MIŚ BUNI WIELKI PRZEDSIĘBIORCA
PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK 30.04 :)
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.
W kolejny, nowy dzień wita Cię Buni:)) A więc zaczynamy! Przygotuj swoje ulubione misie – kuzynów i kuzynki Buniego...pamiętaj, że towarzyszą ci w zabawach przez cały tydzień.
- Pamiętaj o codziennej zabawie z rymowanką i skakanką.
Zwracaj też uwagę jakie emocje u Ciebie występują, gdy rodzice nie reagują natychmiastowo na każdą Twoją zachciankę (przypominaj sobie historyjkę o zakupach Oli)
Pamiętaj o wartościowych zachowaniach w stosunku do innych osób
1. Mam nadzieję, że zabawa w sklep nie znudziła Ci się jeszcze. Baw się dalej. Wzbogacaj asortyment w swoim sklepie o nowe towary.
Zamień swoje misie w klientów, każdemu z misiów wręcz liczbę od 0 – 10 (jeśli nie masz tyle misiów możesz dać im po dwie liczby). Niech misie ustawią się w kolejkę, a Ty w swoim sklepie połóż karty z zabawkami – liczby i karty z zabawkami w załączniku (musisz je porozcinać). Misie kolejno kupują w Twoim sklepie zabawki, kupują ich tyle, ile wskazuje trzymana przez misia liczba. Jeśli nie masz możliwości drukowania możesz wykorzystać liczby, które masz i przygotować dużą liczbę zabawek do sprzedaży:)). Zabawę można powielać zmieniając misiom wręczone liczby.
2. Włącz piosenkę „Polski złoty” - na pewno już umiesz całą. Mam nadzieję, że podoba Ci się tak, jak mi! Zaśpiewaj ją najpiękniej jak potrafisz
Zabaw się w liczenie pieniędzy – załącznik „Dodawanie”
3. Wiesz co nasz Miś lubi najbardziej na świecie? SŁUCHAĆ BAJEK I OPOWIADAŃ!Poproś rodzica o przeczytanie lub włączenie legendy do słuchania „Złota kaczka”https://www.youtube.com/watch?v=WFOCPSWVVvE , a Ty usiądź wygodnie, przytul misia i uważnie słuchaj.
Porozmawiaj z rodzicami
- Jak miał na imię szewczyk?
- Kto był zaklęty w złotą kaczkę?
- Jakie życzenie miał spełnić szewczyk?
- Na jakiej ulicy mieścił się zamek?
- Ile dukatów było w sakiewce?
- Co miał zrobić?
- Jaki morał płynie z tej bajki?
Narysuj scenę z bajki, która najbardziej Ci się spodobała.
4. Czy wychodzicie się przewietrzyć? Jeśli tak, to oczywiście tylko z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie o ostrożności i konieczności nałożenia maseczki! To dla nas wszystkich trudny czas i należy szczególnie uważać. Zabierz ze sobą misie niech razem z Tobą uczestniczą w zabawach. Porozglądaj się dookoła i poszukaj 5-7 przedmiotów , to będzie Twój towar na półce sklepowej. Nazwij te przedmioty, możesz też nadać nazwę sklepu. Ułóż przedmioty w jednym ciągu (tak, jakby stały na półce w sklepie). Zabaw się z rodzicem i oczywiście z misiami „Czego brakuje na półce sklepowej”. Ty odwracasz się tyłem do półki lub biegniesz w inne miejsce, a rodzic chowa w tym czasie jeden z przedmiotów. Twoim zadaniem jest powiedzieć co zniknęło. Przy kolejnych powtórkach zabawy rodzic może zmieniać miejsce towaru na półce, możesz też co jakiś czas poszukać nowych przedmiotów i zmienić towar na półce. Wybór formy zabawy należy do Ciebie.
5. Przygotuj worek lub torbę, plecak...coś co nie jest przezroczyste, poproś rodzica o włożenie kilku przedmiotów i zabawcie się w odgadywanie „Co miś kupił w sklepie” – musisz dotykiem rozpoznać wszystkie przedmioty, nie zaglądaj do worka! Policz ile było przedmiotów.
Zabaw się w „Targ sylab”, nazwij przedmioty, jakie chciałby sobie kupić Miś Buni, dopasuj do nich nazwy podzielone na sylaby – załącznik „Targ sylab”.
DLA CHĘTNYCH
coś do kreślenia – szlaczki- załącznik
coś do liczenia – załącznik „odejmowanie”
coś do myślenia– załącznik „Pomóż misiowi odnaleźć drogę do miodu”
6. Wiele się dowiedzieliście na temat przedsiębiorczości i handlu,znacie polską walutę, wartość pieniędzy, bawiliście się w sklep, wiecie co i jak oszczędzać...Na koniec posprzątaj swój sklep. Odłóż wszystkie przedmioty na miejsce (chyba, że jeszcze będziesz się bawić) i zrób misiowi masażyk
„Dzieci liczą pieniądze”
Liczą, liczą, liczą pieniążki wszystkie dzieci:
dzieci klepią otwartą dłonią plecy misia
„Za pierwszy dziś kupimy na obiad kotlety,
klepią w prawe ramię misia kciukiem prawej ręki
za drugi kupimy w naszym kiosku gazety,
klepią w prawe ramię misia
palcem wskazującym prawej ręki
a trzeci odłożymy, by kupić dwa tablety.
klepią w prawe ramię misia palcem środkowym prawej ręki
Czwarty zaś wydamy na szalik i na czapkę,
klepią w prawe ramię misia palcem serdecznym prawej ręki
za piąty w aptece kupimy lek na czkawkę.
klepią w prawe ramię misia małym palcem prawej ręki
Za szósty kupimy rzeczy bardzo wiele
albo też rzucimy na tacę w kościele.
klepią w lewe ramię misia kciukiem lewej ręki
Siódmego zaś pieniążka wydamy na lody,
klepią w lewe ramię misia palcem wskazującym lewej ręki
a ósmym opłacimy rachunek za wodę.
klepią w lewe ramię misia palcem środkowym lewej ręki
Dziewiąty znów wydamy na drobne przyjemności,
klepią w lewe ramię misia palcem serdecznym lewej ręki
dziesiąty na ciasteczka, by kumpli swych ugościć”.
klepią w lewe ramię misia małym palcem lewej ręki
Tak dzieci policzyły pieniążki mamy, taty,
pocierają opuszki palców wskazującego,
serdecznego i kciuka w geście liczenia banknotów o uszy misia
że dzisiaj są rodzice bez swojej wypłaty!
Jutro ważne święto w naszym państwie dlatego „spotkamy się” dopiero w poniedziałek. Na temat majowych świąt państwowych porozmawiaj z rodzicami i jeśli masz ochotę zrób papierową flagę Polski i połóż ją na parapecie tak, żeby była widoczna przez okno. A może ostatni raz chcesz zarobić? To zrób flagi dla wszystkich domowników i sprzedaj np. za 1 zł :)) Zarobione pieniądze wrzuć do skarbonki:))
KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
8. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
9. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych kolorowanek
życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)