Dzień dobry Lwiątka,
1. Zapraszam Was do ćwiczeń ale UWAGA, do ćwiczeń oddechowych.
Poproście ładnie rodziców o słoik z wodą, słomkę oraz małe rybki wycięte z papieru.
Zabawa polega na przeniesieniu rybek za pomocą słomki do słoika z wodą. Słomkę trzymacie w buzi. Może uda Wam się za jednym razem przenieść dwie rybki? Powodzenia ;)
2. Zabawa twórcza „Co słychać w lesie?”.
Połóżcie się proszę wygodnie na plecach i przez krótki czas w ciszy posłuchajcie odgłosów lasu. Następnie przeciągnijcie się i opowiedzcie rodzicom: Co słychać w lesie?, Co dzieje się w lesie?
Przesyłam link – Dźwięki natury, śpiew ptaków.
https://www.youtube.com/watch?v=5lCRsLjMeso
3. Drzewa iglaste, drzewa liściaste- zabawa sensoryczna.
W lasach, parkach i zapewne w Waszych ogródkach rosną drzewa, które różnią się od siebie. Niektóre drzewa rosną bardzo wysoko, a niektóre nisko. Niektóre mają szerokie gałęzie, a niektóre wąskie. Spośród drzew wyróżniamy te, które mają liście- czyli drzewa liściaste oraz te, które mają igły- czyli drzewa iglaste.
Poniżej przedstawione zostały zdjęcia z przykładowymi drzewami liściastymi oraz iglastymi.
Do zabawy będą Wam potrzebne liście, igły drzew oraz przepaska (może być chustka lub szalik).
A teraz poproście rodziców aby założyli Wam przepaskę na oczy. Następnie za pomocą dotyku spróbujcie odgadnąć, czy trzymacie w ręce listko czy igiełkę. Opowiedzcie proszę jakie jest listko w dotyku (czy jest gładkie, miłe w dotyku, delikatne) oraz jaka jest igiełka ( jest niemiła w dotyku, kłująca…)
4. Wiersz A. Widzowskiej „Strażnicy przyrody”
Otwórzcie proszę karty pracy cz. 2, str. 34-35.
Posłuchajcie proszę wiersza i spróbujcie odpowiedzieć rodzicom na poniższe pytania:
- Jakie zwierzątka pojawiły się w wierszu?
- Co robiły dzieci w lesie?
- Czego dzieci nie mogą robić w lesie?
- Co oczyszczają drzewo i roślina?
5. Praca plastyczna
Przesyłam poniżej karty do wydruku. Nie musicie wszystkich robić. Wybierzcie sobie ten obrazek, który podoba się Wam najbardziej.
Pozdrawiam Was serdecznie
p. Andżelika
|