przed dzieckiem np. krzesełko lub mały stolik. Przygotowujemy kilka zabawek (klocki w różnych kolorach, autka, laleczki, itp..) następnie dzieci ustawiają przedmioty wg poleceń np. :
• Połóż maskotkę przed krzesłem;
• Połóż autko na krześle;
• Połóż książeczkę pod krzesłem;
• Połóż czerwony klocek obok krzesła;
• Połóż zielony klocek za krzesłem;
Następnie dziecko samo opowiada, gdzie znajdują się przedmioty. Możemy tą zabawę wykorzystać również do utrwalania kolorów lub wielkości przedmiotów.
Oprócz tych zadań można wykonać jeszcze kartę pracy.
Podaję propozycje kart pracy:
Aby rozwijać kompetencje matematyczne zachęcam rodziców do wspólnych gier w planszówki. Gry te uczą, bawią, wspierają rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny. Wspólne granie pielęgnuje więzi rodzinne, umacnia pozytywne relacje. Trenują cierpliwość, dzieci muszą dostosowywać się do reguł gry, pomagają uczyć się przegrywać. Wspólne granie pozwala rodzicom w zaobserwowaniu dziecka, jak radzi sobie ze stresem w różnych sytuacjach.
Myślę, że gra przygotowana wspólnie z rodzicami byłaby bodźcem do tego, aby oswoić się z pionkami, kostką i emocjami towarzyszącymi podczas zabawy. Mam propozycję ( oczywiście dla chętnych), aby przygotować grę, której tematem przewodnim byłyby zwiastuny wiosny, np. : przygotowujemy kilka wybranych pól na których umieszczamy wycięte obrazki lub własnoręcznie przygotowane miniatury przedstawiające zwiastuny wiosny. Jeżeli gracz zatrzyma się na wyżej wymienionym polu ma np. dodatkowy rzut kostką, ale dopiero po nazwaniu danego symbolu. Gra powinna być prosta i niezbyt długa, aby nie zniechęcać naszych małych graczy. Zabawa ta pozwoli utrwalić dzieciom wiadomości na temat zmian zachodzących w przyrodzie, nauczyć się przeliczania, koncentracji uwagi, pamięci i analizowania oraz zbliży rodzinę.
Czekam na ciekawe zdjęcia z przygotowań gry i wspólnej zabawy. Myślę, że inni pozazdroszczą nam udanej zabawy i dołączą do grupy twórców. Jeżeli ktoś nie wykona gry, to proszę zagrać z dzieckiem w jakąkolwiek planszówkę i też przesłać zdjęcie.
|