O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK 02.04 :)

Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Liczę i czytam”.

Rodzicu! Pozwól dziś dziecku ubrać się samodzielnie na niebiesko (jeśli ma bluzkę, sweterek z guzikami pozwól, żeby samo poradziło sobie z zapięciem guzików). Wytłumacz skąd pomysł na ubiór w tym kolorze!
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Autyźmie - co roku tego dnia na niebiesko oświetlonych zostaje kilka tysięcy budowli na świecie, ludzie łączą się poprzez włożenie na siebie ubrań w kolorze niebieskim
Autyzm jest zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Osoby z autyzmem mają problemy
z komunikacją, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Mogą w odmienny sposób odbierać wrażenia zmysłowe: dla nich sól może być kwaśna, śnieg parzyć, a delikatne głaskanie powodować silny ból.

1. Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest być ptakiem? A zastanawiałeś się jak to jest być NIEBIESKIM ptakiem? Włącz „Wiosenny śpiew polskich ptaków” https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4
Ty siadasz lub kładziesz się wygodnie, zamykasz oczy i wyobrażasz sobie to, co rodzic właśnie Ci przeczyta:

Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają Cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki schronienia. Siedzis na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i...zasypiasz. Jest ranek. Otulają Cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. A teraz powoli otwieraj oczy...i pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe? Jak się czułeś będąc ptakiem? Czy chciałbyś być ptakiem?

2. Ułóż i opowiedz historyjkę obrazkową o wróbelku – w załączniku. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania opowiadaj historyjkę patrząc na ilustracje, na ekranie.
3. Wiesz już, jak to jest być ptakiem. A zastanawiałeś się po co ptakom potrzebne są pióra? - ciekawostki na ten temat + budowa pióra w załączniku.
4. W karcie pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str.69 wykonaj zadania. Przyjrzyj się, które pióra, do jakiego ptaka należą. Łącząc ptaki z ich potomstwem opowiadaj, jakie wiadomości zapamiętałeś na temat wilgi, bociana, kukułki (szukanie wiadomości na temat tych ptaków było Twoim zadaniem w poprzednich dniach).
O jakim ptaku poszukasz dziś ciekawostek? Tak, to czajka. Poszukaj w dostępnych źródłach wiadomości na jej temat.

2. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Porozglądaj się, czy leżą ptasie pióra. Czy wiesz jaki ptak je zgubił? Jeśli nie, to zróbcie zdjęcie pióra i sprawdźcie w domu w dostępnych źródłach informacji. A teraz zbadaj „Co spadnie szybciej pióro, czy kamień?”. W jednej ręce trzymaj piórko, w drugiej trzymaj kamień (niezbyt wielki), wznieś ręce w górę i jednocześnie puść pióro i kamień. Co spadło szybciej? Czekam na wnioski.
Idąc dalej z rodzicem w poszukiwaniu ptasich piór zabawcie się w zabawę „ Co to za ptak?” Podając sobie piórko, jednocześnie podajecie głoskę, na którą osoba trzymająca piórko musi podać nazwę ptaka np. b jak bocian, w jak wilga itp.
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt (w zabawę „Co to za ptak?” możesz zabawić się siedząc w domu).

8. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Tata i Paweł”
9. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str. 71. Przy okazji policz żaby i odszukaj dwie pary takich samych żab.
10. Utrwalamy znajomość liter i pisownię N W (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!

11. Jeśli masz ochotę, to w załączniku jest gra planszowa „Weź dymówkę na wędrówkę” - zagrajcie
12. Na koniec poproś rodzica o przeczytanie bajki o szarym słowiku. Słuchaj uważnie i powiedz jaki jest morał tej bajki. Zrób słowika i dołącz go do kolekcji swoich ptaków. Słowika możesz zrobić z plasteliny i piórek (jeśli masz). Jeśli nie, zrób wg własnego pomysłu.

KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))

13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc - „Ptasie radio – animowane wierszyki”

lub z wszystkich poprzednich, podanych linków.

A może masz ochotę na wiosenne kolorowanie? W załączniku.


życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 02.04.2020

Plik do pobrania: bajka_o_szarym_sowiku.pdf
Plik do pobrania: gra_planszowa_-_we_dymwk_na_wdrwk.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-n.pdf
Plik do pobrania: nauka-pisania-sylaby-w.pdf
Plik do pobrania: ptasie_pira_-_ciekawostki.pdf