PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK 02.04 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Liczę i czytam”.
Rodzicu! Pozwól dziś dziecku ubrać się samodzielnie na niebiesko (jeśli ma bluzkę, sweterek z guzikami pozwól, żeby samo poradziło sobie z zapięciem guzików). Wytłumacz skąd pomysł na ubiór w tym kolorze!
2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Wiedzy o Autyźmie - co roku tego dnia na niebiesko oświetlonych zostaje kilka tysięcy budowli na świecie, ludzie łączą się poprzez włożenie na siebie ubrań w kolorze niebieskim
Autyzm jest zaburzeniem, u podstaw którego leży nieprawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Osoby z autyzmem mają problemy
z komunikacją, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. Mogą w odmienny sposób odbierać wrażenia zmysłowe: dla nich sól może być kwaśna, śnieg parzyć, a delikatne głaskanie powodować silny ból.
1. Zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest być ptakiem? A zastanawiałeś się jak to jest być NIEBIESKIM ptakiem? Włącz „Wiosenny śpiew polskich ptaków” https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4
Ty siadasz lub kładziesz się wygodnie, zamykasz oczy i wyobrażasz sobie to, co rodzic właśnie Ci przeczyta:
Wyobraź sobie, że jesteś ptakiem. Masz ciało pokryte miękkimi piórami i piękne skrzydła. Dzięki nim możesz fruwać! Powoli poruszasz skrzydłami i unosisz się w powietrzu, coraz wyżej i wyżej. Ogrzewają Cię promienie słońca. Dziwne uczucie widzieć świat z tej wysokości. Mijasz pola, las, łąki i jezioro. Ludzie widziani z tej wysokości są mali, maleńcy. Ta swoboda i wolność, które czujesz, są wspaniałe. Nadchodzi noc. Szukasz, jak inne ptaki schronienia. Siedzis na gałęzi, chowasz dziób pod skrzydła i...zasypiasz. Jest ranek. Otulają Cię ciepłe promyki słońca. Budzisz się spokojny, szczęśliwy i znowu wzbijasz się w niebo i fruwasz nad swoim domem, przedszkolem, placem zabaw. A teraz powoli otwieraj oczy...i pomyśl, czy bycie ptakiem jest miłe? Jak się czułeś będąc ptakiem? Czy chciałbyś być ptakiem?
2. Ułóż i opowiedz historyjkę obrazkową o wróbelku – w załączniku. Jeśli nie masz możliwości wydrukowania opowiadaj historyjkę patrząc na ilustracje, na ekranie.
3. Wiesz już, jak to jest być ptakiem. A zastanawiałeś się po co ptakom potrzebne są pióra? - ciekawostki na ten temat + budowa pióra w załączniku.
4. W karcie pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str.69 wykonaj zadania. Przyjrzyj się, które pióra, do jakiego ptaka należą. Łącząc ptaki z ich potomstwem opowiadaj, jakie wiadomości zapamiętałeś na temat wilgi, bociana, kukułki (szukanie wiadomości na temat tych ptaków było Twoim zadaniem w poprzednich dniach).
O jakim ptaku poszukasz dziś ciekawostek? Tak, to czajka. Poszukaj w dostępnych źródłach wiadomości na jej temat.
2. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Porozglądaj się, czy leżą ptasie pióra. Czy wiesz jaki ptak je zgubił? Jeśli nie, to zróbcie zdjęcie pióra i sprawdźcie w domu w dostępnych źródłach informacji. A teraz zbadaj „Co spadnie szybciej pióro, czy kamień?”. W jednej ręce trzymaj piórko, w drugiej trzymaj kamień (niezbyt wielki), wznieś ręce w górę i jednocześnie puść pióro i kamień. Co spadło szybciej? Czekam na wnioski.
Idąc dalej z rodzicem w poszukiwaniu ptasich piór zabawcie się w zabawę „ Co to za ptak?” Podając sobie piórko, jednocześnie podajecie głoskę, na którą osoba trzymająca piórko musi podać nazwę ptaka np. b jak bocian, w jak wilga itp.
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt (w zabawę „Co to za ptak?” możesz zabawić się siedząc w domu).
8. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Tata i Paweł”
9. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str. 71. Przy okazji policz żaby i odszukaj dwie pary takich samych żab.
10. Utrwalamy znajomość liter i pisownię N W (jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
11. Jeśli masz ochotę, to w załączniku jest gra planszowa „Weź dymówkę na wędrówkę” - zagrajcie
12. Na koniec poproś rodzica o przeczytanie bajki o szarym słowiku. Słuchaj uważnie i powiedz jaki jest morał tej bajki. Zrób słowika i dołącz go do kolekcji swoich ptaków. Słowika możesz zrobić z plasteliny i piórek (jeśli masz). Jeśli nie, zrób wg własnego pomysłu.
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z propozycji:
https://www.youtube.com/watch?v=sEN2qcFi1Zc - „Ptasie radio – animowane wierszyki”
lub z wszystkich poprzednich, podanych linków.
A może masz ochotę na wiosenne kolorowanie? W załączniku.
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:) |