O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK 27 KWIECIEŃ


line

Witam Wszystkie Jeżyki w poniedziałek. Już pewnie rodzice przekazali Wam informację, że niestety, ale jeszcze przez najbliższe cztery tygodnie się nie spotkamy i musimy pracować tak jak do tej pory. Mam nadzieję, że miło spędziliście weekend i wypoczęci, uśmiechnięci zabierzecie się dzisiaj do pracy. W tym tygodniu realizujemy temat Moja miejscowość, mój region. Serdecznie zapraszam rodziców do utrwalania Was podczas pracy na zdjęciach, ponieważ tylko dzięki nim możecie się zobaczyć i podziwiać efekty swojej pracy.Zapraszam.

Temat: Małe miasteczko

1.Posłuchajcie na początek piosenki Najpiękniejsze miejsce świata. Opowiedzcie rodzicom o czym jest piosenka? Określcie nastrój piosenki, policzcie z ilu zwrotek się składa i czy ta piosenka ma refren? Jeśli macie ochotę nauczyć się słów to tekst jest w załączniku.
https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8

2.Proszę, aby każdy z Was podał lub napisał swój adres zamieszkania i zwrócił uwagę na to co się w nim znajduje, a jeśli są dzieci, które nie znają swojego adresu to przez ten tydzień utrwalają ( można adres napisać na dużej kartce i przyczepić na lodówce, aby kilka razy dziennie utrwalać :)). Zastanówcie się dlaczego musimy znać swój adres zamieszkania? W naszej grupie dzieci mieszkają w siedmiu różnych miejscowościach:  Lasocice,  Przybyszewo, Długie Stare, Długie Nowe, Trzebiny, Niechłód i Święciechowa. Podzielcie na sylaby nazwę swojej miejscowości i na głoski z pomocą rodziców. Wszystkie miejscowości należą do Gminy Święciechowa. Spróbujcie odnaleźć swoją miejscowość na mapie , która znajduje się w załączniku.

Powtórzcie teraz rymowankę:
Miejscowość swoją znamy, miejscowość swą kochamy.
Wypowiadajcie rymowankę głośno, cicho, z radością, ze smutkiem. Jeśli jesteście szczęśliwi , że mieszkacie właśnie w tej miejscowości narysujcie lub ułóżcie uśmiechniętą buźkę z klocków, koralików itp. przedmiotów, a może jak będziecie na dworze to ułóżcie ją z kamieni.

3.Przygotujcie teraz fioletowe karty pracy na s.20-21 i narysujcie ważne miejsce w Waszej miejscowości .Mam nadzieję, że weekendowy spacer pomoże Wam to miejsce narysować. Pozostałe zadania wykonajcie starannie rysując po śladzie.

4.Posłuchajcie teraz uważnie
wiersza Małe miasteczko Małgorzaty Strękowskiej-Zaremby
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
Schodów ruchomych ni zoo,
Lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
Które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
W siedmiu kolorach tęczy;
Ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
Czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
Na niebie świeci słoneczko,
Wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
Dbają o swoje miasteczko.

Odpowiedzcie na pytania:
-Jak wygląda małe miasteczko, czyli wieś?
-Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?

Kochani, wszyscy mieszkamy na wsi, a najbliższe miasto to Leszno. Chciałabym abyście teraz popatrzyli na dwie fotografie w załącznikach: miasto , wieś oraz  przypomnieli sobie jak  jechaliśmy do Leszna na teatrzyk lub jak byliście  z rodzicami może w innym większym mieście i na tej podstawie  spróbowali podać różnice między miasteczkiem(wsią), a dużym miastem.  Czym się różnią? (domy, ilość ulic, hałas, smog, pojazdy, dużo osób, miejsca rozrywki…)
Czy chcielibyście mieszkać w mieście?


5.Jeśli macie ochotę to przygotujcie w tym tygodniu plan swojej miejscowości zaznaczając ulice, ważne miejsca, pomniki przyrody, instytucje, zabytki itp.Bardzo mile widziane zdjęcia:)

6. Dzisiaj czas odkryć kolejna literę, którą usłyszycie na początku słów: hałas, hamak, hulajnoga. Czy już wiecie co to za litera? Oczywiście to jest h. Przygotujcie litery, kartoniki w kolorze białym, niebieskim , czerwonym i zielone karty pracy na s.70-71. Ada z Olkiem korzystają z pięknej wiosennej pogody i bawią się w ogrodzie. W czym leży Olek? Jak myślicie, czy przyjemnie jest leżeć w hamaku?

-podzielcie słowo hamak na sylaby i głoski, następnie policzcie ile ich jest.

-teraz wymieńcie inne wyrazy, w których h znajduje się na początku wyrazu (np. herbata) i w środku wyrazu (np. bohater).

-z białych kartoników spróbujcie zbudować schemat wyrazu hamak; podzielcie na sylaby wyraz hamak i ułóżcie tyle białych kartoników ile słyszycie sylab (ha-mak), a następnie tak samo tylko dzieląc wyraz na głoski (h-a-m-a-k)

-zachęcam do zbudowania schematu słowa Hubert ; dzielimy na sylaby (Hu-bert), na głoski (H-u-b-e-r-t) układając odpowiednią liczbę białych kartoników.
Hubert to kolega Olka.

-wymawiajcie teraz głoskę h:
długo: hhhyyyy… ( słyszymy przydźwięk y)
krótko: h, h, h, h.
Myślę, że odkryliście, że h jest spółgłoską , wymawiamy krótko h i zaznaczamy na niebiesko.

-z czerwonych i niebieskich kartoników ułóżcie modele słów hamak i Hubert. Na początek na niebiesko miejsce h , następnie wszystkie samogłoski na czerwono i pozostałe spółgłoski na niebiesko.

-obejrzyjcie teraz literkę drukowaną i pisaną h, H w zielonych kartach na s.70 i omówcie ich wygląd. Wśród swoich liter odszukajcie h, H i ułóżcie pod modelami słów, a następnie pozostałe litery tworząc wyrazy hamak, Hubert. Przypomnijcie kiedy piszemy wielką literę? ( imiona, nazwiska, miasta, państwa, początek zdania…)
-Wykonajcie pozostałe zadania według poleceń ze s.71-73, ale z przerwą podczas, której najlepiej pograć w piłkę lub pojeździć rowerem najlepiej na własnym podwórku.

7.Do ćwiczeń w czytaniu wykorzystujemy tekst w zielonych kartach pracy s.71 pod ilustracją

8. Dodatkowe karty pracy dla chętnych znajdziecie poniżej.

Miłego dnia!
Pani Kasia.



line

Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ Zdjęcie: ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK  27  KWIECIEŃ

Plik do pobrania: ldm-wies-i-miasto-3.pdf
Plik do pobrania: ldm-wies-i-miasto-6.pdf
Plik do pobrania: tekst_piosenki_najpiekniejsze_miejsce_swiata.pdf