Witam wszystkich Was (machamy do wszystkich)
w ten radosny czas (szeroko uśmiechamy się)
jedną ręką pomachamy, (machamy jedną ręką)
jednym oczkiem pomrugamy (puszczamy oczko)
Dzisiaj przygotowałam dla Was wiersz pt. "Makówkowy teatrzyk" do tego wiersza możecie zrobić inscenizację . Macie gotową już scenę którą zrobiliście w poniedziałek. wystarczy narysować lub wydrukować postacie, które wykorzystacie w tym teatrzyku. Ale najpierw posłuchajcie :
Makówkowy teatrzyk –
jest tu na co popatrzeć!
Makówkowa rodzina
przedstawienie zaczyna.
Jest tata, Mak wąsaty,
i mama w chustce w kwiaty,
i córeczki w sukienkach:
duża,
mała,
maleńka.
Makówkowa rodzina
właśnie taniec zaczyna.
Już tata Mak z wąsami
macha w górze rękami
i kłania się, i śpiewa,
jak to się mak zasiewa.
Do rodziny mówi tak:
– Razem ze mną siejcie mak!
Sieje mak razem z tatą
mama w chustce w kwiaty
i córeczki w sukienkach:
duża,
mała,
maleńka.
Kończy się przedstawienie!
Słuchamy zapatrzeni...
Jest cisza, spokój taki,
jakby kto posiał makiem.
Kiedy teatrzyk zakończony należy przedstawić aktorów, którzy w nim wystąpili a mianowice: Mamę, tatę, córki dużą ,małą i maleńką.
Opowiedzcie o tym przedstawieniu:
Kto występował w przedstawieniu?
Jak wyglądali członkowie rodziny pana Maka ?
Co robili?
Jeśli w wierszu są niezrozumiałe dla Was wyrazy poproście rodziców o ich wyjaśnienie.
Przypomnijcie sobie „Jak należy się zachowywać w teatrze”
Czego nie należy robić?”
A teraz Zadanie matematyczne: Aby łatwiej było wam rozwiązać te zadania na kartce papieru narysujcie sobie poszczególne elementy zadań.
1.Mama włożyła do koszyczka Czerwonego Kapturka 3 gruszki i 2 jabłka. Ile owoców włożyła mama do koszyczka? Tutaj warto narysować sobie koszyczek, w koszyczku 3 gruszki i 2 jabłka. Wtedy wystarczy policzyć ile owoców jest w koszyku
2.Macoch kazała Kopciuszkowi pozmywać 4 talerze. Kopciuszek pozmywał już 2 talerze. Ile talerzy jeszcze musi pozmywać? W tym zadaniu narysujcie sobie 4 talerze, pokolorujcie 2 z nich ( to będą te które Kopciuszek już pozmywał) i zobaczcie ile talerzy niepokolorowanych Wam zostanie. Tyle właśnie Kopciuszek musi jeszcze pozmywać.
3.Calineczka zerwał 1 kwiat niebieski i 4 żółte . Ile kwiatów zerwała Calineczka? Narysujcie Calineczkę która zrywa jeden kwiat niebieski i 4 żółte i wtedy policzcie ile kwiatów zerwała Calineczka.
Po zadaniach matematycznych czas na trochę ruchu więc zabawa ruchowa pt. "Raz, dwa, trzy, Baba-Jaga patrzy!"
Na koniec posłuchajcie piosenki
Wielka wyprawa (sł. H. Ożogowska, muz. T. Mayzner).
Poproście rodziców o wyjaśnienie znaczenia niezrozumiałych dla Was słów i zwrotów:
powiedzcie co Wam się w tej piosence podobało?
Policzcie ile zwrotek znajduje się w piosence?
1. Malowany wózek, para siwych koni,
pojadę daleko, nikt mnie nie dogoni.
Pojadę daleko, po ubitej dróżce,
tam gdzie stoi mała chatka
na koguciej nóżce.
2. Stanę przed tą chatką, będę z bicza trzaskał:
„Wyjdźże, Babo-Jago, wyjdźże, jeśli łaska”.
Wyjdzie Baba-Jaga, stara, całkiem siwa,
spyta swoim grubym głosem:
„Kto mnie tutaj wzywa?”
3. „To ja, Babo-Jago, chciałbym ciebie prosić,
abyś nie więziła Jasia i Małgosi.
Jeśli nie, to powiem rzecz ci nieprzyjemną:
Będziesz miała, Babo-Jago,
do czynienia ze mną”.
4. „Strzeż się, czarownico!” – krzyknę wniebogłosy,
że aż Babie-Jadze dęba staną włosy.
I koniki pognam. „Het, het” – krzyknę na nie
i powrócę do swej mamy
na drugie śniadanie.
https://chomikuj.pl/j-zielonka/Dla+dzieci/piosenki/27+wielka+wyprawa,2237443014.mp3(audio)
lub
https://www.youtube.com/watch?v=p084A_FSNds
Zachęcam Was też do wykonania zadań w kartach pracy na stronie 34 i 35.
Z pewnością świetnie dacie sobie radę, a jeśli komuś będzie mało, to jak zwykle dodatkowe karty pracy.
Pozdrawiam i miłego dnia Wam życzę
Pani Maja
|