 |
|
|
|
W ŚWIECIE DŹWIĘKÓW I MUZYKI
06.04 G - JAK GITARA
|
|
|
|
Hej BIEDRONKI!
Najpierw podziękuję Wam i Waszym Rodzicom za zdjęcia. Chyba jeszcze nigdy aż tyle nie przysłaliście (to za sprawą fasolki).
Bardzo cieszę się, że tyle dzieci tak pracowicie spędza ten czas bez przedszkola.
Dziś zaczniemy od naszej zabawy ze śpiewem pt. „Muzykanci”.
Włączcie piosenkę i zaśpiewajcie, może rodzice zaśpiewają z Wami.
To stara zabawa i może też śpiewali w przedszkolu
https://chomikuj.pl/mooost/Razem+w+przedszkolu/CD1/41+Jestem+muzykantem,4372149237.mp3(audio)
Karty pracy: książka letnia – s. 22
Rozwiąż zagadki, pokoloruj te instrumenty,
Zrobione są z drewna.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.
Ma nogi - nie do biegania.
Ma klawisze -nie do pisania.
Ma pedał - nie do gazu.
Gdy zagra, poznasz go od razu.
Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.
- czy wiesz jak nazywają się pozostałe instrumenty.
- Jak nazywają się muzycy grający na tych instrumentach
Posłuchaj akompaniamentu i wyklaszcz
https://chomikuj.pl/chybol11/PRZEDSZKOLE/MUZYKA/Tempo/MUZYKA+DO+MARSZ*c3*93W+I+PODSKOK*c3*93W,5596313679.mp3(audio)
Popatrz na kolorowe prostokąty u góry strony, dopasuj muzykę do kolorów
żółty: krótkie szybkie uderzenia – jak bieg,
czerwony: dłuższe, wolniejsze – jak kroki idącej osoby,
niebieski: bardzo wolne, jak kroki starszej osoby.
(jeśli masz ochotę, możesz poruszać się w rytmie)
Karta pracy: książka letnia– s.25
- Popatrz na instrumenty w ramkach, czy znasz ich nazwy?
- Pokoloruj litery, które tworzą nazwy instrumentów
- Te instrumenty to gitara i klarnet
Dziś pokażę Wam gitarę
Popatrzcie na zdjęcie 1
To gitary, każda z nich jest trochę inna, przyjrzyjcie się i poszukajcie różnice
Tutaj możecie zobaczyć jak brzmią te gitary i jak się na nich gra
Spróbujcie w trakcie oglądania naśladować gitarzystów
Gitara akustyczna
https://www.youtube.com/watch?v=H33JCduEfw4&list=RD7wqQqv-euRU&index=3
Gitara elektryczna
https://www.youtube.com/watch?v=TCAeDIF2svc
Gitara należy do instrumentów strunowych, jest zrobiona z drewna. Dźwięk powstaje przez poruszanie strun palcami, paznokciami albo specjalną kostką do gry.
Struny wydają ciche dźwięki, ale w gitarze akustycznej możecie zobaczyć otwór – w środku obudowa jest pusta to pudło rezonansowe, które wzmacnia dźwięk wydawany przez struny, gitara elektryczna nie musi być pusta – dźwięk jest wzmacniany przez elektryczny wzmacniacz.
- Podzielcie wyraz GITARA na sylaby i na głoski,
- Ile jest sylab ile głosek
- Jaka głoska jest na początki wyrazu
Zobaczcie jak wygląda litera G wielkie drukowane i pisane a jak wygląda g małe drukowane i pisane (zdęcie 2)
Karta pracy (do pobrania) wykonajcie zadania z karty
Karta pracy: książka letnia – s.21
dokończcie rysować szlaczki na grzechotce (ołówkiem), pokolorujcie paski ze szlaczkami na jasny kolor
Jeśli chcecie zrobić sobie gitarę możecie popatrzeć na zdjęcia są tam różne pomysły.
Przyda się kartonik, tektura lub rolka po ręcznikach papierowych, dłuższe gumki recepturki. Proponuję zajrzeć też do Internetu. (zdjęcie 3)
|
Plik do pobrania: g_gitara.doc
|
|
 |