ZADANIA NA PIĄTEK 27.03 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy "Nowe przygody Olka i Ady" oraz "Litery i liczby".
1. Dziś już piątek! Wstaliście ? A więc rozgrzewka:
wymień dni tygodnia z przysiadami
wymień pory roku z przeskokami z nogi na nogę
wymień miesiące „wkładając je do koszyczka”(z rączki do rączki stopniowo wznosząc ręce aż nad głowę).
2. Spójrz za okno, jaka dziś pogoda (mam nadzieję, że prawdziwie wiosenna i ciepła). Jakakolwiek jest, my od rana zajmiemy się deszczem i chmurami.
3. Poszukajmy odpowiedzi na pytanie „Skąd się bierze deszcz?” Jak wyglądają chmury, gdy pada deszcz? Odpowiedź znajdziesz w historyjce obrazkowej „Obieg wody w przyrodzie” - załącznik lub pod załączonymi linkami
https://www.youtube.com/watch?v=WYIGCgYpFRE – zamek z chmur
https://www.youtube.com/watch?v=4Pcvil1sVJ8 – cykl hydrologiczny
4. Opowiedz o zjawisku parowania i skraplania. Aby lepiej je zrozumieć poproś rodzica o przeprowadzenie zabawy badawczej – w załączniku lub jeśli masz ochotę przeprowadź z rodzicami eksperyment „Obieg wody – eksperyment” - załącznik
5. Jesteś ciekawy jakie kształty mają chmury i dlaczego mają takie kształty? Zajrzyj do załączników CHMURY 1,2,3 i wykonaj zadanie wg instrukcji
Podpowiem tylko, że CUMULUSY - towarzyszą słonecznej pogodzie, CIRROSTRATUSY – zapowiadają pogorszenie pogody, CUMULONIMBUSY – przynoszą pogodę deszczową.
6. Czas na gimnastykę. Odsyłam Was tutaj, na pewno się spodoba: https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
3. Zanim pójdziesz na spacer (jeśli oczywiście wychodzisz) poproś rodziców o przeczytanie opowiadania „Paskuda”. Podpowiem, że jest to opowiadanie o dżdżownicy, a nazwa dżdżownica pochodzi od dżdżu czyli deszczu, a właśnie po deszczu dżdżownicę można spotkać na powierzchni ziemi. Nawiązując do opowiadania opowiedz, czy dżdżownica jest pożyteczna - dlaczego, czy jest szkodnikiem.
4. Czy wychodzicie na krótki spacer? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać. Jeśli masz zabierz ze sobą lupę i małą łopatkę ogrodową. Idziesz na poszukiwania dżdżownic!. Jeśli uda Ci się znaleźć dżdżownicę poobserwuj ją wykorzystując lupę. Opisz jak wygląda, zmierz ją długością kciuka (np.moja dżdżownica miała długość 3 kciuków).
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.
5. Po spacerze jeśli masz ochotę zabaw się w liczenie z dżdżownicami lub kropelkami deszczu (zachowaj wycięte cyfry i znaki matematyczne, będą nam jeszcze potrzebne) - w załączniku.
Z kropelkami – wytnij kropelki, cyfry i chmurę. Poproś rodzica, żeby pukał . Twoim zadaniem jest liczyć ile razy rodzic pukał, tyle kropelek układasz na chmurze, oznaczasz odpowiednią liczbą.
Z dżdżownicami – wytnij, ułóż w szeregu, oznacz kolejno liczbami. Nad każdą kolejną dżdżownicą połóż jakiś przedmiot i opowiadaj: pierwsza dżdżownica ma np. guzik, druga sznurek itd. Możesz przygotować dwa ogródki i porównywać, w którym ogródku jest więcej, mniej lub po równo dżdżownic – znaki matematyczne w załączniku.
6. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Pada i pada”
7. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy szlaczki wiosenne 2 (jeśli masz możliwość wydrukowania karty)
8. Utrwalamy znajomość liter i pisownię – dziś litery S Z (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
9. Na koniec wykonaj „Rytmiczną dżdżownicę”. Koloruj w następującej kolejności: brązowy, zielony, czerwony, fioletowy – kontynuuj rytm – w załączniku
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
https://eduzabawy.com/generatory/
https://ponadwszystko.com/category/zabawa
A może masz ochotę na wiosenne kolorowanie? - w załączniku.
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)
Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane. |