O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA WTOREK 28.04.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.

1.Moi drodzy, dzisiaj rozpoczniemy od ćwiczeń na skakance powtarzając rymowankę od Buniego:

CO OSZCZĘDZAĆ MAM?
BUNI POWIEDZIAŁ TO NAM.
ŚWIATŁO, WODĘ OSZCZĘDZAMY,
PIENIĄŻKI DO SKARBONKI RZUCAMY.
TAK OSZCZĘDNOŚCI ROSNĄ NAM
WYPRÓBUJ TO SAM!

2.Co wiesz o pieniądzach?
Na chwilę wejdziesz w rolę specjalisty do spraw pieniędzy. Opowiedz o tym, co wiesz o pieniądzach. Staraj się wypowiadać spontanicznie. Oczywiście rodzic może pomóc i zadać pytanie dodatkowe, pomocnicze np.: Komu potrzebne są pieniądze?, „W jaki sposób powstają pieniądze?”, „Co możemy kupić za pieniądze?”, „Skąd mamy pieniądze?”, „Z czego zrobione są pieniądze?”, „Czy zawsze istniały pieniądze?”.

Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci. Utworzymy specjalny post na ten temat:)

Zapraszam do obejrzenia filmiku edukacyjnego „Krótka historia pieniądza”

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

2.Na pewno już wiesz co to są pieniądze i do czego służą. A czy wiesz jak wyglądają?
Warto zapoznać się z polskimi monetami i banknotami. Otwórz załącznik i zobacz jak wyglądają monety:1gr, 2gr, 5gr, 10gr, 20gr, 50gr, 1zł, 2zł, 5zł oraz banknoty 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł.(jeśli masz możliwość wydrukuj pieniądze, jeśli nie masz możliwości wydruku, możesz odpowiedzieć na pytania patrząc na ilustracje).

-pooglądaj monety i zdjęcia banknotów, wymień charakterystyczne elementy, które się na nich znajdują. Znajdź te elementy, które istnieją zarówno na monetach jak i na zdjęciach banknotów. Poszukaj odpowiedzi na pytanie dlaczego np.: SYLWETA ORŁA znajduje się na każdym pieniądzu.

-odszukaj na zdjęciach banknotów obrazki postaci. Przyjrzyj im się dokładnie, opisz ich wygląd i poszukaj cech wspólnych. Zastanów się, kogo one przedstawiają.

-porównaj wielkość monet o nominałach 1gr, 2gr, 5gr, 1zł, 2zł, 5zł oraz banknotów o nominałach 10zł, 20zł, 50zł, 100zł, 200zł, 500zł. Sprawdź, które monety i banknoty mogą ukryć się za innymi(przyłóż je do siebie).

-porównaj kolory, które występują na poszczególnych monetach. Wskaż monety, które są do siebie najbardziej podobne. Jeśli możesz pogrupuj je w odpowiedni sposób.

-uszykuj plastikowe pudełko i szklany słoik, wrzuć monety do obu naczyń i słuchaj dźwięków.

3.Każdy pieniądz ma swoją wartość. Jedne pieniążki mają wyższą wartość, inne niższą, dlatego porównaj wartość pieniędzy.

Zabawa „Miś liczy pieniądze”- uszykuj monety: 1zł, 2zł, 5zł i banknoty: 10zł, 20zł,50zł(monet i banknotów powinno być po kilka sztuk). Możesz wykorzystać wydrukowane pieniądze, a jeśli nie masz wydrukowanych stwórz własne). Zrób dwie obręcze np.: z włóczki, wstążki, tasiemki itp. i do jednej obręczy włóż monetę 5zł, a do drugiej włóż tyle złotówek, co w pierwszej. Jeśli masz problem z zadaniem zaproś rodzica do wspólnej zabawy. Zabawę powtórz kilkakrotnie zmieniając monety i banknoty w obręczy.

4.Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt: „Kolekcjoner monet” Magdaleny Ledwoń
(w załączniku).
Porozmawiaj na temat opowiadania. Spróbuj opowiedzieć, które informacje przedstawione w tekście najbardziej Cię zainteresowały i dlaczego. Jeśli masz ochotę spróbuj wyjaśnić pojęcia: kolekcja, kolekcjoner, moneta, banknot, klaser.

Jeśli nadal masz ochotę na zabawę, odpowiedz na pytania na podstawie opowiadania:
PRAWDA CZY FAŁSZ
-numizmat to inna nazwa mumii egipskiej ( P czy F)
-portfel służy do przechowywania pieniędzy ( P czy F)
-moneta to papierowy pieniądz, przeważnie w kształcie prostokąta (P czy F)
-klaser to album ze starymi zdjęciami (P czy F)
-awers to bok monety (P czy F)
-kolekcjoner to osoba, która produkuje korale(P czy F)
-banknoty służą do płacenia za zakupy (P czy F)

5.Dużo już wiesz na temat pieniędzy. Wiesz również, że pieniędzmi płacimy w sklepie za zakupiony towar.
-Jak myślisz, jakie mamy rodzaje sklepów?
Tak, masz rację, mamy sklep z zabawkami, sklep meblowy, księgarnię, sklep spożywczy, sklep sportowy, sklep odzieżowy, piekarnia i wiele innych.

Jeśli masz ochotę dopasuj nazwy sklepów ( w załączniku) z odpowiednimi obrazkami ( w załączniku).
Jeśli nie masz możliwości wydruku, wybierz jeden sklep i narysuj na kartce to co możemy w nim kupić, nazwę sklepu wpisz.

6.-Co jest potrzebne do zrobienia zakupów?
-Jakich zwrotów użyjemy robiąc zakupy?
Aby się tego dowiedzieć, zorganizuj swój własny sklep.
Zastanów się jaki sklep chcesz mieć: spożywczy, z zabawkami.....
Jeśli ma to być sklep spożywczy, przygotuj odpowiednie produkty np.: herbata, kawa, makaron, ryż itp. Jeśli ma to być sklep z zabawkami, koniecznie zajrzyj do swojego pokoju:) Ułóż produkty na stole, ławie itp., poproś mamę, tatę, brata, siostrę do zabawy. Ustalcie kto wciela się w rolę sprzedawcy, a kto w rolę kupującego. Pamiętaj o tym co jest potrzebne do robienia zakupów. Oczywiście zamieniajcie się rolami.

7. Zabawy ruchowe:

-„Ile płacę” ułóż przed sobą monety 1zł, 2zł, 5zł, i banknot 10 zł. Poproś osobę dorosłą, aby uderzała np.: w blat stołu określoną liczbę uderzeń( jedno, dwa, pięć, dziesięć), a Ty podnieś monetę lub banknot, który odpowiada liczbie uderzeń.
- „Zabawy z liczbami” stań na dywanie. Na hasło rodzica np.: „jeden”- wspinasz się na palce i starasz się dosięgnąć jak najwyżej-próbując zdjąć monetę z wysoko zawieszonej półki. Na hasło „dwa”-podskakujesz dwa razy. Monety nadal nie udało się zdjąć z półki. Na hasło pięć- dotykasz pięć razy podłogi końcem palców u dłoni: moneta spadła na podłogę, więc staraj się ją podnieść. Zwracaj uwagę na to, aby mieć nogi proste w kolanach.

8. W ramach gimnastyki proponuję kilka ćwiczeń:

-ćwiczenia mięśni grzbietu- połóż się na plecach. Następnie przetocz się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leżenie przodem, broda oparta na dłoniach. Niewielki wznos tułowia z powolnym prostowaniem ramion i wyciąganiem się w górę. Powtórzyć 3x.

-ćwiczenia tułowia-skłony boczne „Drzewami kołysze wiatr”. Stań w rozkroku, ręce luźno wzdłuż ciała. Wolne rytmiczne skłony w lewo i w prawo. Po kilku skłonach wyprost(wiaterek przestaje wiać i nie kołysze drzewami). Powtórzyć 3x.

-ćwiczenia dużych grup mięśniowych- „Lecą liście z drzew”- stojąc podnieś ręce do góry i potrząsaj nimi- małe ruchy palców i dłoni. Następnie opuść ramiona w dół powoli przechodząc do przysiadu podpartego. Powtórzyć 3x.

9.Wykonaj zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady”. Przygotowanie do czytania,pisania,liczenia,str.61. Przeczytaj razem z rodzicem tekst wyrazowo-obrazkowy.

10.Koniecznie uwieczniaj swoje zabawy na zdjęciach. Jeśli je prześlesz tak jak do tej pory, na pewno zostaną umieszczone na stronie.

11.Jeśli masz ochotę na kolorowanki lub łamigłówki-w załączniku.

Życzę udanej zabawy:)
p.Małgosia

line

Plik do pobrania: eprzedszkolaki_banknoty_4.pdf
Plik do pobrania: eprzedszkolaki_monety_6.pdf
Plik do pobrania: kolekcjoner-monet-opowiadanie-184-1889_7.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka_apteka.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka_sklep_z_zabawkami.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka_sklep.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka_piekarnia.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka_sklep_spozywczy.pdf
Plik do pobrania: amiglowka_drogeria.pdf
Plik do pobrania: amiglowka_sklep.pdf
Plik do pobrania: nazwy_sklepow_6.pdf
Plik do pobrania: kolorowanka-cukiernia.pdf