Witam Was, moi drodzy kolejnego dnia. Dzisiaj mamy czwartek i chciałabym spędzić z Wami trochę czasu. Ciekawa jestem, czy udało się komuś zrobić wczoraj psikusa? Kogo nabraliście?
Dzisiaj chcę zacząć od tego, że 2.kwietnia to wyjątkowy dzień dla niektórych dzieci i osób dorosłych również. Dzisiaj bowiem obchodzimy
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Oznacza to, że każdy z nas powinien spróbować zrozumieć, jak funkcjonują osoby ze spektrum autyzmu. Coroczne obchody Światowego Dnia Wiedzy na temat Autyzmu mają zachęcić do podejmowania takich działań i zwrócić uwagę na niedopuszczalną dyskryminację, nadużycia i izolację, jakich doświadczają ludzie dotknięci autyzmem i ich najbliżsi. Jak podkreśla Konwencja Praw Osób Niepełnosprawnych, osoby z autyzmem są równe wobec prawa i przysługują im wszystkie prawa człowieka i podstawowe wolności. Dlatego właśnie dziś, proszę Was, abyście ubrali się cali na niebiesko - będzie to znak tego, że wspieramy takie osoby i ich rodziny. Jeśli prześlecie mi zdjęcia, będzie super! :)
1. Teraz czas na jakieś zadania, prawda? Wiem, że chętnie je wykonujecie w domach - dziękuję za wszystkie zdjęcia z ich realizacji. Na początek poproszę Was, abyście obejrzeli 2 krótkie filmy o tym, co robią ptaki po powrocie do Polski. Po obejrzeniu, możecie opowiedzieć rodzicom, co udało Wam się zapamiętać. Miłego odbioru Wam życzę.
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw
https://www.youtube.com/watch?v=l5c4hxgdaB4
2. Teraz czas na zagadki! Poniższy link zaprowadzi Was do kilku zagadek, których rozwiązaniem są nazwy ptaków. Powodzenia :)
https://miastodzieci.pl/zagadki/zagadki-dla-dzieci-o-ptakach/
Jak poszło? Ile zagadek poprawnie odgadniętych?
3. Spróbujcie teraz swoich sił w rytmach matematycznych- wiem, że poradzicie sobie celująco. Potrzebujemy fioletowe karty pracy, s.67. Macie przed sobą ptaki ułożone w pewnej kolejności. Na początku jest wilga, później sroka, następnie sowa i znów wilga, sroka, sowa. Jaki będzie kolejny ptak? Na pewno to wiecie! Naklejcie odpowiednie ptaki w puste miejsca.
4.Teraz zadanie u dołu strony. Nazwijcie to, co znajduje się na ilustracjach. Spróbujcie zapisać pierwsze litery wyrazów(rodzice mogą pomóc). Te litery utworzą nowy wyraz. Odczytajcie go. Udało się?
5. W kolejnym zadaniu macie
nazwy ptaków. Każdy z ptaków ma swój kolor, na przykład wilga jest pomarańczowa, a bocian niebieski itd. Waszym zadaniem jest pokolorowanie nazw ptaków odpowiednim kolorem.
6. Na koniec proszę Was, abyście uszykowali 2 małe kartki. Jedną z nich pokolorujcie całą na kolor, który lubicie - będzie on oznaczał
PRAWDĘ. Drugą kartkę kolorujemy kolorem, którego nie lubicie- będzie oznaczał
FAŁSZ. Teraz podam kilka zdań, a Wy wskażcie odpowiednią kartką, czy jest ono prawdziwe, czy fałszywe. Do dzieła!
- Bocian tworzy gniazdo w trawie. (Fałsz)
- Jaskółka ma żółty brzuch. (Fałsz)
- Kukułka podrzuca swoje jaja do gniazd innych ptaków. (Prawda)
- Wróbel wrócił do Polski na wiosnę, ponieważ zimę spędził w ciepłych krajach. (Fałsz)
- Bocian, wilga, skowronek, jaskółka, czajka, słowik - to ptaki, które po zimie wracają do nas. (Prawda)
- Jaskółka buduje gniazdo pod dachem. (Prawda)
- Wszystkie ptaki wykluwają się z jaja. (Prawda)
- Bociany, wiosną wracają do swoich starych gniazd, które zostawiły przed wylotem do Afryki. (Prawda)
7. Jeśli macie jeszcze ochotę coś zrobić, w załączniku są przykłady, w jaki sposób można zrobić
jaskółkę. Kto chętny, może spróbować swoich sił.
To wszystko na dzisiaj. Przyjemnej pracy i nie zapomnijcie o chwili ruchu. Możecie potańczyć, pobiegać lub iść na spacer i poszukać w okolicy jakichś ptaków. Może ktoś będzie miał odrobinę szczęścia i uda się wypatrzyć któregoś z poznanych przez nas ptaków. Miłego dnia Wiewiórki!