O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 24.04.2020


line

Dzień dobry!

Dzisiaj porozmawiamy o mierzeniu długości.

1. Na początku mam do Was pytanie:

Czym możemy zmierzyć długość?

Tak, masz rację. Długość możemy zmierzyć za pomocą linijki, miarki krawieckiej(używa jej pani krawcowa), miarki stolarskiej(używa jej pan stolarz).

Jak myślisz, czy tylko za pomocą tych przyrządów możemy mierzyć długość?
Nie,nie tylko. Długość możemy zmierzyć również za pomocą kroków oraz stóp.

2.Proponuję wykonanie ćwiczenia, które pomoże Wam zrozumieć stałość miary(czyli o co tak naprawdę chodzi w tym mierzeniu długości).

Przygotuj dwie kartki(w różnych kolorach), nożyczki, linijkę. Teraz złóż jedną kartkę na połowę łącząc ze sobą dłuższe boki i jeszcze raz na połowę. Następnie rozłóż kartkę i rozetnij ją w miejscach składania. W taki sam sposób przygotuj drugą kartkę. Po rozcięciu otrzymałeś cztery paski równej długości w dwóch różnych kolorach(jeśli chcesz możesz przygotować paski z włóczki, wstążeczki, tasiemki; ważne, aby były jednakowej długości i w dwóch kolorach).

Zaproś do zabawy mamę lub tatę i poproś, aby ułożyli dwie drogi(każda składa się z czterech pasków w tym samym kolorze np.: droga zielona i droga czerwona (oczywiście kolory dowolne).

Dwie drogi równoległe:

--------- --------- --------- --------- np.: droga zielona

--------- --------- --------- --------- np.: droga czerwona

Jak myślisz, czy te drogi mają taką samą długość?
Bardzo dobrze, te drogi są równej długości.


A teraz jedna z dróg zakręca:

--------- --------- --------- --------- np.: droga zielona

--------- / --------- np.: droga czerwona

Czy teraz drogi mają taką samą długość?

Zastanawiasz się.
Zatem jak można udowodnić, że są tej samej długości?
Drogi mają taką samą długość, bo nadal składają się z czterech pasków tej samej długości, tylko zmieniło się ich ułożenie.

3.W kolejnym ćwiczeniu do pomiaru długości i szerokości potrzebne będą dwie osoby (proponuję Ciebie oraz jednego z rodziców) oraz mały dywan (jeśli nie masz dywanu możesz wykorzystać np.: koc).

-Zmierzymy długość dywanu krokami-

Najpierw Ty zmierz długość dywanu krokami i głośno licz. Następnie to samo robi osoba dorosła. Dlaczego wyszły Wam różne wyniki?
Z czym związana jest długość Waszych kroków?(tak, ze wzrostem)

-Zmierzymy szerokość dywanu stopa za stopą-

Najpierw Ty zmierz szerokość dywanu, stawiając stopę przed stopą(palce jednej stopy dotykają pięty drugiej stopy) i głośno licz. Następnie poproś osobę dorosłą, aby zrobiła dokładnie to samo co Ty.
Czy wyszły Wam takie same wyniki? Myślę, że nie. Wyszły Wam różne wyniki, ponieważ Wasze stopy są innej długości.

4.Kolejna zabawa to „Długi, czy krótki pasek?”

Rozłóż na dywanie na trzech tackach, talerzykach papierowych(wykorzystaj to co akurat masz pod ręką) paski z papieru w kolorze czerwonym, zielonym, białym. Możesz wykorzystać paski z poprzedniego ćwiczenia i dociąć tylko paski w trzecim kolorze(oczywiście kolory dowolne, to tylko moja propozycja). Paski leżą już na talerzykach i teraz Twoje zadanie polega na tym, aby zabrać po jednym pasku z każdego talerzyka i ułożyć jeden pod drugim i porównać długość.

Czy są tej samej długości?
Tak, masz rację maja taką sama długość.
Teraz wykorzystaj te same paski, ale jeden pasek zwiń w rulonik, a drugi w harmonijkę, trzeci pozostaje bez zmian.

Jak myślisz, czy paski nadal mają taka samą długość?
Brawo, masz rację paski maja taką sama długość.

5.Na koniec zabawa ruchowa- „Połóż pasek”

Zaproś do zabawy mamę lub tatę, włącz muzykę. Zabierasz jeden pasek(wykorzystaj z poprzedniej zabawy) i spacerujesz z paskiem po pokoju. Gdy milknie muzyka(pauza) i pada komenda osoby dorosłej np.: połóż pasek przed sobą, wykonujesz polecenie i wracasz do zabawy, gdy znowu usłyszysz muzykę. Polecenia mogą być różne np.: „połóż pasek z prawej strony”, „połóż pasek z lewej strony”, „połóż pasek za siebie”, „połóż pasek na głowie” itp.

6.Olek i Ada zastanawiają się, która tasiemka jest dłuższa. Zastanówcie się jak to sprawdzić. Wykonaj ćwiczenia w KP cz. 4, str.7.

Życzę udanej zabawy:)
 

line

Plik do pobrania: zdjecia_motylki.pdf