Witajcie Kochani. Decyzja podjęta przez władze gminy oraz Panią Dyrektor Przedszkola umożliwia nam dalszą współpracę w tej formie. Z uwagi na to, że widzę, jak świetnie pracujecie w domach, bardzo się cieszę, że nadal będę mogła oglądać efekty Waszych domowych działań.
Oto zadania na dziś:
1. Na początek posłuchajcie legendę o Warszawskiej Syrence:
https://www.youtube.com/watch?v=iid3EQOSSFw
Opowiedzcie rodzicom, co udało Wam się zapamiętać z tej opowieści.
2. Otwórzcie teraz fioletowe karty pracy na s.32 i 33. Znajdują się tam szklanki oraz butelki o różnej pojemności. Chciałabym, abyście wykonali doświadczenie ze szklankami. Potrzebujecie kilku różnych szklanek (wąska, szeroka, niska, wysoka). Do każdej z nich wlejcie taką samą ilość dowolnego płynu. Sprawdźcie, czy płyn wypełnił wszystkie szklanki jednakowo. Spróbujcie wyjaśnić, dlaczego tak się wydarzyło. Możecie teraz "zagrać" na szklankach stulając w nie małą łyżeczką. Zaobserwujcie, czy każdy dźwięk będzie taki sam, czy może niektóre będą wyższe, a niektóre niższe.
Wykonajcie pozostałe zadania na podanych stronach.
3. Wysłuchajcie teraz piosenkę o Warszawskiej Syrence. Wsłuchajcie się w jej słowa i porównajcie, czy opowiadają one podobnie, jak legenda.
https://www.youtube.com/watch?v=c-id729zpjs
Tekst piosenki:
Stoi Syrenka nad Wisłą
i patrzy na rzeki fale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
Tak dużo dzieci dziś do niej przyszło,
no i nie boją się wcale.
To nie jest żywa Syrenka,
to pomnik Warszawę chroni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Bo, jak mówi stara legenda:
Syrenka miasta broni.
Ref.:
Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
II.
Kiedyś prawdziwa Syrenka
w falach tej rzeki mieszkała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Siadała czasem na brzegu Wisły
i cudne pieśni śpiewała.
Złapali ją w sieć rybacy,
spać poszli, bo nocka była,
lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Lecz najmłodszy z nich ją wypuścił,
bo bardzo go prosiła.
Ref.:
Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
III.
I odtąd dzielna Syrenka
ze swojej wielkiej wdzięczności
postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Postanowiła strzec tego miasta,
pilnować jego wolności.
Jest herbem miasta Warszawa,
stolicy naszego kraju.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
I Polacy, duzi i mali,
Syrenkę odwiedzają.
Ref.:
Nasza Warszawa, nasza stolica
ciągle Syrenkę zachwyca.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp
swoją piosenkę: Chlup, chlup, chlup, chlup.
A Wisła śpiewa wciąż u jej stóp:
Chlup! Chlup! Chlup!
4. Otwórzcie teraz różowe karty pracy na s. 75 i pokolorujcie klocki według podanej instrukcji.
5. Na koniec proponuję Wam wykonanie pracy plastycznej. Będzie to syrenka, która znalazła się na herbie Warszawy.
Życzę Wam przyjemnej pracy! Pamiętajcie o codziennym ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu :) Miłego dnia Wiewiórki :) |