Dzień dobry Dzieci. Dzień dobry Rodzice.
W tym i następnym tygodniu będziemy rozmawiać o Wielkanocy. Myślę,że zaproponowane przez nas ( mnie i p. Alicję) zabawy , sprawią Wam wiele przyjemności.
Jak już pewnie zauważyliście, pierwszą propozycję wielkanocnej zabawy otrzymaliście od pani Alicji. Jeżeli ktoś chciałby umieścić zdjęcie swojej pracy lub siebie w czasie wykonywania proponowanych zabaw, to może przysłać takie zdjęcie sms-em do mnie, a ja umieszczę je na naszej stronie w zakładce " NASZE PRACE".
Rodzice. Bardzo proszę, aby wykonane przez dziecko prace były odkładane do teczki, którą później dziecko przyniesie do przedszkola.
Propozycje zabaw:
1.Wysłuchanie wiersza U. Kozłowskiej " O wiośnie , kurczętach i wielkanocnych świętach".
Bałwan plecak swój spakował i na biegun pożeglował.
Krzyknął do nas:Pa!Na razie!Zmykam, bo już kwitną bazie!
Kurka gdacze: Idą święta! Na świat przyszły już kurczęta.
Znieśmy, ko,ko,ko-leżanki, nowe jajka na pisanki.
Dzieci pędzle już szykują. Zaraz jajka pomalują.
W barwne szlaczki, groszki, kwiaty... .I kaczuszki zrobią z waty!
Już baranek z cukru beczy: beee, pakujcie koszyk dzieci!
Włóżcie jajka, chleb i szynkę, mnie i soli odrobinkę.
W całym domu pachnie słodko i sernikiem i szarlotką.
Wielka babą z rodzynkami i innymi pysznościami.
Na łakocie ślinka leci... . Czy zajączek był u dzieci?
Poszukajcie szybko smyki, gdzie pochował smakołyki.
W poniedziałek już od rana , wciąż ubywa wody w kranach.
Śmigus-dyngus!- woła tata, polewając mnie i brata.
Mamy frajdę murowaną- jak Wielkanoc, to Wielkanoc!
Pytania do wiersza:
-dlaczego bałwan odpłynął na biegun?
-o czym gdakała kurka?
-co malowały dzieci?
-co dzieci miały włożyć do koszyka?
-jakie ciasto pachniało w domu?
-czego szukały dzieci? Co przynosi zajączek?
-co to jest " śmigus-dyngus"
Drogie dzieci. wierszyk ten opowiadał o wielkanocnych tradycjach.Taką tradycją jest:
- malowanie jajek- tworzenie z nich pisanek
-szukanie zajączka, który przynosi dzieciom smakołyki
-szykowanie koszyczka i święcenie potraw znajdujących sie w nim ( jajko, chleb, sól, baranek z masła, kiełbasa lub szynka)
-śmigus-dyngus, czyli oblewanie się wodą
- wspólne , rodzinne wielkanocne śniadanie i wzajemne składanie wielkanocnych życzeń.
2.Zabawa ruchowa " Kura i kurczęta". Na hasło; kura-dziecko chodzi powoli i mówi ko,ko,ko ( plecy proste), na hasło: kurczęta- dziecko delikatnie biega i woła pi, pi, pi.
3.Nauka prostego wierszyka zachęcającego do częstego mycia rąk (proszę zachęcać dzieci, aby samodzielnie i dokładnie myły ręce)
Wierszyk " ZAJĄCZEK"
Pan zajączek myje łapki, bo ma jeszcze nie umyte( dz. naśladuje mycie rąk)
Myje buzię, myje szyję, bo wybiera się z wizytą ( myje buzię, szyję i chodzi w mniejscu)
A najdłużej myje uszy, bo ma uszy baaardzo długie (podnosi ręce do góry- pokazuje długie uszy)
Myje mydłem, mydłem-wodą, najpierw jedno- potem drugie ( naśladuje mycie uszu).
Chętne dzieci mogą narysować zajączka z długimi uszami.
Pozdrawiam serdecznie
p. Iwona
|