O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PONIEDZIAŁEK 30.03.20.

ŚWIĄTECZNE PORZĄDKI

line

PONIEDZIAŁEK 30.03.20.
WIELKANOC
Witam moi kochani, Wielkanoc zbliża się wielkimi krokami, choć zapewne Święta będą wyglądały nieco inaczej niż zwykle, to jednak my w tym tygodniu porozmawiamy sobie właśnie o tym, jak się do nich przygotować, aby bliżej poznać polskie tradycje i zwyczaje.
• Przygotowania zaczynają się zawsze od świątecznych porządków. Zanim się do nich zabierzecie musicie rozwiązać kilka zagadek:
1. Chociaż często głośno warczy, dobrze wiedzą dzieci,
Że bać się go powinny tylko kurze i śmieci. (odkurzacz)

2. Brudnym spodniom, brudnej bluzce,
Czystość zwróci i wypłucze.
Choć w łazience skromnie stoi,
Każdy brudek jej się boi. (pralka)

3. Kiedy bluzka jest wyprana,
Ale jeszcze źle wygląda,
Bierze je do ręki mama
I po bluzce nim przeciąga. (żelazko)
Rodzic rozmawia z dzieckiem :
-do czego służą te przedmioty? (zwrócenie uwagi dzieci na konieczność zachowania bezpieczeństwa podczas posługiwania się urządzeniami elektrycznymi)
- jakie inne jeszcze przedmioty pomagają nam w pracach domowych?
- kto najczęściej te prace w naszych domach wykonuje?
- czy dziecko może pomagać w przygotowaniach do świąt?
- dziecko samo proponuje w jakich czynnościach chce pomagać mamie lub tacie; (dz. może posprzątać półeczkę z zabawkami, pościerać kurze, podawać pranie z pralki, itp.)
Proszę zwrócić uwagę, czy dzieci prawidłowo nazywają sprzęty gospodarstwa domowego, ponieważ często wydaje nam się, że to takie oczywiste, a okazuje się, że mają problem z ich nazwaniem np.: na żelazko mówią „prasowaczka”.
No a teraz do pracy!!!! Sprząąąąątaaaamy.
Jeżeli po sprzątaniu jeszcze będziecie pełni energii, zapraszam do ćwiczeń gimnastycznych:
Przygotowujemy w zależności od możliwości krążki gimnastyczne lub obręcz hula – hoop , czy chusteczkę, kolorowe małe zabawki ,klocki jako jajka – 4 szt.
• Rozkładamy na podłodze krążki – dzieci biegają po pokoju na klaśnięcie mamy dziecko wskakuje do krążka( na chusteczkę) , zabawę powtarzamy kilkakrotnie. Dziecko prawidłowo reaguje na sygnał.
• Kurczaki do kurnika: dziecko (kurczak) kuca w krążku, osoba dorosła chowa się przed dzieckiem i daje sygnał: Ko-ko-ko – tym sygnałem woła dziecko do siebie, a kurczątko przybiega chowa się pod „skrzydełko” mamy i przytula się do niej.
• Dziecko przenosi klocek (jajko) na głowie przez długość pokoju lub korytarza (4 szt.), układa je w obręczy (gniazdku), gdy przeniesie wszystkie przelicza.
• Ćwiczenia mięśni grzbietu: Baranki. Dzieci (baranki) chodzą na czworakach. Na sygnał, gdy mówimy „wysoko” podnoszą głowy i głośno mówią „beeee”. Na sygnał „nisko” – „gryzą trawę”.
• Podskoki – dzieci „zajączki” skaczą po pokoju omijając rozłożone przeszkody ( mogą to być drobne zabawki). Na sygnał „niebezpieczeństwo” wspinają się na palcach i obserwują otoczenie.
• Ćwiczenia stóp – dzieci chwytają chusteczkę palcami raz prawej, raz lewej stopy i unoszą ją.
• Ćwiczenia wyciszające przy muzyce relaksacyjnej – zamykamy oczy, kładziemy się na dywanie i odpoczywamy.
Życzę miłego, pracowitego dnia.

line