PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK 06.04 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.
Rodzicu pozwól w tym tygodniu dziecku na zupełną samodzielność w ubieraniu się i rozbieraniu.
1. Nareszcie Święta!! Aby poczuć świąteczny nastrój poproś rodzica o włączenie piosenki „Święta z jajkiem i zającem”. Posłuchaj jej kilka razy może wpadnie Ci w ucho:) Policz ile zwrotek ma piosenka, czy ma refren? Tekst piosenki w załączniku.
https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg
2. Pokoloruj i wytnij dwa jajka-kraszanki – w załączniku (jeśli nie masz możliwości wydrukowania, narysuj sam). Na jednym narysuj uśmiechniętą buźkę, na drugim smutną. W wybranych momentach dnia weź do ręki kraszankę, która odzwierciedla Twój przedświąteczny nastrój. Rób tak każdego dnia.
3. Od dziś każdego dnia zabaw się w poszukiwania zająca:) Na hasło WYSOKO – stań na palcach i wyciągnij ręce ku górze najmocniej jak potrafisz i rozglądaj się za zającem, na hasło NISKO – wykonaj przysiad i delikatnie uderzaj piąstkami w podłogę. Powtórz zabawę kilka razy, a być może ten zajączek z ogródka Franka jest, gdzieś w pobliżu;)
4. Niech piosenka i zabawa w poszukiwanie zająca będzie dla Ciebie zachętą do rozmowy z rodzicami na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.
Rodzicu przeczytaj dziecku załączony wierszyk”Wielkanoc”, porozmawiaj z dzieckiem o świątecznych tradycjach, zaciekaw dziecko, jak Ty jako dziecko spędzałeś święta. Wiersz i ciekawostki o tradycjach w załączniku.
5. Postarajcie się, aby każdy czuł atmosferę nadchodzących świąt i miał swój wkład w ich organizację. Ustalcie zadania dla każdego domownika, na każdy kolejny dzień. Można na kartce z pomocą rodzica lub samodzielnie napisać „Wielkanocne zadania”, wpisać dni tygodnia i zaznaczać np.rysunkiem zadania, które zostały wykonane przez Ciebie. Jeśli masz ochotę poczytajcie, jakie zadania zostały przydzielone u Olka i Ady – załącznik.
6. Jak Święta, to i JAJKA! Zabawmy się z literą J jak JAJKA JAGODY
Zanim zajrzysz do kart pracy „Litery i liczby” zapytaj rodziców, czy mają już wystarczającą ilość jajek na święta.
Szybko idź, sprawdź, gdzie są ukryte,policz i pomyśl: Ile jajek zjesz w trakcie świąt ;)
A teraz wymień rodzicom kolegów lub koleżanki z naszej grupy, których imiona rozpoczynają się głoską J.
Powiedz po jednym zdaniu o swoich kolegach/koleżankach , w którym każde wypowiedziane słowo rozpoczyna się głoską J np. Julia je jaja
7. Sięgnij po karty pracy „Litery i liczby” str. 52- 55 i wykonuj zadania zgodnie z poleceniami:
- podziel na sylaby i głoski słowa JAJKA, JAGODA
-ułóż schematy (tyle białych kartoników, ile słyszysz głosek. ( kartoniki i litery były załączone w poprzedni poniedziałek. Po zakończonej pracy zachowaj te pomoce, gdyż będą nam jeszcze potrzebne).
Pamiętacie jak zawsze sprawdzamy, czy to spółgłoska, czy samogłoska? Przypomnijcie, jak to sprawdzamy...a ja już wyteżam słuch:)
- teraz budujemy modele słów. Pod białymi (albo na) kartonikami ułóż niebieskie i czerwone,czyli utrwalamy znajomość spółgłosek i samogłosek
- żeby przejść do ułożenia wyrazu popatrz jak wygląda literka J
- na końcu układamy wyrazy JAJKA , JAGODA. Zwróć uwagę jaką literę wykorzystujesz do ułożenia wyrazu jajka, a jaką do wyrazu Jagoda. Przypomnij kiedy używamy litery wielkiej, a kiedy małej.
- ułóż po jednym wyrazie (lub więcej jeśli masz ochotę) w którym literka J jest na początku wyrazu, w środku wyrazu i na końcu wyrazu i po jednym wyrazie który rozpoczyna się małą literką i wielką literką.
Resztę zadań w kartach pracy wykonaj wg. zawartych poleceń.
- Jeśli piszesz już literkę, pamiętaj, że nie jest to zadanie na wyścigi, a literka ma wyglądać jak...P-E-R-E-Ł-K-A:))
8. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Może masz to szczęście, że Twoi rodzice/dziadkowie hodują kury? A więc wybierz się do kurnika i sprawdź, czy kury zniosły jajka, a może zaobserwujecie, jak kogut pilnuje porządku;) Możesz też narysować patykiem na piachu lub kredą na chodniku kurę, która zniosła 1, 2, 3...czy ile chcecie jaj:)
9. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem przy poznanej dziś literce J - „Litery i liczby str. 53. To już ostatnia czytanka przed świętami!
10. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str. 78, 79.
11. Na koniec poproś rodzica o przeczytanie bajki „W kurniku” - w załączniku i zrób koszyczek, abyś pomógł Zosi pozbierać jajka od Czubatki (pomaluj, wyklej – wg własnego pomysłu). W załączniku dwa wzory – wybierz ten, który bardziej Ci się podoba.
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z wszystkich poprzednich, podanych linków.
A może masz ochotę wielkanocne kolorowanki i łamigłówki? W załączniku.
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:) |