O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Poniedziałek 30.03.2020r.

Gupa 3 i 4 latków

line

Drodzy rodzice,
niestety panująca sytuacja w dalszym ciągu zmusza nas do pozostania w domach, dlatego teraz tak ważna jest nauka przez zabawę w domu. Z myślą o najbardziej wymagającej grupie – dzieci w wieku przedszkolnym –3,4,5 i 6 latków, będę przygotowywała materiały do samodzielnej nauki angielskiego w domu.
W poniedziałki i środy będę wstawiała zadania dla 3 i 4 latków – tak jak odbywały się zajęcia w przedszkolu. Materiały są zgodne z obecną tematyką wcześniej przygotowanego planu miesięcznego, dotyczącą Wiosny i Świąt Wielkanocnych. Niestety piosenki, które wykorzystywałam z pakietu I love Boo nie idzie załączyć na tej stronie :/ dlatego też wklejam linki do innych piosenek, które są na you-tube. 
 
Poniedziałek 30.03.2020r.
3,4 latki
1.Zaczynamy od piosenki: what’s the weather?- jaka jest pogoda?
Dzieci podczas zajęć w przedszkolu zawsze określają pogodę i odp.: sunny, rainy, windy, cloudy, cold, warm- w zależności co widzą za oknem. Do tego może posłużyć piosenka, którą śpiewamy: How’s the weather? Znajdująca się na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s

2.Na rozgrzewkę śpiewamy piosenkę: elephant dance:
https://www.youtube.com/watch?v=nY3N_j6KmNE

dz. utrwala czynności: dance-tańczyć, stomp-tupać, wiggle-poruszać, run-biegać, walk-spacerować
części ciała: ears-uszy, nose-nos, belly-brzuszek, toes-palce u stóp, tail-ogonek, eyes-oczy.

3. Utrwalenie słownictwa związanego z wiosną w zabawach, które wypisałam niżej, bądź innych:
3 latki
Warm – ciepło
Sky – niebo
Sunny – słonecznie
Red – czerwony
Blue-niebieski
Green – zielony
Yellow – żółty
A tree – drzewo
A flower – kwiat
A ladybird – biedronka
A butterfly – motyl
A bee – pszczoła

4 latki
Spring/Wiosna
Warm – ciepło
Sky – niebo
Grass -trawa
A tree - drzewo
A flower - kwiat
A ladybird - biedronka
A butterfly - motyl
A bee – pszczoła
An Easter egg - jajko
An Easter basket – Wielkanocny koszyk
An Easter bunny – Wielkanocny zajączek

4. Dopasowanie kolorów: red, green, blue, yellow do poznanych słów. Rodzic pyta: What colour is the sky? Odp. dziecka: Blue. What colour is tree? Odp dziecka: green.

5. Zabawa utrwalająca kolory przy piosence: I see something blue – dz. na hasło: find something blue, yellow, red, purple-fioletowy, pokazuje kolory znajdujące się w pomieszczeniu.
https://www.youtube.com/watch?v=jYAWf8Y91hA

6. A na koniec zabawa, którą uwielbiają wszystkie przedszkolaki: freeze.
Dz. wykonuje czynności: dancing-tańczy, hopping – poskakuje na dwóch nogach, skipping – przeskakuje z nogi na nogę, twirling-kreci się w kółeczko, na hasło freeze- dz. zastyga w bezruchu.
https://www.youtube.com/watch?v=2UcZWXvgMZE

***
Podaję przykłady zabaw, które wykorzystuję z dziećmi na zajęciach j.ang.:
1. Touch Green

Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch circle”) lub części ciała (np. “touch your nose”)
2. Twister
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.
Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!
3. Body parts
Potrzebne będą: własne ciało, ewentualnie przylepne karteczki.
Utrwalamy części ciała poprzez zabawę, dotykając ich u siebie i wypowiadając zdanie (np. “That’s my nose”). Zachęcamy do tego dziecko. Następnie wprowadzamy karteczki (dla starszych dzieci), na których są wypisane różne części ciała po angielsku. Przylepiamy je do dziecka, a potem dziecko przylepia je do nas. Ale najlepszy moment zabawy, to ten, gdy celowo popełniamy błędy. Pokazujemy ucho, mówiąc “That’s my nose”. Wówczas dziecko, prawdopodobnie zwijając się ze śmiechu, poprawia nas “No! ear!”.
4. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadee, one, two, three.. open your eyes. What is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
5. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
6. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No / Yes
7. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
8. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami  Tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it a bee?





 

line