O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ


line

Dzień dobry Jeżyki. Mam nadzieje, że wszyscy już gotowi na nowe działania, a powiem Wam w sekrecie, że dzisiaj będziemy lać wodę:)) Jesteście ciekawi to zapraszam.

Temat: Płynie, płynie Wisła.

1.Przygotujcie litery oraz czerwone i niebieskie kartoniki do utrwalenia samogłosek i spółgłosek. Chciałabym abyście z pomocą rodziców lub samodzielnie ułożyli wybrane wyrazy i ich modele: Wars, Sawa, syrena, Wisła, Tatry, Bałtyk, Polska.

2.Przygotujcie mapę Polski, na której wczoraj zaznaczyliście Warszawę i najdłuższą rzekę Polski Wisłę. Zapraszam chętnych do tańca przy piosence Płynie Wisła płynie.

https://www.youtube.com/watch?v=TbFm9euILT4

Polska to nasza ojczyzna, tu się urodziliśmy, stąd pochodzą nasi przodkowie, jesteśmy jej obywatelami. Polska ma bardzo atrakcyjne położenie i dlatego możemy znaleźć tu różne formy ukształtowania terenu i podziwiać różne krajobrazy. Na mapie zmiany w ukształtowaniu powierzchni oznaczamy odpowiednimi kolorami. Zobaczcie w załączniku mapę i wzorując się na niej pokolorujcie swoją. Następnie zaznaczcie Morze Bałtyckie (BAŁTYK), do którego Polska ma dostęp na północy kraju- ilustracja w załączniku. Ten krajobraz podziwialiście pewnie nie raz będąc na wakacjach nad morzem. Natomiast na południe Polski wybierzemy się jeśli lubimy aktywnie spędzać czas np. chodząc po górach. Tam znajdują się Tatry najwyższe pasmo w łańcuchu Karpat -ilustracja w załączniku. Zaznaczcie na swojej mapie TATRY. A teraz popatrzcie i odpowiedzcie skąd wypływa Wisła, która płynie przez całą Polskę do Zatoki Gdańskiej ? Tak płynie z gór do morza. Kto ma ochotę może na podstawie mapy w fioletowych kartach pracy na s. 34 zaznaczyć państwa sąsiadujące z Polską. Jeśli macie ochotę pokazać nam swoja mapę podpiszcie ją koniecznie i przyślijcie zdjęcie.

3.Teraz czas na zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów. Rodzice przygotowują butelki z plastiku (np. 3 o takiej samej pojemności z różną zawartością wody). Butelki zakręcamy. Dwa naczynia : wąskie i wysokie, szerokie i niskie. Butelki o pojemności 0,5l, 1l, 1,5l. Kubek do sprawdzenia ilości wody znajdującej się w dwóch różnych naczyniach.
• Określanie ile jest wody w butelce.
Rodzice stawiają przed dzieckiem zakręconą butelkę i pytają dzieci: Ile jest wody w butelce- dużo, mało? Potem przewraca butelkę i pyta, czy jest w niej tyle samo wody.
• Ustawienie butelek według wzrastającej w nich ilości wody. Teraz ustawiamy wszystkie butelki przed dzieckiem.
-dzieci określają, w której butelce jest najwięcej wody, a której najmniej,
-ustawiają butelki według ilości zawartego płynu- od tej z najmniejszą ilością, do tej z największą,
-dmuchają w kolejne odkręcone butelki. Porównują dźwięki wydawane przez nie.
• Zapoznanie z miarą płynów.
Rodzice pokazują butelki 0,5l, 1l, 1,5l. Miarą pojemności płynów jest litr.
- 0,5l to jest połowa 1l
-1,5l to litr i jeszcze połowa.
• Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach lub naczyniach ( jedna niska i szeroka, a druga – wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary.
Dzieci przelewają do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczą , ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określają, gdzie wody było więcej( było tyle samo)

4.Przygotujcie fioletowe karty pracy i odszukajcie s. 32-33. Wykonajcie zadania zgodnie z poleceniem.

5.Czas na ćwiczenia gimnastyczne. Na początek rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

A teraz zabawa z ruletką . Po zakręceniu kołem wykonujecie ćwiczenie, a jeśli nie będziecie mogli odczytać usuńcie to pole.

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%C4%87wiczenia

Na zakończenie połóżcie się na podłodze, zamknijcie oczy i wykonajcie kilka głębokich wdechów.

6.Ostatnia propozycja na dzisiaj to ćwiczenia emisyjne. Przypomnijcie sobie gamę:
do, re, mi, fa, sol, la, si, do i powrót do, si, la, sol, fa, mi, Re, do.
Teraz zaśpiewajcie proponowane sekwencje coraz wyżej, następnie coraz niżej:
do re mi re do
do re mi fa sol – sol sol fa mi re do

7.Dodatkowe karty pracy znajdują się w załącznikach.

Miłego dnia
Pani Kasia.




line

Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 5 MAJ