O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 15.04.


line

Dzień dobry Pszczółki😊
Minęło kilka dni od naszego ostatniego spotkania. Niestety nadal nie możemy jeszcze powrócić do naszego przedszkola i w dalszym ciągu będziemy pracować zdalnie. Mam nadzieję ,że zdołaliście wypocząć i choć troszeczkę zatęskniliście za naszymi zajęciami i chętnie wykonacie chociaż część z dzisiejszych zadań.
• Dzisiaj chciałabym aby Wam ktoś przeczytał opowiadanie M. Strękowskiej- Zaremby pt. „ Uparty kogut”, a Wy otwórzcie książki na s. 62 i popatrzcie na ilustracje .

Rodzina Ady i Olka wybrała się do cioci na wieś. Wszyscy byli zachwyceni celem podróży. Tylko mama wydawała się trochę zakłopotana i lekko zaniepokojona. – Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłam na wsi. Chyba bardzo dawno temu. Czy będą tam wszystkie wiejskie zwierzęta? – wypytywała tatę. – Oczywiście, jak to w gospodarstwie. Będą krowy i cielęta. Świnie i prosięta. A zamiast koni i źrebiąt – dwa traktory. Traktorów chyba się nie obawiasz? – spytał żartem tata. Mama tylko się uśmiechnęła. – Oczywiście. Nawet rogaty baran mnie nie wystraszy. Jestem super mamą. – Będą też kury, gęsi, kaczki, indyczki. Zgroza – ciągnął tata żartobliwym tonem. Samochód wjechał na podwórko. Ada i Olek pierwsi przywitali się z ciocią i wujkiem i natychmiast zaczęli się rozglądać za zwierzętami. – Lola ma szczeniaki! Mogę się z nimi pobawić? – spytał Olek i już był przy kudłatej kundelce i czwórce jej szczeniąt. Ada nie mogła do niego dołączyć, ponieważ ma uczulenie na sierść. Wybrała się więc na spacer po podwórku. – Ko, ko, gę, gę, kwa, kwa – witały ją kury i kurczęta, gęsi i gąsięta, kaczki i kaczęta. Ada z powagą odpowiadała im: „dzień dobry”, „witam państwa”, „przybijemy piątkę?”. – Ojej, jaka piękna kózka! – Ada usłyszała zachwycony głos mamy. – To koźlątko. Ma zaledwie kilka dni – powiedział wujek. – Prześliczny maluszek – stwierdziła z podziwem mama. Koźlątko nie poświęciło mamie uwagi, za to kury podniosły wielki krzyk na jej widok. Obgdakały ją z każdej strony... i sobie poszły. Został jedynie kogut. Wbił wzrok w barwną sukienkę mamy w duże czerwone koła i patrzył jak zauroczony. – Lubi czerwony kolor – stwierdziła z zadowoleniem mama. – Hm, obawiam się, że wręcz przeciwnie – powiedział tata. Kogut nastroszył pióra i nieprzyjaźnie zatrzepotał skrzydłami. – Nie przepada za czerwonym. Kiedyś wskoczył mi na głowę, bo byłam w czerwonym kapeluszu – powiedziała ciocia. – Ale to zdarzyło się tylko raz – dodała uspokajająco. Po chwili wszyscy z wyjątkiem mamy zapomnieli o kogucie. Uparte ptaszysko nie odstępowało jej na krok. – Idź sobie – odpędzała go, jednak kolor czerwony na sukience przyciągał uparciucha jak magnes. – Nie bój się, mamo – Ada dodała mamie otuchy. – Dam sobie radę. – Mama bohatersko przeszła między kaczkami, kurami, minęła nawet gąsiora, ale gdy spojrzała za siebie, ponownie ogarnął ją niepokój. Kogut wciąż był tuż-tuż i wojowniczo stroszył pióra. – Bywa uparty jak oślątko – westchnęła ciocia. – Wracaj do kurnika, uparciuchu. – No właśnie! – powiedziała stanowczo mama. 150 Obie, mama i ciocia, weszły do domu. Niezadowolony kogut grzebnął pazurem i wrócił do kurnika. Tymczasem tata z wujkiem założyli na głowy kapelusze z siatką na twarz i poszli zajrzeć do uli w sadzie. Ada unikała pszczół od czasu, gdy minionego lata została użądlona w stopę. Wolała przechadzać się pośród żółtych kaczuszek, które nie żądlą i są mięciutkie. Nawet nie zauważyła upływu czasu. Zbliżała się właśnie pora dojenia krów, więc ciocia poszła przygotować dojarki. Olek wciąż bawił się ze szczeniętami, a tata i wujek zapomnieli o wszystkim, tak bardzo zajęli się sprawdzaniem pszczelich uli. Znudzona mama postanowiła do nich dołączyć. Jednak żeby dotrzeć do furtki prowadzącej do sadu, musiałaby przejść obok kurnika. Co będzie, jeśli kogut ją zobaczy? Wolała tego uniknąć. Postanowiła przechytrzyć nieprzyjaznego ptaka i przedostać się do sadu przez płot. Jakież było zdziwienie Ady, gdy zobaczyła mamę wspinającą się na ogrodzenie. Pokonanie płotu, kiedy ma się na sobie odświętną sukienkę, nie jest łatwe, jednak mamie się to udało. Co prawda w rajstopach poleciało oczko, a sukienkę lekko rozdarła, ale kto by się tym przejmował. – Oczko ci ucieka, łap je! – zażartował tata na widok żony. – To nic takiego. Wykiwałam koguta – powiedziała szeptem, zadowolona z siebie mama. Chwilę później Ada zobaczyła koguta, który bez trudu przefrunął nad płotem i wylądował w sadzie.

• Czy wiecie kogo nazywa się upartym? Czy zwierzęta też mogą być uparte? Czy znacie takie zwierzęta?
-Czy mama Ady i Olka była już wcześniej na wsi?
- Z kim bawił się Olek?
-Co robiła Ada?
-Jaki ptak zainteresował się mamą i dlaczego?
-Czym zajęli się tata z wujkiem?
-W jaki sposób mama ominęła koguta?

• Aby chwilkę odpocząć proponuję zabawę „ Jastrząb , kura i pisklęta”. Muszę Wam powiedzieć , że jastrząb to duży ptak, który poluje na średniej wielkości ptaki, a nawet małe ssaki. Tak więc jest niebezpieczny dla kur, piskląt, kaczek i muszą one poruszać się ostrożnie, tak aby nie zostać jego ofiarą. W naszej zabawie będziecie kurami, które wychodzą ze swoimi pisklętami na podwórko. Na zapowiedź : leci jastrząb, uciekacie ze swoimi pisklętami – wyciągacie w bok ręce niczym szeroko rozłożone skrzydła w celu osłonięcie piskląt .Musicie szybko uciekać by nie upolował Was jastrząb.

• Przyjrzyjcie się uważnie ilustracjom w książces.62-65 i nazwijcie wszystkie zwierzęta, jakie widzicie /kury, kaczki, gęsi, koza, psy, kogut…A teraz popatrzcie na obrazki w kartach pracy s.4 i 5. Czy w tym gospodarstwie są jeszcze inne zwierzęta niż w gospodarstwie cioci i wujka Ady i Olka? Jeśli tak, to wymieńcie je /świnia, owca, koza, koń, krowa, indyk /

• Zamknijcie książki i wymieńcie zwierzęta, które zapamiętaliście . A teraz podzielcie te nazwy na sylaby.

• Kolejne Wasze zadanie polega na posłuchaniu piosenki „ Na podwórku”/ sł. i muz. Jolanta Kucharczyk/

https://www.youtube.com/watch?v=An265-G0WOs

I. Na podwórku na wsi
jest mieszkańców tyle,
że aż gospodyni
trudno zliczyć ile.
Ref. Kury , gęsi i perliczki,
I indyki ,i indyczki.
Jest tu kwoka z kurczętami,
Mama kaczka z kaczętami.
Piękny kogut Kukuryk
I kot Mruczek,
I pies Bryś.
Więc od rana słychać wszędzie: kukuryku, kwa, kwa, gę, gę,
Hau, hau, miau, miau, gul, gul, gul- podwórkowy chór.

II Koń Kasztanek w stajni,
A w oborze krowa,
Tam w zagrodzie owce
I brodata koza.

Ref. Kury, gęsi i perliczki….

III A tu są króliki:
I duże i małe,
Łaciate i szare,
I czarne i białe.

Ref. Kury, gęsi i perliczki….

Jakie zwierzęta wystąpiły w tej piosence? O których jeszcze dzisiaj nie było mowy?/ perliczki, króliczki/.Ich zdjęcia są umieszczone poniżej -obok zdjęcia przedstawiającego koguta i kury.


Jeżeli macie jeszcze ochotę , to wykonajcie ćw. w kartach pracy nr4 na s.3.
Miłej pracy !
Pani Marysia
😊






line

Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 15.04. Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 15.04. Zdjęcie: Propozycje zajęć, zabaw dla dzieci 15.04.