PROPOZYCJE ZABAW NA PIĄTEK 03.04 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Liczę i czytam”.
1. Zaśpiewały dziś ptaki, że NADCHODZĄ ŚWIĘTA! Z Świętami związane są pewne tradycje. Czy wiesz co oznacza słowo „tradycja”? Jest to przekazywanie z pokolenia na pokolenie zwyczajów, legend, baśni, zasad postępowania. Dziś interesuje nas jedna z tradycji, która zapowiada, że Święta tuż, tuż. A jaka? Dowiecie się wykonując zadanie 2.
2. Z pomocą rodzica rozwiąż krzyżówkę- zagadkę, a hasła-rozwiązania ułóż i naklej w odpowiednich okienkach (lub sam narysuj okienka krzyżówki wg podanego wzoru, a litery wpisz). Przeczytaj hasło-rozwiązanie (na karcie zaznaczone zielonymi okienkami).
Ilustracje – rozwiązanie w załączniku.
3. Poproś rodzica o przeczytanie wierszyka, a Ty przyglądaj się różnokolorowym palmom:
„PALMY WIELKANOCNE”
To są palmy przewspaniałe
Zrobione z wierzbowych gałązek
Z suszonych kwiatów i wstążek
Dajemy wam palmy w darze,
Bo tak stary zwyczaj każe.
Bo dawno temu wierzono, że palmy
Złe moce odgonią.
Porozmawiaj z rodzicami na temat palm i związanych z nimi tradycji
powtarzaj rytmicznie wierszyk zmieniając ton głosu np.:
powtarzaj z radością i klaszcz rytmicznie
powtarzaj ze złością i skacz rytmicznie
powtarzaj ze zdziwieniem i maszeruj rytmicznie
powtarzaj wg własnego pomysłu.
Zapytaj rodzica, a może sam już zauważyłeś na zdjęciach z czego można wykonać palmę wielkanocną
4. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Spróbuj znaleźć wierzbowe gałązki (bazie kotki już pewnie przekwitły), które przydadzą Ci się do wykonania palemki - policz ile pąków jest na zerwanych gałązkach. Porównaj, na której jest więcej, mniej, a może tyle samo.
Może znajdziesz kwiatki lub inny dar przyrody, który wykorzystasz.
Jeśli nie wychodzisz, pomiń ten punkt.
5. Przygotuj wszystkie elementy, które będą Ci potrzebne do wykonania palmy. Zrób palmę wg własnego pomysłu. Jak zwykle liczymy na Waszą kreatywność! A każdego dnia przekonujemy się, że jesteście bardzo kreatywni:))
6. Czas zadbać o formę. Przypomnij sobie, jak gimnastykowaliśmy się w przedszkolu. I sam wymyśl zestaw ćwiczeń, każde rozpoczynając słowami, które będą zachętą dla rodzeństwa, rodziców itp. „1, 2, 3 to, co ja zrób i ty”...i pokazujesz ćwiczenie do wykonania.
7. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem „Niedługo Wielkanoc”.
8. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karta pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str. 73. Przy okazji wykonaj zadanie ze str. 72, a będziesz wiedział o jakich tradycjach będziemy rozmawiać od poniedziałku.
9. Utrwalamy znajomość liter i pisownię U Y(jeśli masz możliwość wydrukowania karty). PAMIĘTAJ O KIERUNKU PISANIA!
To już ostatnie dodatkowe karty z literami:)) Utrwaliliście pisownię wszystkich dotychczas poznanych liter:)
10. Na koniec zrób NIESPODZIANKĘ RODZICOM...zaproponuj pomoc w jakiejś domowej czynności np.: wynieś śmieci, nakryj do obiadu / kolacji, albo posprzątaj po posiłku, zetrzyj kurze itp. Rodzice będą zachwyceni w tym przedświątecznym okresie;)
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z wszystkich poprzednich, podanych linków.
A może masz ochotę wielkanocne łamigłówki owcy Eli i baranka Tomka? W załączniku.
życzymy udanej zabawy
Pani Dorota i Pani Małgosia:) |