Witam Was serdecznie
Mamy środę 22 kwietnia. Dzisiaj przypada Światowy Dzień Ziemi
Jak się dzisiaj macie? Mam nadzieję, że wszyscy w dobrych humorach, więc zabieramy się do pracy.
Zaczniemy od piosenki.
Posłuchajcie piosenki pt. "Piosenka ekologiczna" ( muzykę Wam wyślę a tekst poniżej)
Dymią kominy wielkich fabryk,
płynie brudna woda do rzek.
Chcemy oddychać powietrzem czystym,
czystą wodę mieć.
Ref.: Czysta woda zdrowia doda
– to każde dziecko wie.
Czysta woda zdrowia doda
– tobie, tobie i mnie.
Smog już pokrywa niebo całe
szarym dymem i szarą mgłą.
W rzekach jest mniej i mniej rybek.
Kto to widział, kto?
Ref.: Czysta woda...
Porozmawiajcie z rodzicami o treści tej piosenki i odpowiedzcie na pytania:
O czym jest piosenka?
Co robią kominy fabryk?
Jaka woda płynie do rzek?
Co dzieje się z rybami?
Jakiej wody chcą dzieci?
Co to jest smog? Czy jest zdrowy dla ludzi?
Do czego to może doprowadzić?
Co mogą zrobić dzieci?
Drodzy rodzice, aby wyjaśnić dzieciom co to jest SMOG, warto pokazać bajkę Trefliki pt.„Smog”
https://www.youtube.com/watch?v=HHSpCHB9qO0
Spróbujcie również rytmicznie wymówić tekst refrenu lub poproście rodziców
Czys- ta wo- da zdro- wia do- da
– to każ-de dziec-ko wie.
Czys-ta wo-da zdro-wia do-da
– to-bie, to-bie i mnie.
Teraz zachęcam Was do zabawy ilustracyjnej przy piosence. Instrukcja poniżej:
I. Dymią kominy pokazują w górę na dym,
wielkich fabryk,
płynie brudna schylają się, pokazują brudną wodę,
woda do rzek.
Chcemy oddychać robią ustami trzy głębokie wdechy,
powietrzem czystym,
czystą wodę mieć. naśladują picie wody z kubka,
Ref.: Czysta woda rytmicznie klaszczą,
zdrowia doda
– to każde dziecko wie.
Czysta woda
zdrowia doda,
– tobie, tobie i mnie.
II. Smog już pokrywa pokazują na niebo,
niebo całe
szarym dymem
i szarą mgłą.
W rzekach jest kreślą w powietrzu obiema rękami kształt ryby,
mniej i mniej rybek.
Kto to widział, kto?
Ref.: Czysta woda... jw.
Następne zadanie to zabawa matematyczna "Ukryte rybki"
Spójrzcie na obrazek przedstawiający zanieczyszczoną rzeczkę, w której znajdują się różne śmieci. Ale przyjrzyjcie mu się uważnie, czy tam są tylko śmieci? Nie, przy śmieciach ukryły się rybki. Odszukajcie wszystkie rybki, policzcie ile ich jest . I odpowiedzcie na pytanie
Czy tak powinna wyglądać rzeka? Co złego zauważyliście na tym obrazku? Co należałoby zrobić, żeby rzeka była czysta? Czy w brudnej rzece ryby są szczęśliwe i zdrowe?
Następnie wykonajcie Ćwiczenie graficzne – Rysujemy rybki
Kreślimy w powietrzu rękami kształty małych ryb i dużych ryb.
Kreślimy w powietrzu ryby palcami wskazującym lewej i prawej dłoni.
Kreślimy obiema rękami w powietrzu kształty rybek.
Na koniec zadanie plastyczne:
Wykonajcie rybki z wykorzystaniem małej, plastikowej butelki po napoju. W jaki sposób wykonać taką rybkę ? Ozdóbcie butelki elementami wyciętymi z folii samoprzylepnej lub kolorowego papieru, można drobne elementy namalować pisakami. Doklejcie płetwę grzbietową, ogon i oczy .
Myślę, że pomysłów w Waszych głowach nie brakuje.
Pamiętajcie, że nie musicie wykonywać wszystkich zadań w jednej chwili. Możecie do nich wrócić w wolnym czasie. Dołączone karty pracy też są jako zadania dodatkowe dla chętnych.
Życzę Wam miłego popołudnia i do zobaczenia jutro Pani Maja
Warte uwagi:
Piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE - Świat w naszych rękach
https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I - Nasza planeta
Bajki:
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs – bajka ekologiczny dom
https://www.youtube.com/watch?v=3B5JRCqt8HU - bajka Trefliki "śmieci"
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ - w kontakcie z naturą jak dbać o planetę
https://www.youtube.com/watchv=taSAsKHMYGw&fbclid
=IwAR0G6hsY8BYkKQkO3rNppYNCA79Qxx_gpIPQvK552YW
vqpvp6mniEhtWhOg&app=desktop - chora planetka
|