 |
|
|
|
Poniedziałek, 20.04.2020r.
3 i 4 latki
|
|
|
|
*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl
1. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie odpowiadamy: sunny-słonecznie, rainy-deszczowo, windy-wietrznie, cold-zimno, warm-ciepło, cloudy-pochmurno.
2. Utrwalenie zwierzątek w wybranej zabawie:
A farm/ farma
A cow -krowa
A horse- koń
A sheep - owca
A duck- kaczka
A pig- świnka
1. Touch animal
Potrzebne będą: obrazki zwierzątek w roznych kolorach.
To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor i zwierzątko(np. “pink pig”) a zadaniem dziecka jest znalezienie zwierzątka w wymienionym przez nas kolorze.
2. Twister
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w Internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie. Możemy pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki zwierzątek, które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!
3. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające na dywanie. Dzieci zamykają oczy. Rodzic: close you eyes. Abracadabra, abracadee, one, two, three.. open your eyes. What is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
4. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
5. What’s this? -co to jest?Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a dog? Is it a cat? Odpowiedzi: No / Yes
6. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
7. Upside down flash –do gory nogami. Siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it a dog?
3. Osłuchanie się z poznanymi piosenkami: „five little flowers”. Na słowo: five – dz. pokazuje 5 paluszków, sun- pokazujemy słoneczko rączkami, na słowo: down- zniżamy się pomału w dół, i liczymy na paluszkach od 1-5:one, two, fhree, four, five.
https://youtu.be/eFWXPmUg_IQ
„The Way the Bunny Hops-Easter Bunny Song.”:
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
Dz. utrwala czynności, które robi zajączek:
Hop-podskakuje na jednej nodze
Wiggles his nose – porusza noskiem
Flop his ears – klapie uszkami
Shakes his tail – potrząsa ogonkiem
4. A teraz wysłuchajcie piosenkę: „Old Mcdonalds had a farm” i wskażcie zwierzątka jakie wystąpiły.
https://www.youtube.com/watch?v=_6HzoUcx3eo
*Zabawa show me-pokaż mi: dziecko tańczy swobodnie podczas piosenki: old Mcdonalds had a farm, na pauzę w muzyce naśladuje zwierzątko, które akurat usłyszało w piosence.
5. Dla chętnych do wykonania karty pracy; pokoloruj farmę, albo wybierz zwierzątka do kolorowania GOOD LUCK:) |
|
|
 |