O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

WIELKANOC

6.04.WIELKANOCNE SYMBOLE

line

Hej BIEDRONKI

Zaczął się ostatni tydzień przed Świętami – mówimy o nim Wielki Tydzień

W domu pewnie trwają przygotowania i rodzice mają dużo pracy.

Mam do Was prośbę, starajcie się robić zadania samodzielnie, tak, jak potraficie. Pamiętajcie też, że nie musicie zrobić wszystkich zadań. Jeśli macie własne pomysły na spędzenie czasu, pomagacie w domu, lub nie możecie korzystać z komputera – wymyślajcie sami sobie zabawy i zajęcia. Możecie rysować, malować, wycinać, układać, bawić się zabawkami, śpiewać, oglądać książki.
WAŻNE, ŻEBYŚCIE SIĘ NIE NUDZILI.

Kto ma ochotę - zapraszam do pracy: na początek posłuchajcie Wielkanocnej bajeczki
(do pobrania u dołu strony)

Kogo obudziło słoneczko?

Wierzbowe kotki, baranek, zajączek, kurczątko – to symbole Świąt Wielkanocnych.
Spróbujcie wyklaskać teraz tekst z opowiadania, dzieląc go na sylaby (jak wyliczankę):

W Wiel-ka-noc-ny po-ra-nek
Dzwo-ni dzwon-kiem Ba-ra-nek,
A Kur-cząt-ko z Za-ją-cem
Pod-ska-ku-ją na łą-ce.
Wiel-ka-noc-ne Kot-ki,
Ro-biąc mi-ny słod-kie,
Już wyj-rza-ły z pą-czka,
Się-dzą na Ga-łąz-kach.
Kie-dy bę-dzie Wiel-ka-noc
Wierz-bę py-ta-ją.

Zadania w kartach pracy (książka wiosenna)
  • Odgadnijcie zagadki ze s.60 – w okienka wklejcie rozwiązania
  • Narysujcie ciągłą linią wzory na s.61 – zaczynajcie od kropki ze strzałką, starajcie się nie odrywać kredki od kartki.
Posłuchajcie piosenki o pisankach, uważnie słuchajcie słów, zastanówcie się czy melodia jest wolna, czy szybka; smutna, czy wesoła.

http://chomikuj.pl/piotrusz11/Muzyka/MUZYKA/MP3+WIELKANOC/PISANKI,5028485713.mp3(audio)

Jeśli piosenka wam się podoba, posłuchajcie jeszcze raz, zatańczcie do jej melodii (uwaga na meble!)

Pisanki to także symbol Wielkanocy, ale o pisankach więcej będzie jutro.

Popatrzcie teraz na zdjęcia (nr 1 i 2), czy potraficie wyrazy podzielić na głoski, a może umiecie przeczytać je. Spróbujcie.

Porównajcie napisy nad obrazkami z napisami w książce s.63 czym się różnią? Pokolorujcie okienka z literkami, które tworzą napis pisanka i baranek.

Na stronie 68 narysujcie pisanki zgodnie z poleceniem (ważna jest liczba pisanek i ich kolor).

Jeśli macie jeszcze karteczki z wydrukowanymi cyferkami (zaj z dnia 23.03) przygotujcie je. Możecie jeszcze raz wydrukować lub poprosić o napisanie cyfr na małych karteczkach.

Zad.1 Ułóżcie cyfry od najmniejszej do największej, potem od największej do najmniejszej.

Zad.2 poszukajcie cyfrę 7 – ułóżcie obok odpowiednią liczbę przedmiotów.
-jaka cyfra jest o 1 większa od 7?
-jaka cyfra jest o 2 mniejsza od 7

Zad.3 Ułóżcie klocki do zadania: Kasia pomalowała 3 pisanki na żółty kolor i 6 pisanek na kolor czerwony.
-których pisanek było więcej? ułóżcie cyfry i wstawcie między nimi właściwy znak < > =
-ile pisanek pomalowała Kasia, kto potrafi może ułożyć działanie

Poproście rodziców, jeśli znajdą czas, o podobne zadania

Jeśli macie podwórko lub ogródek koło domu – wyjdźcie pobawić się na powietrze. Kto ma ochotę może wymyślić tor przeszkód. A może będziecie dziś pomagać w ogródku.

PAMIĘTAJCIE NIE WYCHODZIMY DALEJ, NIE SPOTYKAMY SIĘ Z KOLEGAMI

line

Zdjęcie: WIELKANOC Zdjęcie: WIELKANOC Zdjęcie: WIELKANOC

Plik do pobrania: wielkanocna_bajeczka.doc