Dzień dobry!!!
Dzisiaj porozmawiamy o miejscowości, w jakiej mieszkasz.
1. Zabawa z rymowanką
– MIEJSCOWOŚĆ SWOJĄ ZNAMY, MIEJSCOWOŚĆ SWĄ KOCHAMY.
Powiedz rymowankę cicho, głośno, rytmizują ją prostym, wymyślonym przez siebie ruchem (np.: klaskanie, tupanie, podskoki), śpiewają na własną melodię.
2. Posłuchaj wiersza Strękowskiej-Zaremby Małe miasteczko.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
na niebie świeci słoneczko,
wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
dbają o swoje miasteczko.
3. Odpowiedz na pytania:
− Jak wygląda małe miasteczko?
− Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku? •
4. Wskazywanie różnic między miasteczkiem (wsią), a dużym miastem.
Popatrz na obrazki w załączniku i odpowiedz na pytania:
- Jakie jest małe miasto (wioska),
- Jakie jest duże miasto?
(Np. spokojnie, dużo zieleni, nie ma smogu, mało hałasu…(małe miasto/wioska); dużo hałasu, smog, pojazdy, dużo osób… (duże miasto).
5. Pobawcie się w „ Spacer krętą uliczką”.
Rodzic zawiązuje dziecku apaszką oczy. Rodzic jest przewodnikiem, który prowadzi dziecko „po uliczce” z jednego miejsca w pokoju do wyznaczonego celu . Można ułożyć uliczkę, przeszkody z różnych sprzętów, np. krzeseł, zabawek. Rodzic podaje określenia kierunku, np.: prosto, w prawo, w lewo, a zadaniem dziecka jest poruszanie się zgodnie z instrukcją rodzica tak, żeby dojść do celu.
6. Otwórz fioletową książeczkę
- na str. 22. pokoloruj ramkę przypominającą Twoją miejscowość, pokoloruj rysunek na dole strony.
- wykonaj zadanie na str. 23.
7. Na pewno w Twojej miejscowości są miejsca, budynki, które warto zobaczyć, gdzie sam lubisz chodzić.
Narysuj takie miejsce- wykonaj zadanie w książce na str. 20.
Jeżeli mieszkasz w Święciechowie, może to być rynek, szkoła, remiza, kościół, wiatrak....... w załączniku możesz zobaczyć obrazki.
POWODZENIA!!!
|