O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 29.04.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

MIŚ BUNI WIELKI PRZEDSIĘBIORCA
PROPOZYCJE ZABAW NA ŚRODA 29.04 :)



Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.

W kolejny, nowy dzień wita Cię Buni:)) A więc zaczynamy! Przygotuj swoje ulubione misie – kuzynów i kuzynki Buniego...pamiętaj, że towarzyszą ci w zabawach przez cały tydzień.
- Pamiętaj o codziennej zabawie z rymowanką i skakanką.
Zwracaj też uwagę jakie emocje u Ciebie występują, gdy rodzice nie reagują natychmiastowo na każdą Twoją zachciankę (przypominaj sobie historyjkę o zakupach Oli)
Pamiętaj o wartościowych zachowaniach w stosunku do innych osób

1. Wczoraj zorganizowaliście zabawę w sklep i nadal się bawcie, bo to fajna zabawa.
W przerwie między dostawami towaru stwórzcie „Gazetkę towarów”
Potrzebujesz 2 kartki papieru przecięte na pół, obrazki z poniedziałkowej zabawy w „Handel wymienny” i napisy do obrazków – w załączniku.
Każdą kartkę złóż na pół, poproś rodzica o spięcie zszywaczem, albo cienkim sznureczkiem (powinna powstać taka mini książeczka). Pierwsza strona, to okładka – napisz „Gazetka towarów” i zaprojektuj jej wygląd. Na każdej kolejnej stronie naklejasz obrazek z towarem (owoce, chleb, lody itd. - 9 obrazków). Do każdego z nich dopasuj wyraz i przyklej pod obrazkiem. Na obrazku lub obok narysuj, albo naklej monety, które będą ceną tego produktu. Gazetka gotowa. Możesz ją umieścić na ladzie swojego sklepu. Jeśli nie masz możliwości drukowania, taką samą, a nawet ciekawszą gazetkę możesz narysować i samodzielnie podpisać .
2. Włącz piosenkę „Polski złoty” - pamiętasz, jak rytmicznie się przy niej poruszałeś. Powtórz tę zabawę i naucz się I i II zwrotki. Zaśpiewaj ją misiom...i oczywiście rodzinie.
3. Wiesz co nasz Miś lubi najbardziej na świecie? SŁUCHAĆ BAJEK I OPOWIADAŃ!Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania „Ja to chcę”, a Ty usiądź usiądź wygodnie ze swoimi misiami i uważnie słuchaj.
Porozmawiaj z rodzicami
- co, to jest bankomat? Ten link może Ci się przydać https://www.youtube.com/watch?v=EoMBLqmcBJs
- skąd w bankomacie biorą się pieniądze
- co musi się zdarzyć,aby z bankomatu dało się wypłacić pieniądze?
Rodzicu zachęć dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?
Zachęć też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze.
Wykonaj zadanie „Artykuły pierwszej potrzeby” - załącznik

4. Przyjrzyj się, jak wygląda bankomat i karta bankomatowa, i na podobieństwo prawdziwego zrób swój własny mini bankomat i kartę! Możesz do tego wykorzystać pudło lub płaską tekturę, do karty kawałek tekturki. Wystarczy, że nakleisz ekran, guziki, które możesz wykonać z nakrętek, albo papierowych kwadratów lub jeśli masz przyklej taśmą kalkulator, poproś rodzica o wycięcie wąskiego otworu na gotówkę i otwór na kartę bankomatową. Kartę zaprojektuj wg własnego pomysłu.Bankomat gotowy, ale...NA RAZIE PUSTY;)

5. Już wiecie, żeby wypłacić pieniądze z bankomatu trzeba je najpierw wpłacić na konto, a żeby wpłacić na konto, to trzeba je zarobić;)
A więc zabawa „Zarabiamy!”. Przekonasz się, czy zarabianie jest łatwe, czy trudne. Przy okazji tej zabawy poznasz kilka przysłów związanych z pieniędzmi:)
W załączniku masz kartę z przysłowiami, jeśli masz możliwość drukowania, to wydrukuj i porozcinaj po linii. Powinno być 8 małych karteczek z przysłowiem. Poproś rodzica, żeby zapisał na nich zadania, które możesz wykonać w ciągu dnia, i za które „zarobisz” pewną kwotę „pieniędzy”. Karteczki pomieszaj i umieść w jednym, widocznym miejscu.Obok karteczek przygotuj banknoty (mogą być te, z których korzystasz w zabawie w sklep, albo te, które były w poniedziałkowych kolorowankach). Nad wszystkim niech czuwa Miś – posadź go przy karteczkach. „Zarabianie” rozłóż sobie na cały dzień. Kiedy tylko będziesz miał ochotę, losujesz karteczkę, rodzic czyta przysłowie i zadanie, za które możesz zarobić „pieniądze”. Gdy wywiążesz się z zadania rodzic wypłaca Ci pieniądze, to on decyduje, czy to będzie 10, 20, czy 50 zł. A Ty decydujesz ile zadań „zarobkowych” chcesz wykonać w ciągu dnia. Zarobione pieniądze wpłacasz do banku (umieszczasz w bankomacie).
6. Czas zakończyć dzień pracy, zamieniasz się w „Liczarkę banknotów”, czyli jesteś wewnętrznym mechanizmem bankomatu. Policz wszystkie zarobione w ciągu dnia pieniądze. Ile zarobiłeś? Czy zarabianie jest łatwe i przyjemne?
Zostaw pieniądze w bankomacie i zabaw się w „Obsługiwanie bankomatu” (dobrze, gdy uczestniczą dwie osoby – jedna osoba jest „mechanizmem, czyli chowa się za bankomatem i będzie przekładała przez otwór wypłacane pieniądze. Możesz wykorzystać misia i trochę mu pomagać). Przygotuj swoją kartę bankomatową, którą wykonałeś wcześniej. Twoim zadaniem jest obsłużenie „bankomatu”. Podejdź do urządzenia, włóż kartę do otworu, wpisz kod PIN (np. kilka wybranych cyfr) na klawiaturze i wybierz kwotę, którą chcą wypłacić. Kwota nie może być wyższa niż ta, którą masz do dyspozycji na swojej karcie (czyli tyle, ile zarobiłeś za swoją pracę). Czy łatwo obsługuje się bankomat? Bankomat umieść przy swoim sklepie, na pewno przyda się kupującym.

7. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności i konieczności nałożenia maseczki! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać. Zabierz ze sobą misie! Możesz zabawić się z misiami w chowanego, albo berka. Niestety ponieważ nie możesz iść na dalszy spacer, żeby się przyjrzeć i policzyć ile i jakie sklepy są w pobliżu Twojego domu, to narysuj patykiem, albo kredą, możesz jak zwykle ułożyć też z materiału przyrodniczego mapę sklepów znajdujących się w pobliżu Twojego domu. Punktem wyjścia jest Twój dom, który musisz narysować/ułożyć, dalej droga, domy, czy drzewa, które się przy niej znajdują, a ż dotrzesz do najbliższego sklepu- narysuj go/ułóż i napisz/ ułóż napis, co to za sklep.

DLA CHĘTNYCH
coś do pisania – utrwalamy literę H - załącznik
coś do liczenia – załącznik „Droższy-tańszy”
coś do czytania– załącznik „Hejnalista”

8. Na koniec wybierz książkę, którą najbardziej lubisz, posadź misie i przeczytaj im bajkę (jeśli już umiesz czytać). Jeśli jeszcze nie opanowałeś umiejętności czytania nic się nie martw, każda książka ma piękne ilustracje, a Ty na pewno znasz te bajki. Na podstawie ilustracji sam ułóż opowieść, a misie na pewno będą bardzo zainteresowane.

KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
8. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
9. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych kolorowanek


życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 29.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 29.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 29.04.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA ŚRODĘ 29.04.2020

Plik do pobrania: artykuy_pierwszej_potrzeby_k.p..pdf
Plik do pobrania: h.pdf
Plik do pobrania: ilustracje-_bank_bankomat_oszczdzanie.pdf
Plik do pobrania: ja_to_chc_-_opowiadanie.pdf
Plik do pobrania: najdroszy-najtaszy_k.p..pdf
Plik do pobrania: napisy_do_obrazkw_-_gazetka_towarowa.pdf