O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

WIOSENNE POWROTY

PROPOZYCJE ZADAŃ NA PONIEDZIAŁEK 30.03 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy "Nowe przygody Olka i Ady" i "Liczę i czytam".

1. Czy Was obudziło dziś to samo co mnie? Tak, to śpiew ptaków, które wróciły do nas na wiosnę. Jeśli macie wątpliwości, który z ptaków Was obudził te linki będą Wam pomocne w rozwianiu wątpliwości.
https://www.youtube.com/watch?v=QsLHO0heH7Y - klekot bociana
https://www.youtube.com/watch?v=X1X_UVQN1u0 - śpiew skowronka
https://www.youtube.com/watch?v=IBrYJxk66Fk - odgłosy wilgi
https://www.youtube.com/watch?v=wgA2rNj8kPY - kukanie kukułki
https://www.youtube.com/watch?v=hjOefz9UUg4 - śpiew jaskółki
https://www.youtube.com/watch?v=6DXZ5il87kA - nawoływanie czajki
https://www.youtube.com/watch?v=DfGwvAfVgvw - śpiew szpaka

2. Sięgnij po kartę „Powróciły ptaki”, przyjrzyj się ptakom, zwróć uwagę na ich wygląd, opowiedz rodzicom o różnicach i podobieństwach jakie zauważyłeś w ich wyglądzie. Wykonaj 3pierwsze punkty (4 zrobimy później).

3. Przejdź się po domu i odszukaj wszystkie przedmioty, których nazwa rozpoczyna się głoską Ł. Tak, dziś poznamy literkę Ł-  
karty pracy  „Litery i liczby” str. 47- 49 i wykonuj zadania zgodnie z poleceniami:
- podziel na sylaby i głoski słowa ŁODYGA, ŁATKA
-ułóż schematy (tyle białych kartoników, ile słyszysz głosek). W załączniku masz materiały, które ułatwią Ci układanie schematów, wyodrębnianie samogłosek i spółgłosek oraz układanie wyrazów. Po zakończonej pracy zachowaj te pomoce, gdyż będą nam potrzebne w kolejnych dniach).
- Pamiętacie jak zawsze sprawdzamy, czy to spółgłoska, czy samogłoska? Zróbcie tak, żebym usłyszała Was u siebie w domu:)
- teraz budujemy modele słów. Pod białymi (albo na) kartonikami ułóż niebieskie i czerwone,czyli utrwalamy znajomość spółgłosek i samogłosek
- żeby przejść do ułożenia wyrazu popatrz jak wygląda literka Ł
- na końcu układamy wyrazy ŁODYGA, ŁATKA z rozsypanki literowej(jeśli masz ochotę ułóż więcej wyrazów).
Resztę zadań w książce wykonaj wg zawartych poleceń.
Jeśli piszesz już literkę, pamiętaj, że nie jest to zadanie na wyścigi, a literka ma wyglądać jak...
P-E-R-E-Ł-K-A:))

4. Włącz piosenkę „Kukułeczka”, znajdziesz ją pod tym linkiem
https://www.youtube.com/watch?v=BjgpDyMVHSs

Słuchając, wróć do karty „Powroty ptaków” i dokończ zadanie wykonując punkt 4.
Jeśli masz ochotę pośpiewać, tekst piosenki masz w załączniku.

5. Czy wychodzisz na spacer? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Można pospacerować tuż przy domu, pooddychać świeżym powietrzem, posłuchać śpiewu ptaków i zabawić się w ornitologa (jeśli nie pamiętasz, zapytaj rodzica czym zajmuje się ornitolog). Czy udało się rozpoznać jakiegoś ptaka po śpiewie? A może macie to szczęście, że w pobliżu Waszego domu jakiś ptak założył gniazdo? Koniecznie to uwiecznijcie i zainteresujcie się czyje to gniazdo i z czego zostało zbudowane.
Spróbujcie policzyć wszystkie napotkane ptaki;)
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.

6. Po spacerze poproś rodzica o przeczytanie opowiadania „Gdzie zbudować gniazdo?”. Odpowiedz na pytania. - tekst i pytania w załączniku.

7. Karty pracy  „Nowe przygody Olka i Ady”str.62, 63, 64 – nazwij ptaki, obejrzyj ich gniazda, powiedz w czym się różnią gniazda, a w czym są podobne. Z czego ptaki budują gniazda? Opowiedz historyjkę o wildze i wykonaj ćwiczenia na dole stron. Poszukaj w dostępnych źródłach ciekawostek na temat wilgi. Sprawdź z jakich części ciała zbudowany jest ptak.
8. Żeby się trochę rozruszać pofruwaj po domu jak: wilga, bocian, jaskółka. UWAŻAJ NA CZYHAJĄCE W DOMU PRZESZKODY!

9. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem przy poznanej dziś literce Ł - „Litery i liczby str. 47
10. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Podlewanie” (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). Przy okazji...mam nadzieję, że pamiętasz o podlewaniu swojej cebulki;
11. Na koniec jeśli masz ochotę wykonaj „Jaskółeczkę” wg instrukcji - instrukcja i szablon w załącznikach.
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))

13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:

https://www.youtube.com/watch?v=1KmABmo2prg Czarownik ptaków - słuchowisko

http://pisupisu.pl/przedszkole/slowo-na-literke - słowo na literkę – gra

A może masz ochotę na ptasie kolorowanie? - w załączniku.



życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane.

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

Plik do pobrania: gdzie_budowa_gniazdo-_opowiadanie.pdf
Plik do pobrania: jaskka_-_kolorowanka_1.pdf
Plik do pobrania: kartoniki_i_litery_do_ukadania_wyrazw.pdf
Plik do pobrania: kukueczka_-_tekst_piosenki.pdf
Plik do pobrania: powrciy_ptaki_-_karta_pracy.pdf