 |
|
|
|
Środa,29.04.2020r.
3 i 4 latki
|
|
|
|
*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl
1. Przywitaj się z rodzeństwem przy piosence: „Hello” :
Na słowa:
Hello-machamy
How are You? – rozkładamy dłonie na boki
I am fine – wyciągamy kciuki w górę
I am great – podskakujemy w górę
Iam Hungry – pokazujemy, ze jesteśmy głodni
I am tired –jesteśmy zmęczeni
2. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s
następnie odpowiadamy: sunny-słonecznie, rainy-deszczowo, windy-wietrznie, cold-zimno, warm-ciepło, cloudy-pochmurno.
3. A teraz na rozruszanie się Wasza ulubiona piosenka: „Clap your hands”:
Clap – klaszczemy w dłonie
Pat – klepiemy kolana
Stomp – tupiemy stopami
Blink – mrugamy oczkami
Wiggle – ruszamy uszkami
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE
4. Zabawa paluszkowa przy piosence: Fingers family – farm animals song:
https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU
5. Wprowadzenie nowej piosenki: „Let’s go to the Zoo”:
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
A kangaroo – kangur
A penguin - pingwin
A snake-wąż
A polar bear – miś polarny
Stomp –tupać
Jump – skakać
Swing – huśtać się
Waddle – chodzić kiwając się
Slither – pełzać
Swim- pływać
*Wykonujemy czynności, które są w piosence.
6.Zabawa do wyboru w celu utrwalenia słownictwa z obrazkami zwierzątek.
1. Touch animals
Potrzebne będą: obrazki zwierzątek w różnych kolorach.
To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor i zwierzątko(np. “yellow giraffe”) a zadaniem dziecka jest znalezienie zwierzątka w wymienionym przez nas kolorze.
2. Twister
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w Internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie. Możemy pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki zwierzątek, które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!
3. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające na dywanie. Dzieci zamykają oczy. Rodzic: close you eyes. Abracadabra, abracadee, one, two, three.. open your eyes. What is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
4. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
5. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a lion?, Is it a tiger? Odpowiedzi: No / Yes
6. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
7. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it a lion?
Dla chętnych do wykonania karta pracy: pokoloruj wg. kodu
GOOD LUCK :) |
|
|
 |