Witajcie kochani.
Na początek zapraszam Was do obejrzenia dwóch krótkich filmów
Pierwszy z nich pt. Gdzie ja mieszkam? przedstawia domy zwierząt hodowlanych
https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA
Drugi natomiast nosi tytuł „Szukam mamy”- pokazuje on zwierzęta gospodarskie i ich dzieci
https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
Po obejrzeniu filmów spróbujcie wykonać zadania na dodatkowych kartach. Dopasujcie młode zwierzęta hodowlane do ich dużych rodziców. A następnie dopasujecie odpowiedni dom, który zamieszkują.
Drodzy rodzice nie musicie drukować dużych obrazków zwierząt, można dzieciom pokazać w telefonie lub w komputerze i poprosić o wskazanie lub nazwanie.
Warto wydrukować karty pracy, aby dziecko mogło samodzielnie je wykonać.
Kolejne zadanie to Zabawa słowna w sylaby
Poszukajcie w domu piłkę, zaproście do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Zabawa polega na podawaniu, turlaniu sobie piłki. Osoba która podaje piłkę wymawia pierwszą sylabę jakiegoś zwierzątka gospodarskiego np. Kro- a osoba która odbiera piłkę musi zgadnąć, o jakie zwierzę chodzi i dopowiedzieć resztę sylab, czyli w tym przypadku –wa, a cały wyraz brzmi wtedy krowa. Bawimy się do momentu, aż wyczerpią nam się nazwy zwierząt.
Następna zabawa to "Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe.
Poproście rodziców o słomkę, kawałek kartki lub gazety do podarcia, pocięcia, (tniemy małe kawałki takie mniej więcej jak ziarenko grochu, fasoli_). Przygotujcie sobie miseczkę . Przy użyciu słomki spróbujcie przenieść te kawałki papieru do miseczki. Musicie dobrze wciągnąć słomką powietrze, żeby kartka przykleiła się do słomki, wtedy bez problemu przeniesiecie ją do miseczki
Zapraszam Was również do zabawy przy piosence, którą już znacie „Koniki”
http://chomikuj.pl/renata.misia/Muzyka/04+-+Koniki,585748413.mp3
Treść piosenki:
Noga goni nogę
Bujają koniki
Stukają kopytka
W rytm muzyki
Jedna noga tupie: tup, tup, tup
Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk
Konik skacze sobie: hop, hop, hop
Koniku w drogę! Wioooooooooooo!
Na koniec wykonajcie dowolne zwierzątko z papieru, które Wam się najbardziej spodobało podczas zajęć, takie które bardzo lubicie. Zróbcie je dowolną techniką. Ja prześlę Wam wzory, szablony, przykłady a wy sami zdecydujcie w jaki sposób je wykonacie. Może być wyklejanka, wydzieranka, malowanie farbami, może być zwierzątko zrobione z talerzyków papierowych, a może ktoś pokusi się i zrobi całą farmę? DO dzieła.
Wszystkie pomoce, karty pracy ułatwiające dzieciom naukę, zadania dla chętnych są umieszczone poniżej. Nie wszystko jest obowiązkowe. Dziecko ma mozliwość wyboru. Można też korzystać z wczorajszych materiałów.
Proszę pamiętać zadaniach dodatkowe są dla chętnych i nie trzeba ich wykonywać.
Zadania dla chętnych:
· Potnij a następnie ułóż obrazek w całość – jeden do wyboru
· Grafomotoryka, rysuj po śladzie, dokończ rysować zwierzątko
· Poukładaj zwierzęta od najmniejszego do największego i od największego do najmniejszego
· Kolorowanka farmy
· Dokończ rysować krowę
· Policz zwierzęta i narysuj tyle kropek w kwadracie ile jest zwierząt
· Dokończ rysować szlaczki
Pozdrawiam Pani Maja
|