O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Czwartek,30.04.2020r.

5 i 6 latki

line

*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl

1.Zaczynamy od piosenki: hello song! Dz. pokazują każdą literę oddzielnie.        Na hasła:
hello -machają,
dance –tańczą swobodnie,
clap-klaszczą,
turn- okręcają się,
stamp - tupią
https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ

2. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s

następnie patrząc przez okno odpowiadamy jaka jest pogoda: sunny- słonecznie, rainy-deszczowo, windy-wietrznie, cold-zimno, warm-ciepło, cloudy- pochmurno.

3. A teraz na rozruszanie się Wasza ulubiona piosenka: „Clap your hands”: 
Clap – klaszczemy w dłonie
Pat – klepiemy kolana
Stomp – tupiemy stopami
Blink – mrugamy oczkami
Wiggle – ruszamy uszkami
https://www.youtube.com/watch?v=C3c8fzbsfOE

4.Utrwalenie zwierzątek w piosence: „The animals on the farm”:
https://www.youtube.com/watch?v=zXEq-QO3xTg

5.Zabawa paluszkowa przy piosence: Fingers family – farm animals song
https://www.youtube.com/watch?v=MaHWFODvtfU

6. Wprowadzenie nowej piosenki: „Let’s go to the Zoo”:
https://www.youtube.com/watch?v=OwRmivbNgQk
A kangaroo – kangur
A penguin - pingwin
A snake-wąż
A polar bear – miś polarny
Stomp –tupać
Jump – skakać
Swing – huśtać się
Waddle – chodzić kiwając się
Slither – pełzać
Swim- pływać

* wykonujemy czynności z piosenki

4. Zabawa do wyboru w celu utrwalenia zwierzątek z obrazkami zwierzątek.
1. Touch animals

Potrzebne będą: obrazki zwierzątek w różnych kolorach.
To prosta gra na utrwalenie kolorów. Mówimy “touch’” i podajemy konkretny kolor i zwierzątko(np. “yellow giraffe”) a zadaniem dziecka jest znalezienie zwierzątka w wymienionym przez nas kolorze.
2. Twister
Potrzebne będą: gra Twister lub (do samodzielnego wykonania gry) plansza ze strzałką (szablony można znaleźć w Internecie, można też wykorzystać tarczę zegara do nauki godzin), cerata lub folia, kolorowe markery do rysowania pól na macie. Możemy pod poszczególnymi kolorami na macie poukrywać obrazki zwierzątek, które dzieci odkrywają w czasie zabawy. Możemy je poprzyklejać do pól na macie grzbietami do góry lub wykonać grę twister samodzielnie od samego początku. Świetna zabawa dla całej rodziny gwarantowana!
3. What is missing? – rozkładamy karty obrazkowe przedstawiające na dywanie. Dzieci zamykają oczy. Rodzic: close you eyes. Abracadabra, abracadee, one, two, three.. open your eyes. What is missing? Zadaniem dziecka jest odgadniecie jakiego obrazka brakuje.
4. Magic eye – rozkładamy karty obrazkowe na dywanie. Nazywamy wszystkie obrazki po kolei. Następnie odwracamy do dołu jedną kartę i ponownie nazywamy wszystkie razem z tą zasłoniętą. Potem znowu odwracamy drugą kartę i znowu nazywamy wszystkie karty razem z dwoma odwróconymi. Potem odwracamy trzecią, czwartą, itd. Dzieci próbują zapamiętać wszystkie odwrócone obrazki.
5. What’s this? Rodzic podaje nazwę w j.ang. i przedstawia obrazek. Zadaje pytanie np. Is it a lion?, Is it a tiger? Odpowiedzi: No / Yes
6. Spin and win! Można przygotować butelkę plastikową i ją wypełnić różnymi materiałami: ryż, kasza, brokat, kolorowe cekiny, różne obrazki. Rozłożyć wokół butelki obrazki zwierzątek, dziecko kręci butelką i na co wskaże butelka nazywa w j.ang.
7. Upside down flash – siedząc na dywanie pokazujemy szybko dziecku kolejne obrazki, ale trzymając je do góry nogami, tym samym zachęcamy dziecko do zgadywania, co przedstawia obrazek: Look, what’s this? Is it a lion?


***Dla chętnych do wykonania karta pracy. Trzeba połaczyc obrazki z literkami (pierwsza literka wyrazu danego zwierzątka), albo doprowadzić cyferkę do zwierzątka.

line

Zdjęcie: Czwartek,30.04.2020r. Zdjęcie: Czwartek,30.04.2020r. Zdjęcie: Czwartek,30.04.2020r.