Witam Was Lwiątka,
Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Przesyłam kilka propozycji na dzisiejszy dzień.
1. Nasze zajęcia rozpoczniemy od zabawy „Spacer po mieście”.
Rodzic opowie wam pewną historyjkę, a wy spróbujecie naśladować ją ruchem.
Idziemy na spacerek (chodzicie po pokoju), widzimy piękne, kolorowe, wysokie domy (wspinacie się na palce, ręce uniesione w górę) oraz niskie domy (robicie przysiad). W dali widać szybko jadący samochód (truchcikiem przemieszczacie się po pokoju w dowolnym kierunku). Nagle zaczął wiać silny, porywisty wiatr (zatrzymujecie się w miejscu, unosicie wysoko ręce i kołyszecie się raz w lewo, raz w prawo) i zaczął padać ulewny deszcz (przykucacie i uderzacie rytmicznie palcami o podłogę). Po chwili wyszło słońce (znowu unosicie ręce do góry i wykonujecie obroty dłonią w prawo i w lewo). Ponieważ zrobiła się piękna pogoda, idziemy do parku (teraz maszerujecie). Możemy chwilkę pobawić się w parku.
2. Wysłuchajcie proszę wiersza Cz. Janczarskiego:
„O domu i wędrówce”
Wracają bociany z dalekiej podróży.
Tu gniazdo rodzinne najlepiej im służy.
Pies wraca do budy, choć biegał pół nocy,
i merda ogonem, i patrzy nam w oczy.
A pszczoła, co lata wśród kwiatów po lesie,
do ula z daleka pachnący miód niesie.
Jaś wraca z przedszkola do domu, do mamy.
Z teatru i kina do domu wracamy.
Przyjemnie wędrować po drogach dalekich.
Lecz w domu, wśród swoich – najlepiej, najlepiej!
Spróbujcie odpowiedzieć na pytania dotyczące treści wiersza oraz pytania dotyczące waszych domów:
– dokąd wracają z dalekiej podróży bociany?
– co robił pies, gdy wrócił do budy?
– dokąd leci pszczoła?
– dokąd wraca chłopiec z przedszkola?
– kto mieszka w waszym domu?
– co lubicie robić w domu?
Czy znasz swój adres zamieszkania, potrafisz podać - miasto i ulicę?
Czy każdemu możemy podawać informacje, gdzie mieszkamy?
3. Zabawa matematyczna „ Dom”.
Rozmowa z dzieckiem „Jakie budynki znajdują się w twojej okolicy?” (np. szkoła, dom, przedszkole, kapliczka, sklep, kościół, remiza, itp.). Dziecko opisuje wygląd wybranych przez siebie budynków. Rodzic rozkłada na stoliku wycięte wcześniej figury geometryczne (prostokąty, kwadraty, trójkąty), prosząc by dziecko podało ich nazwy i je przeliczyło. Następnie dziecko stara się ułożyć figury w taki sposób by utworzyły dom.
4. Karty pracy dla chętnych.
Pozdrawiam serdecznie,
p. Agata
|