Kochane Lwiątka,
Dzisiaj zabieram Was w podróż na wiejskie podwórko:). Przesyłam kilka ciekawych propozycji zadań, które możecie wykonać z rodzicami w domu.
1. Rozwiązywanie zagadek.
Tak cichutko chodzi,
że go nikt nie słyszy, i dlatego bardzo
boją się go myszy...(kot)
Dobre ma zwyczaje – ludziom mleko daje...(krowa)
Za kości rzucone dziękuje ogonem...(pies)
Żółciutkie kuleczki
Za kurą się toczą,
Kryją się pod skrzydła,
Kiedy wroga zoczą...(kurczęta)
Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki...(kaczątko)
Chodzi po podwórku,
Woła: „Kukuryku”,
On i jego przyjaciele,
Mieszkają w kurniku...(kogut)
Bawię się w błocie
Krzyczę: „Kwiku, kwiku”.
Mieszkam w chlewiku...(świnia)
Często wołam: me, me, me.
Czy ktoś wełnę moją chce?(owca)
Ciężko pracuję na wsi cały dzień.
Odpoczywam w stajni i nie
jestem leń...(koń)
Gdaczę sobie: ko, ko, ko,
Na śniadanie dam ci jajko...(kura)
2. Zabawa ruchowa w oparciu o tekst Bożeny Formy „Na wiejskim podwórku”.
Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo – (dziecko chodzi i naśladuje głosy ptactwa domowego): kury - ko, ko, ko indyki - gul, gul, gul kogut – kukuryku...
Zatrzymują się, machają skrzydłami – (dziecko wykonuje ruchy rękami).
Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno – (dziecko skręca szyję w prawą i lewą stronę).
Kogut wskoczył na płot – (dziecko wykonuje podskoki obunóż).
Gospodarz sypie ziarno – (dziecko wykonuje skłony w przód; może rozsypać „ziarenka” np. kuleczki z gazety)
Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza krowy na pastwisko – (dziecko przemieszcza się na czworakach).
Zwierzęta żeby dojść na pastwisko przechodzą przez mostek – (dziecko przechodzi na czworakach po szerokiej ławeczce - w domu może przejść po innej wyznaczonej powierzchni)
Krowy się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając – (dziecko leży na brzuszku , opiera się dłońmi o podłogę, unosi głowy jak najwyżej, spogląda raz w jedną, raz w drugą stronę).
Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok – (dziecko
przechodzi z leżenia na jednym boku do leżenia na drugim boku).
Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory – (dziecko porusza się na czworakach, przechodzi przez "mostek" (jak wyżej).
3. Ćwiczenia słuchowe „Jakie to zwierzę”.
Rodzic wypowiada nazwy zwierząt, a dziecko ma za zadanie podzielić usłyszane słowa na sylaby.
4. Ćwiczenia konstrukcyjne – budowanie z klocków zagród dla zwierząt.
Dzieci budują zagrody dla zwierząt i umieszczają w nich figurki zwierząt mieszkających na wsi (jeśli dzieci nie posiadają figurek to mogą narysować na małych karteczkach zwierzęta i umieścić je w zagrodach). Rodzic podaje nazwy zwierzęcych domów: koń mieszka w stajni, świnia – w chlewiku, krowa – w oborze, kura – w kurniku, itd.
5. Karty pracy.
Pozdrawiam, i życzę miłego dnia.
Pani Agata
|