„W zdrowym ciele, zdrowy duch”
Dzisiaj zajęcia ruchowe przygotowała dla Was p. Żaneta. Miłej zabawy!!!
Witajcie kochane Zajączki dziś troszeczkę poruszamy się, ponieważ jak dobrze
wiecie warto ćwiczyć, bo ruch to zdrowie . A teraz dla Was kilka ćwiczeń, które
możecie wykonać w domu, w ogrodzie, gdziekolwiek chcecie.
1. Marsz bociana – maszerujemy przez chwilę unosząc wysoko kolana- tak
jak bocian przechadza się po łące. Co jakiś czas wypowiadając zdanie:
” kle, kle kle, żabki mi się chce” i wtedy stajemy nieruchomo na jednej
nodze, kto dłużej wytrzyma? Mama?, tata?, czy Ty? . Należy pamiętać o
wyprostowanych plecach, a kolana unosimy jak najwyżej.
2. Zabawa ruchowa z elementami równowagi – Nie podepcz grządek.
Rodzic wyznacza skakankami zarys grządek. Dziecko spaceruje wąskimi
ścieżkami, starając się nie deptać grządek.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa w ogródku – Dziecko porusza się przy
wesołej , wiosennej muzyce, gdy rodzic wyłączy muzykę dziecko zaczyna
naśladować grabienie trawy, nakładanie trawy na taczkę, wożenie trawy
na kompostownik.
4. Zabawa ruchowa kury do kurnika. Rodzic wyznacza miejsce zabawy
kurnika. Dz. naśladuje odgłos kury: ko, ko i ich chód, poruszając rękami
jak skrzydłami. Na hasło: kury do kurnika-kury-dzieci chowają się szybko
do kurnika, pamiętając jak chodzą kury.
5. Zabawa ruchowa: Ziemia, woda, powietrze. Dziecko stoi naprzeciwko
rodzica,
na hasło: Ziemia- dotyka dłońmi podłogi, przykucając jednoczenie,
na hasło: Woda – chwyta dłońmi za kolana,
na hasło: Powietrze – wskazuje przestrzeń nad głową.
6. Zabawa z elementami celowania- rzut do kosza. Dziecko zgniata gazety
w kulki. Podrzuca je do góry i stara się złapać. Następnie rodzic tworzy
z rąk kosz, a zadaniem dziecka jest rzucić/trafić swoją kulą do kosza.
7. Relaks – połóż się wygodnie na trawie/podłodze, zamknij oczy, poleż
chwilę, a potem powiedz rodzicowi co słyszałeś za odgłosy .
Miłego dnia kochane Zajączki, serdecznie Was pozdrawiam Pani Żaneta
A żeby nie było zbyt prosto ja (p. Zosia) przygotowałam dla was jeszcze kilka zadań matematycznych.
Segregujemy dziś w domu zakrętki: dzielimy je uwzględniając najpierw kolor. Przeliczamy ile jest niebieskich, żółtych, czerwonych .Postarajcie się powiedzieć, których jest najwięcej. Oceńcie to łącząc zakrętki w pary. Teraz dzielimy na duże i małe i znów je przeliczamy.
Kolejna zabawa „Zdobywamy zakrętki”
Rzucamy kostką do gry i zabieramy tyle zakrętek, ile oczek było na kostce. Zabawę powtarzamy kilka razy. Wygrywa ten, kto zdobędzie więcej zakrętek. Życzę Wam zwycięstwa!!!
Dla ciekawych świata proponuję doświadczenie z wodą: „Co pływa, co tonie”.
DOŚWIADCZENIE :
• Do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty: ołówek, kamień, moneta, gwóźdź, piasek, spinacz biurowy, klucz, korek, magnes, spinacz, plastikowy klocek(do wyboru) . Obserwujemy i omawiamy co dzieje się z tymi przedmiotami, wyciągając wnioski. Następnie dzieci wrzucają: skruszony styropian, skorupki od orzecha, piórko, piłeczkę pingpongową, kawałeczek drewna, papier i inne lekkie przedmioty - omawiają co dzieje się z tymi przedmiotami i dlaczego tak się zachowują.
WYJAŚNIENIE: Po wykonaniu doświadczenia, dzieci wymieniają przedmioty, które pływały po wodzie, czyli: ołówek, drewniany klocek, plastikowy klocek, piłeczka pingpongowa, kawałek styropianu i z jakich surowców zostały wykonane: drewno, plastik, styropian. Wiedzą, że te przedmioty pływają dlatego, że wykonane są z takich właśnie materiałów, a zatoną przedmioty z metalu: moneta, gwóźdź oraz magnes. Wielkość przedmiotu nie ma wpływu na to, czy pływa, czy tonie; duży kawałek styropianu pływał, mała moneta utonęła.
Możecie jeszcze sprawdzić, co się dzieje z wodą, gdy ją zamrozimy.
|