WIOSENNE POWROTY
PROPOZYCJE ZADAŃ NA PONIEDZIAŁEK 30.03 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy "Nowe przygody Olka i Ady" i "Liczę i czytam".
1. Czy Was obudziło dziś to samo co mnie? Tak, to śpiew ptaków, które wróciły do nas na wiosnę. Jeśli macie wątpliwości, który z ptaków Was obudził te linki będą Wam pomocne w rozwianiu wątpliwości.
https://www.youtube.com/watch?v=QsLHO0heH7Y - klekot bociana
https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0 - śpiew skowronka
https://www.youtube.com/watch?v=IBrYJxk66Fk - odgłosy wilgi
https://www.youtube.com/watch?v=wgA2rNj8kPY - kukanie kukułki
https://www.youtube.com/watch?v=hjOefz9UUg4 - śpiew jaskółki
https://www.youtube.com/watch?v=6DXZ5il87kA - nawoływanie czajki
https://www.youtube.com/watch?v=DfGwvAfVgvw - śpiew szpaka
2. Sięgnij po kartę „Powróciły ptaki”, przyjrzyj się ptakom, zwróć uwagę na ich wygląd, opowiedz rodzicom o różnicach i podobieństwach jakie zauważyłeś w ich wyglądzie. Wykonaj 3pierwsze punkty (4 zrobimy później).
3. Przejdź się po domu i odszukaj wszystkie przedmioty, których nazwa rozpoczyna się głoską Ł. Tak, dziś poznamy literkę Ł-
karty pracy „Litery i liczby” str. 47- 49 i wykonuj zadania zgodnie z poleceniami:
- podziel na sylaby i głoski słowa ŁODYGA, ŁATKA
-ułóż schematy (tyle białych kartoników, ile słyszysz głosek). W załączniku masz materiały, które ułatwią Ci układanie schematów, wyodrębnianie samogłosek i spółgłosek oraz układanie wyrazów. Po zakończonej pracy zachowaj te pomoce, gdyż będą nam potrzebne w kolejnych dniach).
- Pamiętacie jak zawsze sprawdzamy, czy to spółgłoska, czy samogłoska? Zróbcie tak, żebym usłyszała Was u siebie w domu:)
- teraz budujemy modele słów. Pod białymi (albo na) kartonikami ułóż niebieskie i czerwone,czyli utrwalamy znajomość spółgłosek i samogłosek
- żeby przejść do ułożenia wyrazu popatrz jak wygląda literka Ł
- na końcu układamy wyrazy ŁODYGA, ŁATKA z rozsypanki literowej(jeśli masz ochotę ułóż więcej wyrazów).
Resztę zadań w książce wykonaj wg zawartych poleceń.
Jeśli piszesz już literkę, pamiętaj, że nie jest to zadanie na wyścigi, a literka ma wyglądać jak...
P-E-R-E-Ł-K-A:))
4. Włącz piosenkę „Kukułeczka”, znajdziesz ją pod tym linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=BjgpDyMVHSs
Słuchając, wróć do karty „Powroty ptaków” i dokończ zadanie wykonując punkt 4.
Jeśli masz ochotę pośpiewać, tekst piosenki masz w załączniku.
5. Czy wychodzisz na spacer? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Można pospacerować tuż przy domu, pooddychać świeżym powietrzem, posłuchać śpiewu ptaków i zabawić się w ornitologa (jeśli nie pamiętasz, zapytaj rodzica czym zajmuje się ornitolog). Czy udało się rozpoznać jakiegoś ptaka po śpiewie? A może macie to szczęście, że w pobliżu Waszego domu jakiś ptak założył gniazdo? Koniecznie to uwiecznijcie i zainteresujcie się czyje to gniazdo i z czego zostało zbudowane.
Spróbujcie policzyć wszystkie napotkane ptaki;)
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.
6. Po spacerze poproś rodzica o przeczytanie opowiadania „Gdzie zbudować gniazdo?”. Odpowiedz na pytania. - tekst i pytania w załączniku.
7. Karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady”str.62, 63, 64 – nazwij ptaki, obejrzyj ich gniazda, powiedz w czym się różnią gniazda, a w czym są podobne. Z czego ptaki budują gniazda? Opowiedz historyjkę o wildze i wykonaj ćwiczenia na dole stron. Poszukaj w dostępnych źródłach ciekawostek na temat wilgi. Sprawdź z jakich części ciała zbudowany jest ptak.
8. Żeby się trochę rozruszać pofruwaj po domu jak: wilga, bocian, jaskółka. UWAŻAJ NA CZYHAJĄCE W DOMU PRZESZKODY!
9. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem przy poznanej dziś literce Ł - „Litery i liczby str. 47
10. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Podlewanie” (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). Przy okazji...mam nadzieję, że pamiętasz o podlewaniu swojej cebulki;
11. Na koniec jeśli masz ochotę wykonaj „Jaskółeczkę” wg instrukcji - instrukcja i szablon w załącznikach.
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=1KmABmo2prg Czarownik ptaków - słuchowisko
http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke - słowo na literkę – gra
A może masz ochotę na ptasie kolorowanie? - w załączniku.
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)
Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane. |