O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA ŚRODĘ 15 KWIECIEŃ


line


Witam Kochane Jeżyki. Niestety wydłużono czas, w którym wszyscy musimy jeszcze pozostać w domach, dlatego proszę Was dbajcie o siebie, o swoje zdrowie, myjcie często i dokładnie ręce, zakładajcie maseczki jeśli będziecie wychodzić z domu.
Rozpoczynamy kolejny, krótki tydzień, w którym będzie realizowany temat Wiosna na wsi. Wybierzemy się na wiejskie podwórko , aby tam poznać jego mieszkańców, a także zapoznamy się z wiosennymi pracami na wsi. Wiosna to wyjątkowy czas, kiedy przyroda budzi się do życia, dlatego zachęcam Was do prowadzenia obserwacji zmian jakie zachodzą w przyrodzie na własnym podwórku lub przez okno.

Temat: Na wsi.

1.Posłuchajcie piosenki o pewnej kurze /tekst w załączniku

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

2.Zapraszam do zabawy ruchowej Mieszkańcy podwórka. Rodzice wymieniają zwierzę, a dziecko naśladuje sposób poruszania się i jego odgłosy. Na podwórku mieszka ……. (kura, krowa, gęś, koń, kaczka, owca, pies…)

3.Przygotujcie fioletowe karty pracy i odszukajcie s.4-5. Jest tam obrazek, na którym zobaczycie dzieci z grupy Ady podczas wycieczki do gospodarstwa agroturystycznego. Opowiedzcie rodzicom jakie zwierzęta zobaczyły dzieci? Czy udało Wam się wszystkie zwierzęta nazwać? Podzielcie ich nazwy na sylaby i na głoski ( z pomocą rodziców). Dokończcie kolorować obrazek lub narysujcie własny.

4.Posłuchajcie wiersza „Na wsi” A. Bobera i odpowiedzcie na pytania rodziców.

Każdy rodzinę swoją ma.
Mają moi koledzy, mam i ja.
Mają także zwierzęta. Uwierzycie?
I w swoich rodzinnych domach kochają się niesamowicie.
W stajni ogier, klacz i źrebiątko.
W chlewiku knur, locha i prosiątko.
W oborze byk, krowa i cielątko,
a w kurniku kogut, kura i kurczątko.
Wszystkie te rodzinki na wsi mieszkają,
Jedzą, pracują i odpoczywają.
Nad nimi gospodarz opiekę sprawuje,
pilnuje, czy niczego im nie brakuje.

- O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?- dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
- Jak nazywa się dom konia, świni, kury? – dzielenie nazw na sylaby
- Jak nazywa się miejsce, gdzie znajdują się wszystkie te zwierzęta i ich domy?
- Kto opiekuje się tymi zwierzętami?

5.Odkrywamy literę. Dzisiaj czas na odkrywanie kolejnej litery, a tą usłyszycie na początku słowa: fioletowy, firana, falbana, fiołek, farby. Czy już wiecie jaka to litera? Tak to f jak farby, które służą nam np. do malowania obrazów, pracy plastycznej, a niedawno służyły nam do ozdabiania pisanek wielkanocnych. Przygotujcie tradycyjnie litery, kolorowe kartoniki i zielone karty pracy na s.58-61
-podzielcie słowo farby na sylaby i na głoski, policzcie ile ich jest

-teraz wymieńcie inne wyrazy, w których f znajduje się na początku wyrazu (np. flaga) i w środku wyrazu (np. wafle)

-z białych kartoników spróbujcie zbudować schemat wyrazu farby; podzielcie na sylaby wyraz farby i ułóżcie tyle białych kartoników ile słyszycie sylab (far-by), a następnie tak samo tylko dzieląc wyraz na głoski (f-a-r-b-y)

-zachęcam do zbudowania schematu słowa Franek ; dzielimy na sylaby (Fra-nek), na głoski (F-r-a-n-e-k) układając odpowiednią liczbę białych kartoników.
Franek to kolega Ady, który nie chodzi.

-wymawiajcie teraz głoskę f :
długo: fffyyyy… ( słyszymy przydźwięk y)
krótko: f, f, f, f.
Myślę, że odkryliście, że f jest spółgłoską , wymawiamy krótko f i zaznaczamy na niebiesko.

-jeśli przygotowaliście czerwone i niebieskie kartoniki, ułóżcie modele słów farby i Franek . Na początek niebieskie kartoniki na miejsce występowania głoski f , następnie wszystkie samogłoski zaznaczamy czerwonymi kartonikami i pozostałe spółgłoski kartoniki niebieskie.

-obejrzyjcie teraz literkę drukowaną i pisaną w zielonych kartach na s. 58 i omówcie ich wygląd. Wśród liter odszukajcie f, F i umieście pod modelami słów, a następnie pozostałe litery tworzące wyrazy farby, Franek. Przypomnijcie kiedy piszemy wielką literę? ( imiona, nazwiska, miasta, państwa, początek zdania…)

5.Do ćwiczeń w czytaniu do końca tygodnia wykorzystujemy teksty w zielonych kartach pracy pod poznaną literą oraz w książkach na s.62-65.

6.Dla chętnych dodatkowe karty pracy do wykorzystania






line

Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  15 KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  15 KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  15 KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  15 KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA ŚRODĘ  15 KWIECIEŃ

Plik do pobrania: gdacze_kura_-tekst_piosenki.pdf