O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

ZADANIA NA PIĄTEK 27.03 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy "Nowe przygody Olka i Ady" oraz "Litery i liczby".

1. Dziś już piątek! Wstaliście ? A więc rozgrzewka:
wymień dni tygodnia z przysiadami
wymień pory roku z przeskokami z nogi na nogę
wymień miesiące „wkładając je do koszyczka”(z rączki do rączki stopniowo wznosząc ręce aż nad głowę).
2. Spójrz za okno, jaka dziś pogoda (mam nadzieję, że prawdziwie wiosenna i ciepła). Jakakolwiek jest, my od rana zajmiemy się deszczem i chmurami.
3. Poszukajmy odpowiedzi na pytanie „Skąd się bierze deszcz?” Jak wyglądają chmury, gdy pada deszcz? Odpowiedź znajdziesz w historyjce obrazkowej „Obieg wody w przyrodzie” - załącznik lub pod załączonymi linkami

https://www.youtube.com/watch?v=WYIGCgYpFRE – zamek z chmur
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8 – cykl hydrologiczny

4. Opowiedz o zjawisku parowania i skraplania. Aby lepiej je zrozumieć poproś rodzica o przeprowadzenie zabawy badawczej – w załączniku lub jeśli masz ochotę przeprowadź z rodzicami eksperyment „Obieg wody – eksperyment” - załącznik
5. Jesteś ciekawy jakie kształty mają chmury i dlaczego mają takie kształty? Zajrzyj do załączników CHMURY 1,2,3 i wykonaj zadanie wg instrukcji
Podpowiem tylko, że CUMULUSY - towarzyszą słonecznej pogodzie, CIRROSTRATUSY – zapowiadają pogorszenie pogody, CUMULONIMBUSY – przynoszą pogodę deszczową.

6. Czas na gimnastykę. Odsyłam Was tutaj, na pewno się spodoba: https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/

3. Zanim pójdziesz na spacer (jeśli oczywiście wychodzisz) poproś rodziców o przeczytanie opowiadania „Paskuda”. Podpowiem, że jest to opowiadanie o dżdżownicy, a nazwa dżdżownica pochodzi od dżdżu czyli deszczu, a właśnie po deszczu dżdżownicę można spotkać na powierzchni ziemi. Nawiązując do opowiadania opowiedz, czy dżdżownica jest pożyteczna - dlaczego, czy jest szkodnikiem.

4. Czy wychodzicie na krótki spacer? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać. Jeśli masz zabierz ze sobą lupę i małą łopatkę ogrodową. Idziesz na poszukiwania dżdżownic!. Jeśli uda Ci się znaleźć dżdżownicę poobserwuj ją wykorzystując lupę. Opisz jak wygląda, zmierz ją długością kciuka (np.moja dżdżownica miała długość 3 kciuków).
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.

5. Po spacerze jeśli masz ochotę zabaw się w liczenie z dżdżownicami lub kropelkami deszczu (zachowaj wycięte cyfry i znaki matematyczne, będą nam jeszcze potrzebne) - w załączniku.
Z kropelkami – wytnij kropelki, cyfry i chmurę. Poproś rodzica, żeby pukał . Twoim zadaniem jest liczyć ile razy rodzic pukał, tyle kropelek układasz na chmurze, oznaczasz odpowiednią liczbą.
Z dżdżownicami – wytnij, ułóż w szeregu, oznacz kolejno liczbami. Nad każdą kolejną dżdżownicą połóż jakiś przedmiot i opowiadaj: pierwsza dżdżownica ma np. guzik, druga sznurek itd. Możesz przygotować dwa ogródki i porównywać, w którym ogródku jest więcej, mniej lub po równo dżdżownic – znaki matematyczne w załączniku.

6. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Pada i pada”
7. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy szlaczki wiosenne 2 (jeśli masz możliwość wydrukowania karty)
8. Utrwalamy znajomość liter i pisownię – dziś litery S Z (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
9. Na koniec wykonaj „Rytmiczną dżdżownicę”. Koloruj w następującej kolejności: brązowy, zielony, czerwony, fioletowy – kontynuuj rytm – w załączniku
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:

 https://eduzabawy.com/generatory/
https://ponadwszystko.com/category/zabawa

A może masz ochotę na wiosenne kolorowanie? - w załączniku.

życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane.

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PIĄTEK 27.03.2020

Plik do pobrania: jak_powstaje_deszcz_-_zabawa_badawcza.pdf
Plik do pobrania: liczymy_kropelki_-_liczmany_do_zabaw_matematycznych.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-s.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-z.pdf
Plik do pobrania: obieg_wody_w_przyrodzie_-_historyjka.pdf
Plik do pobrania: paskuda_-_opowiadanie_o_ddownicy.pdf
Plik do pobrania: wiosenne_szlaczki_2.pdf