*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl
1.Zaczynamy od piosenki: hello song! Dz. pokazują każdą literę oddzielnie. Na hasło: hello machają, dance –tańczą swobodnie, clap-klaszczą, turn- okręcają się, stamp - tupią
https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ
2. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie patrząc przez okno odpowiadamy jaka jest pogoda: sunny- słonecznie, rainy-deszczowo, windy-wietrznie, cold-zimno, warm-ciepło, cloudy- pochmurno.
3. A teraz czas na rozgrzewkę z piosenką: elephant dance:
https://www.youtube.com/watch?v=nY3N_j6KmNE
dz. utrwala czynności: dance-tańczyć, stomp-tupać, wiggle-poruszać, run-biegać, walk-spacerować
części ciała: ears-uszy, nose-nos, belly-brzuszek, toes-palce u stóp, tail-ogonek, eyes-oczy.
4. Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa w wybranej zabawie z obrazkami (załączniki obrazków)
(zabawy są wypisane na dole strony)
Easter/Wielkanoc
An Easter basket – koszyczek Wielkanocny (załącznik nr 1)
An Easter Eggs – wielkanocne pisanki (załącznik nr 2)
An Easte bunny- wielkanocny zajączek (załącznik nr 3)
An Egg – jajko (załącznik nr 4)
A Chick – kurczaczek (załącznik nr 5)
5. Zabawa przy piosence: „Ten Bunnies Counting Song 1-10- Easter Song”
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
Dz. liczy do 10 na paluszkach i utrwala czynności, które robi zajączek:
One- jeden
Two-dwa
Three-trzy
Four-cztery
Five-pięć
Six- sześć
Seven-siedem
Eight-osiem
Nine - dziewięć
Ten –dziesięć
Hop-podskakuje na jednej nodze
Stop- zatrzymuje się
Run – biega
Walk – spaceruje
Skip – przeskakuje z nogi na nogę
6. Rozmowa przy obrazku. (załacznik nr 6)
Na dole strony znajduję się obrazek z dziećmi, które zbierają ukryte pisanki. Zabawa ta jest tradycyjna w Wielkiej Brytanii i nazywa się: easter egg hunt-czyli łowca pisanek. Zabawa polega na znalezieniu wszystkich ukrytych świątecznych jajek.
Można także zadać dz. pytania do obrazka:
1. How many boys? – ilu jest chłopców? – liczymy na paluszkach
2. How many girls?- ile jest dziewczynek?
3. How many boys and girl?- ile jest dziewczynek i chłopców razem?
4. How many easter eggs? – ile jest pisanek?
5. How many easter baskets- ile jest koszyczków?
6. Is it snowy? Or sunny?- czy jest śnieżnie?, czy słonecznie?
7. What colour is it? – należy wskazać na konkretne jajeczko, a dz. mówi jaki to jest kolor.
7. A teraz czas na bajeczkę świnka Peppa, która szuka ukrytych jajeczek: „Peppa pig- egg hunt”
https://www.youtube.com/watch?v=c6hDJD86fvk
8.A teraz zabawcie się Wy w polowanie na jajka. (załącznik nr 7)
Ale najpierw musimy sobie przypomnieć kształty, które uczyliśmy się już dosyć dawno:
Circle – koło
Square – kwadrat
Rectangle – prostokąt
Star – gwiazda
Triangle - trójkąt
Należy pokolorować kształty w jajkach wg. wytycznych pod obrazkami jaj:
Circles blue- niebieskie koła
Stars yellow – żółte gwiazdy
Striped green – zielone paski
Squares red – czerwone kwadraty
Rectangles orange – pomarańczowe prostokąty
Triangles Purple – fioletowe trójkąty
A w pustym jajku namaluj swoje kształty
Kto wykona zadanie może wysłać do swojej Pani, a ja wrzucę je tutaj na stronie z języka angielskiego :)
Podaję przykłady zabaw, które wykorzystuję z dziećmi na zajęciach j.ang.:
1. Touch Green
Potrzebne będą: przedmioty codziennego użytku w różnych kolorach.
To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor (np. “green”) a zadaniem dziecka jest znalezienie przedmiotu w wymienionym przez nas kolorze. Zabawę możemy modyfikować w dowolny sposób używając innych kategorii, np. kształtów (np. “touch circle”) lub części ciała (np. “touch your nose”)
2. Twister
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie.
Znana gra towarzyska może być bardzo pomocna w nauce języka angielskiego – zwłaszcza, że angażuje w zabawę całe ciało. A to dzieci lubią najbardziej! Można tę grę wykorzystać do nauki kolorów, czyli grać tak jak w klasycznego twistera, podając jedynie nazwy losowanych pól po angielsku (np. “Right hand on the yellow. Left foot on the blue”). Ale możemy również pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki (lub proste zagadki), które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!
3. Body parts
Potrzebne będą: własne ciało, ewentualnie przylepne karteczki.
Utrwalamy części ciała poprzez zabawę, dotykając ich u siebie i wypowiadając zdanie (np. “That’s my nose”). Zachęcamy do tego dziecko. Następnie wprowadzamy karteczki (dla starszych dzieci), na których są wypisane różne części ciała po angielsku. Przylepiamy je do dziecka, a potem dziecko przylepia je do nas. Ale najlepszy moment zabawy, to ten, gdy celowo popełniamy błędy. Pokazujemy ucho, mówiąc “That’s my nose”. Wówczas dziecko, prawdopodobnie zwijając się ze śmiechu, poprawia nas “No! ear!”.
4. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające na dywanie. Dzieci zamykają oczy. N: close you eyes. Abracadabra, abracadee, one, two, three.. open your eyes. What is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
5. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
6. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No / Yes
7. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
8. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami Tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it a bee?