Kochane dzieci!
1.Posłuchajcie piosenki:
Na podwórku koło bramy
https://www.youtube.com/watch?v=vFf1UYE_gRU
Na podwórku koło bramy
Wiodą spory cztery mamy
Każda woła, że jej dziecię
Najładniejsze jest na świecie
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Oj tak tak, oj tak tak, oj tak!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
Już wymknęła się z podwórka
I na łące sobie hasa
W lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
Podskakuje cielątko
A tuż przy nim jagniątko
Podryguje prosiaczek
Biega w kółko źrebaczek
Oj hop hop, oj hop hop, oj hop!
A z pobliskiej biegł zagrody
Hałaśliwy kundel młody
I ogonem raźnie machał
Poszczekując: hau-hau, hau-hau!
Oj, umyka cielątko
Oj, umyka jagniątko
Oj, umyka źrebaczek
A na końcu prosiaczek
Hyc hyc hyc, hyc do mamy, hyc!
Ile zwierząt-mam było na podwórku?
O co spierały się mamy?
Jak nazywa się dziecko krowy, owcy, świnki, konia?
2. Na dole strony są obrazki do kolorowania- przedstawiają zwierzęta i ich dzieci. Nazwijcie zwierzęta i policzcie ich dzieci.
Które zwierzę ma najmniej dzieci, które najwięcej?
Czy są zwierzęta, które mają tyle samo dzieci?
Obrazki możecie sobie wydrukować ( jeżeli macie drukarkę i pokolorować)
3. Zabawa ruchowa ,,Źrebaczki na łące”
Zamieniam Was teraz w źrebaczki, które brykają wesoło na łące. Źrebaczki zmęczyły się bieganiem – kładą się na trawie i tarzają się w niej ( dziecko lezy na plecach, ręce i nogi uniesione w górę, kołyszą się na boki)
4.Zabawa paluszkowa „Paluszki jak zwierzęta”
Pokażcie otwartą dłoń ze wszystkimi palcami. Przeliczymy palce u jednej ręki. Potem, drugą ręką, przyginaj odpowiednio kolejne palce kciukiem i palcem wskazującym, zgodnie z wypowiadanymi wersami wiersza, aż nazwiesz po kolei wszystkie palce.
Każdy mój paluszek w zwierzątko zmienić muszę. Gruby, okrągły kciuk w owczarka zamienię tu. Ten wskazujący to koń, po łące goń go goń. Środkowy jak krówka jest mleczko dawać chce. Serdeczny to mała koza, zaprzęgnę ją do woza. A mały paluszek .... beee, w owieczkę zamienił się Zabawę można powtórzyć na drugiej ręce.
5. .Zabawa dydaktyczna „Ukryte zwierzęta” - macie w domu figurki zwierząt? Kto ma możliwość może wydrukować zwierzątka- liczmany z załącznika. Możecie wykorzystać do zabawy również 5 różnych zabawek.
Teraz ustawcie swoje zwierzątka na środku dywanu ma ich być pięć. Policzcie je i nazwijcie po kolei. Zabawimy się w chowanego. Rodzic schowa jedno zwierzątko a dziecko odgaduje jakiego zwierzątka brak, jeśli wam idzie dobrze, a myślę że tak jest to, można chować po dwa zwierzątka. Potem zamiana. Świetnie wam poszło więc czas na zabawę.
6.Zabawa ruchowa. „Naśladujemy zwierzęta”
Dzieci poruszają się po pokoju w rytmie dowolnej piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzic pokazuje zwierzątko lub wymawia jego nazwę
Dzieci naśladują sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje.
7.Zabawa rozwijająca orientację w przestrzeni „Gdzie leży zwierzątko?”- wybierzcie jedno zwierzątko: kotek, piesek lub coś innego, usiądźcie na dywanie i wykonujcie polecenia wydawane przez rodziców: -połóż zwierzątko przed sobą - połóż za sobą, -połóż z boku -pokaż nad głową -połóż pod krzesłem, pod stołem, obok -połóż na stole itp. Za każdym razem dziecko ma określić gdzie leży zwierzątko. Brawo myślę, że była to łatwa zabawa dla was.
8. Propozycje prac plastycznych dla chętnych (ilustracje na dole strony)