Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.
1.Każdy z Was mieszka w miejscowości, która dobrze zna, w której bardzo dobrze się czuje. Zapewne każda z tych miejscowości jest wyjątkowa. Posiada swoją historię, zabytki, architekturę. Zapytajcie rodziców, babcię lub dziadka, czy znają legendę bądź historię na temat Waszej miejscowości.
Ja zapoznam Was z legendą dotyczącą Święciechowy.
„ Na rynku w Święciechowie znajduje się model kuli ziemskiej ustawiony na metalowym kole wozu. Legenda głosi, że w tym miejscu przechodzi oś świata. W dawnych czasach w rynku stawiano na kamieniu beczkę z masłem, pod którym słyszano zgrzyt obracającej się osi. W godzinach południowych słońce topiło masło, które otworem w dnie beczki spływało na ziemię, smarując poruszającą się oś ziemską”
Zastanówcie się przez chwilę i powiedzcie:
-Co się Wam najbardziej podoba w Waszej miejscowości?
-Co jest Najbardziej charakterystyczne w Waszej miejscowości?
-Z czego znana jest Wasza miejscowość?
-Jakie miejsca warto zobaczyć w Waszej miejscowości?
Jeśli masz ochotę narysuj to, co według Ciebie jest najładniejsze, co warto zobaczyć w Twojej miejscowości.
2.Wykonaj ćwiczenia w KP cz.4, str.21-22.
3.Zabawa ruchowa „Z domu do domu”.
Zaproś do zabawy rodzica, rodzeństwo. Zabawa polega na tym, że w pokoju wyznaczacie miejsce, które będzie Waszym domem. Na hasło rodzica „z domu” wychodzicie z domu i spacerujecie. Następnie na hasło rodzica „do domu” szybko wracacie do domu( miejsca wcześniej ustalonego). Zabawę możecie powtórzyć kilka razy, zmieniając za każdym razem czynność(zamiast spacerowania może być skakanie, bieganie, zbieranie kwiatów , itp.)
4.Teraz czas na trochę zabaw matematycznych.
Zabawy z kostkami- przygotujcie dwa zestawy kostek( mogą być do gry, możecie stworzyć sami) w każdym zestawie po dwie kostki. W pierwszym zestawie-przeznaczonym do dodawania kostki mają zaklejone sześć kropek, puste pole będzie liczone jako zero. W drugim zestawie-przeznaczonym do odejmowania- jedna kostka bez zmian, a druga ma kropek: sześć, siedem, osiem, dziewięć i dwa razy po dziesięć. Dodatkowo na karteczkach przygotuj znaki „+”, „-”, „=”; te znaki dobrze już znasz.(Pamiętamy, że dzieci liczą na liczmanach-klocki, kredki itp., lub na palcach. Jeśli potrafią to w pamięci).
-Dodawanie z użyciem kostek: rzucasz kolejno dwiema kostkami z pierwszego zestawu. Po wyrzuceniu liczysz oczka i odczytujesz wynik
np.: 5+4=9
np.: 3+5=8
-Odejmowanie z użyciem kostek: rzucasz kolejno kostkami. Najpierw tą z większą liczbą oczek, a potem drugą. Najpierw liczysz oczka wyrzucone na pierwszej, a potem na drugiej kostce. Od liczby kropek z pierwszej kostki odejmujesz liczbę kropek z drugiej kostki. Podajesz wynik.
np.: 10-6=4
np.:8-2=6
5.Wykonaj zadania w KP „Nowe przygody Olka i Ady”. Litery i liczby cz.2, str.75.
6.Czas zadbać o formę.
Na początek proponuje małą rozgrzewkę. Dziś przy utworach:
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
Ćwiczenie1:
„Pranie”-stańcie w małym rozkroku i naśladujcie pranie na tarce- skłony w dół z przysiadami i sięganiem rękami do podłogi
„Płukanie bielizny”-zamachy rękami w prawo i w lewo
„Wyciąganie z wody”-wysokie wspięcie na palcach z wyrzuceniem ramion w górę
„Wieszanie”-podskoki obunóż z wyrzutem ramion w górę
Ćwiczenie 2:
„Ptaszki w gnieździe”-zaproście do zabawy rodzeństwo oraz rodziców, usiądźcie w kole. Na sygnał dźwiękowy wcześniej wybranej osoby wybiegacie z koła, krążycie w różnych kierunkach, naśladując lot ptaków. Na inny sygnał zatrzymujecie się i naśladujecie zbieranie ziarenek. Na zapowiedź „Ptaki do gniazd” wracacie do koła i wykonujecie przysiad.
Ćwiczenie3:
„Zaprzęgi”-dobieracie się parami, tworząc zaprzęgi. Zaprzęgi poruszają się w dowolnych kierunkach omijając się zręcznie i unikając zderzeń.
Ćwiczenie 4:
„Rzuć i chwyć”-stoicie w rozsypce, w dłoniach trzymacie piłkę,woreczek(co macie akurat do dyspozycji).Na dany sygnał podrzucacie go do góry i próbujecie go złapać(ćwiczenie powtórzcie kilka razy).
Ćwiczenie 5:
„Ćwiczenie mięśni grzbietu”-przetocz się z leżenia tyłem do leżenia przodem. Leżenie przodem, broda oparta na dłoniach, w dłoniach chusta. Niewielki wznos tułowia z powolnym prostowaniem ramion i wyciąganiem w górę.
Ćwiczenie 6:
„Ćwiczenie mięśni brzucha”-leżenie tyłem, ramiona w bok, nogi ugięte w kolanach, stopy oparte na podłożu- próba uchwycenia palcami stóp leżącej na podłodze chusty.
Ćwiczenie7:
„Ćwiczenia przeciw płaskostopiu”- siad ugięty podparty; zwijanie chusty palcami stóp tak, aby przez cały czas pięty przylegały do podłoża.
Ćwiczenie 8:
„Lecą liście z drzew”-stańcie, podnieście ręce do góry i potrząsajcie nimi- małe ruchy palców i dłoni. Powoli opuszczacie ramiona w dół i przechodzicie do przysiadu podpartego.
Ćwiczenie 9:
„Kołyszą się drzewa”- ustawcie się parami, tyłem do siebie, trzymając się za ręce wzniesione w bok, wykonujcie skłony tułowia w prawą i w lewą stronę.
Ćwiczenie 10:
„Skaczące króliczki”-połączcie się w pary i wykonajcie przysiad do siebie, podskakujcie w przysiadzie odpychając się dłońmi, starając się wytrącić partnera.
7.Na koniec zrób NIESPODZIANKĘ RODZICOM...zaproponuj pomoc w jakieś czynności domowej np.: wynieś śmieci, nakryj do obiadu/kolacji albo posprzątaj po posiłku, zetrzyj kurze itp. Myślę, że rodzice będą zachwyceni:)
8.Uwieczniaj swoje zabawy na zdjęciach. Jeśli je prześlesz tak jak do tej pory, na pewno zostaną umieszczone na stronie:))
9.Jeśli masz ochotę na poćwiczenie dodawania i odejmowania( w załączniku).
Życzę udanej zabawy:)
p. Małgosia
|