WIOSENNE POWROTY
PROPOZYCJE ZADAŃ NA WTOREK 31.03 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy "Nowe przygody Olka i Ady" oraz "Liczę i czytam".
1. Zaczynamy od kart z figurami geometrycznymi, będą nam dzisiaj potrzebne. Obrysuj figury
i każdą z nich wytnij (nie koloruj). Dzieci, które nie mają możliwości wydrukowania niech narysują figury i wytną.
2. Wszystkie figury wykorzystaj i ułóż ptaki wg pomysłu i nazwij je.
3. Z „Ptasich” figur ułóż teraz w szeregu, zaczynając od lewej strony: małe koło, duże koło, średnie koło, najmniejsze kółko, mały trójkąt, duży trójkąt, średni trójkąt, najmniejszy trójkąt mały kwadrat, duży kwadrat, średni kwadrat, najmniejszy kwadrat, mały prostokąt, duży prostokąt i średni prostokąt (resztę figur odłóż). Pod figurami ułożonymi w szeregu kolejno układaj litery (zaczynaj od lewej strony) W N L C K I B R O U G E S A Ł (drugi komplet takich samych liter przygotuj do układania wyrazów - litery były załączone wczoraj). Powstał nam szyfr. Według tego szyfru będziecie układać wyrazy. Jakie to wyrazy sprawdźcie sami (ja podaje figury, Wy układacie przed sobą litery, które się pod nimi ukrywają):
małe koło,duży trójkąt, mały kwadrat, mały prostokąt, duże koło, duży prostokąt. Jaki ułożyliście wyraz?
- Średni trójkąt, mały kwadrat, najmniejsze kółko,duży trójkąt, duży prostokąt, duże koło. Jaki ułożyliście wyraz?
- Małe koło, duży trójkąt, średnie koło, średni kwadrat, duży prostokąt. Jaki ułożyliście wyraz?
- Mały prostokąt, mały trójkąt, mały kwadrat , małe koło, najmniejszy trójkąt, małe koło, duże koło, najmniejszy kwadrat, mały trójkąt. Jaki ułożyliście wyraz?
- Mały trójkąt, duży kwadrat, mały trójkąt, duży kwadrat, średni prostokąt, mały trójkąt, duży prostokąt. Jaki wyraz ułożyliście?
4. Czas zadbać o sprawność fizyczną i prawidłową postawę ciała. Odsyłam Was tutaj https://www.youtube.com/watch?v=L_A_HjHZxfI
5. Wracamy do naszych figur. Przygotuj dwie pętle po lewej i po prawej stronie (mogą być dwie kartki zamiast pętli), zestaw cyfr (cyfry były załączone w piątek) oraz znaki matematyczne plus, minus, równa się – w załączniku.
Do lewej pętli włóż 4 koła i 2 kwadraty
Do prawej pętli włóż 2 trójkąty i 4 prostokąty
porównaj liczbę figur w obu pętlach
pod każdą pętlą ułóż działanie na dodawanie zgodnie z włożonymi figurami.
Każdy kolejny zestaw wymyślaj sam, porównuj, układaj działania.
6. Odłóż figury, zostaw cyfry i przygotuj liczmany, które wykonałeś w poprzedni wtorek. Te liczmany będą ptakami, które powróciły na wiosnę.
Poproś rodzica o czytanie zadań tekstowych (później sam je układaj), a Ty rozwiązuj zadania dokładając lub odkładając liczmany-ptaki i ułóż działanie.
Na drzewie usiadło 7 wróbli. Potem doleciały 3 jaskółki. Ile ptaków siedzi teraz na drzewie? Ułóż działanie i odpowiedz na pytanie.
W gnieździe siedziały 2 bociany. Z jajek wykluły się 4 małe boćki. Ile bocianów było w gnieździe? Ułóż działanie i odpowiedz na pytanie.
Na drzewie siedziało 8 wróbli. Przebiegający kot wystraszył je i wszystkie odleciały. Ile wróbli zostało na drzewie? Ułóż działanie i odpowiedz na pytanie.
Na gałęzi siedziało 6 słowików. 1 słowik zgłodniał i odfrunął. Ile słowików pozostało na gałęzi? Ułóż działanie i odpowiedz na pytanie
Jeśli nadal masz ochotę bawić się liczmanami wymyślaj własne zadania.
7. Sięgnij po karty pracy „Litery i liczby” i wykonaj zadanie na str.56, 57
8. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać. Poobserwuj, jak zachowują się ptaki. Może znajdziesz piórko i rywalizuj z rodzicem kto wyżej rzuci.
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.
9. Sięgnij po karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady” str.65, 66. Wykonaj zadania wg poleceń. Dodatkowo poszukaj w dostępnych źródłach wiadomości o bocianach. Albo popatrz tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw Wywiad z bocianem
10. Zrelaksuj się trochę. Odsyłam Was tutaj https://www.youtube.com/watch?v=X655B4ISakg
11. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Wiola ma wrotki”
12. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Wiosenne szlaczki 3” (jeśli masz możliwość wydrukowania karty).
13. Utrwalamy znajomość liter i pisownię R L (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
14. Na koniec wykonaj „Boćka” . Nie podaję propozycji, liczę na Waszą kreatywność, a już się przekonałam, że pomysły macie świetne:))
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
http://zrobtosamki.pl/2020/03/co-robic-w-domu/ ( 50 pomysłów co robić w domu)
https://www.coverbaby.pl/plac-zabaw/masa-plastyczna-diy-2-skladniki-w-2-minuty/
https://www.youtube.com/watch?v=u2PZwMWVbt8 - Wiosna w Dolinie Muminków
A może masz ochotę na ptasie kolorowanie? - w załączniku
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)
Proponuję założyć teczkę do wykonywanych prac i przynieść, gdy już wrócimy do przedszkola. Na karcie wpiszcie datę, kiedy zadanie zostało wykonane. |