PONIEDZIAŁEK 30.03.20.
WIELKANOC
Witam moi kochani, Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, choć zapewne Święta będą wyglądały nieco inaczej niż zwykle, to jednak my w tym tygodniu porozmawiamy sobie właśnie o tym, jak się do nich przygotować, aby bliżej poznać polskie tradycje i zwyczaje.
• Przygotowania zaczynają się zawsze od świątecznych porządków. Zanim się do nich zabierzecie musicie rozwiązać kilka zagadek:
1. Chociaż często głośno warczy, dobrze wiedzą dzieci,
Że bać się go powinny tylko kurze i śmieci. (odkurzacz)
2. Brudnym spodniom, brudnej bluzce,
Czystość zwróci i wypłucze.
Choć w łazience skromnie stoi,
Każdy brudek jej się boi. (pralka)
3. Kiedy bluzka jest wyprana,
Ale jeszcze źle wygląda,
Bierze je do ręki mama
I po bluzce nim przeciąga. (żelazko)
Rodzic rozmawia z dzieckiem :
-do czego służą te przedmioty? (zwrócenie uwagi dzieci na konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas posługiwania się urządzeniami elektrycznymi)
- jakie inne jeszcze przedmioty pomagają nam w pracach domowych?
- kto najczęściej te prace w naszych domach wykonuje?
- czy dziecko może pomagać w przygotowaniach do świąt?
- dziecko samo proponuje w jakich czynnościach chce pomagać mamie lub tacie; (dz. może posprzątać półeczkę z zabawkami, pościerać kurze, podawać pranie z pralki, itp.)
Proszę zwrócić uwagę, czy dzieci prawidłowo nazywają sprzęty gospodarstwa domowego, ponieważ często wydaje nam się, że to takie oczywiste, a okazuje się, że mają problem z ich nazwaniem np.: na żelazko mówią „prasowaczka”.
No a teraz do pracy!!!! Sprząąąąątaaaamy.
Jeżeli po sprzątaniu jeszcze będziecie pełni energii, zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych:
Przygotowujemy w zależności od możliwości krążki gimnastyczne lub obręcz hula – hoop , czy chusteczkę, kolorowe małe zabawki ,klocki jako jajka – 4 szt.
• Rozkładamy na podłodze krążki – dzieci biegają po pokoju na klaśnięcie mamy dziecko wskakuje do krążka( na chusteczkę) , zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Dziecko prawidłowo reaguje na sygnał.
• Kurczaki do kurnika: dziecko (kurczak) kuca w krążku, osoba dorosła chowa się przed dzieckiem i daje sygnał: Ko-ko-ko – tym sygnałem woła dziecko do siebie, a kurczątko przybiega chowa się pod „skrzydełko” mamy i przytula się do niej.
• Dziecko przenosi klocek (jajko) na głowie przez długość pokoju lub korytarza (4 szt.), układa je w obręczy (gniazdku), gdy przeniesie wszystkie przelicza.
• Ćwiczenia mięśni grzbietu: Baranki. Dzieci (baranki) chodzą na czworakach. Na sygnał, gdy mówimy „wysoko” podnoszą głowy i głośno mówią „beeee”. Na sygnał „nisko” – „gryzą trawę”.
• Podskoki – dzieci „zajączki” skaczą po pokoju omijając rozłożone przeszkody ( mogą to być drobne zabawki). Na sygnał „niebezpieczeństwo” wspinają się na palcach i obserwują otoczenie.
• Ćwiczenia stóp – dzieci chwytają chusteczkę palcami raz prawej, raz lewej stopy i unoszą ją.
• Ćwiczenia wyciszające przy muzyce relaksacyjnej – zamykamy oczy, kładziemy się na dywanie i odpoczywamy.
Życzę miłego, pracowitego dnia.
|