O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

PROPOZYCJE ZABAW NA PONIEDZIAŁEK 06.04 :)

Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.

Rodzicu pozwól w tym tygodniu dziecku na zupełną samodzielność w ubieraniu się i rozbieraniu.

1. Nareszcie Święta!! Aby poczuć świąteczny nastrój poproś rodzica o włączenie piosenki „Święta z jajkiem i zającem”. Posłuchaj jej kilka razy może wpadnie Ci w ucho:) Policz ile zwrotek ma piosenka, czy ma refren? Tekst piosenki w załączniku.
https://www.youtube.com/watch?v=xAhMOdXuujg

2. Pokoloruj i wytnij dwa jajka-kraszanki – w załączniku (jeśli nie masz możliwości wydrukowania, narysuj sam). Na jednym narysuj uśmiechniętą buźkę, na drugim smutną. W wybranych momentach dnia weź do ręki kraszankę, która odzwierciedla Twój przedświąteczny nastrój. Rób tak każdego dnia.

3. Od dziś każdego dnia zabaw się w poszukiwania zająca:) Na hasło WYSOKO – stań na palcach i wyciągnij ręce ku górze najmocniej jak potrafisz i rozglądaj się za zającem, na hasło NISKO – wykonaj przysiad i delikatnie uderzaj piąstkami w podłogę. Powtórz zabawę kilka razy, a być może ten zajączek z ogródka Franka jest, gdzieś w pobliżu;)

4. Niech piosenka i zabawa w poszukiwanie zająca będzie dla Ciebie zachętą do rozmowy z rodzicami na temat zwyczajów i tradycji wielkanocnych.
Rodzicu przeczytaj dziecku załączony wierszyk”Wielkanoc”, porozmawiaj z dzieckiem o świątecznych tradycjach, zaciekaw dziecko, jak Ty jako dziecko spędzałeś święta. Wiersz i ciekawostki o tradycjach w załączniku.

5. Postarajcie się, aby każdy czuł atmosferę nadchodzących świąt i miał swój wkład w ich organizację. Ustalcie zadania dla każdego domownika, na każdy kolejny dzień. Można na kartce z pomocą rodzica lub samodzielnie napisać „Wielkanocne zadania”, wpisać dni tygodnia i zaznaczać np.rysunkiem zadania, które zostały wykonane przez Ciebie. Jeśli masz ochotę poczytajcie, jakie zadania zostały przydzielone u Olka i Ady – załącznik.

6. Jak Święta, to i JAJKA! Zabawmy się z literą J jak JAJKA JAGODY
Zanim zajrzysz do kart pracy „Litery i liczby” zapytaj rodziców, czy mają już wystarczającą ilość jajek na święta.
Szybko idź, sprawdź, gdzie są ukryte,policz i pomyśl: Ile jajek zjesz w trakcie świąt ;)
A teraz wymień rodzicom kolegów lub koleżanki z naszej grupy, których imiona rozpoczynają się głoską J.
Powiedz po jednym zdaniu o swoich kolegach/koleżankach , w którym każde wypowiedziane słowo rozpoczyna się głoską J np. Julia je jaja

7. Sięgnij po karty pracy „Litery i liczby” str. 52- 55 i wykonuj zadania zgodnie z poleceniami:
- podziel na sylaby i głoski słowa JAJKA, JAGODA
-ułóż schematy (tyle białych kartoników, ile słyszysz głosek. ( kartoniki i litery były załączone w poprzedni poniedziałek. Po zakończonej pracy zachowaj te pomoce, gdyż będą nam jeszcze potrzebne).
Pamiętacie jak zawsze sprawdzamy, czy to spółgłoska, czy samogłoska? Przypomnijcie, jak to sprawdzamy...a ja już wyteżam słuch:)
- teraz budujemy modele słów. Pod białymi (albo na) kartonikami ułóż niebieskie i czerwone,czyli utrwalamy znajomość spółgłosek i samogłosek
- żeby przejść do ułożenia wyrazu popatrz jak wygląda literka J
- na końcu układamy wyrazy JAJKA , JAGODA. Zwróć uwagę jaką literę wykorzystujesz do ułożenia wyrazu jajka, a jaką do wyrazu Jagoda. Przypomnij kiedy używamy litery wielkiej, a kiedy małej.
- ułóż po jednym wyrazie (lub więcej jeśli masz ochotę) w którym literka J jest na początku wyrazu, w środku wyrazu i na końcu wyrazu i po jednym wyrazie który rozpoczyna się małą literką i wielką literką.
Resztę zadań w kartach pracy wykonaj wg. zawartych poleceń.
- Jeśli piszesz już literkę, pamiętaj, że nie jest to zadanie na wyścigi, a literka ma wyglądać jak...P-E-R-E-Ł-K-A:))

8. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać.
Może masz to szczęście, że Twoi rodzice/dziadkowie hodują kury? A więc wybierz się do kurnika i sprawdź, czy kury zniosły jajka, a może zaobserwujecie, jak kogut pilnuje porządku;) Możesz też narysować patykiem na piachu lub kredą na chodniku kurę, która zniosła 1, 2, 3...czy ile chcecie jaj:)

9. Tradycyjnie, czas coś przeczytać. Tym razem poćwicz umiejętność czytania z tekstem przy poznanej dziś literce J - „Litery i liczby str. 53. To już ostatnia czytanka przed świętami!
10. Poćwicz umiejętności grafomotoryczne – karty pracy „Nowe przygody Olka i Ady”,str. 78, 79.

11. Na koniec poproś rodzica o przeczytanie bajki „W kurniku” - w załączniku i zrób koszyczek, abyś pomógł Zosi pozbierać jajka od Czubatki (pomaluj, wyklej – wg własnego pomysłu). W załączniku dwa wzory – wybierz ten, który bardziej Ci się podoba.

KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
12. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))

13. Jeśli nadal masz ochotę na podejmowanie działań, możesz skorzystać z wszystkich poprzednich, podanych linków.

A może masz ochotę wielkanocne kolorowanki i łamigłówki? W załączniku.


życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 06.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA PONIEDZIAŁEK 06.04.2020

Plik do pobrania: 2_jaja.pdf
Plik do pobrania: piosenka_-_wiersz-__zwyczajetradycje.pdf
Plik do pobrania: pisanki_-_kolorowanki_2.pdf
Plik do pobrania: pisanki_-_kolorowanki_3.pdf
Plik do pobrania: pisanki_-_kolorowanki.pdf
Plik do pobrania: w_kurniku_-_opowiadanie.pdf
Plik do pobrania: wielkanocne_amigwki.pdf
Plik do pobrania: wielkanocny_koszyczek_2.pdf
Plik do pobrania: wielkanocny_koszyczek.pdf