O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020


line

Dzień dobry Motylki!

Dzisiaj poznamy kolejną literkę.

1 . Posłuchajcie wiersza
B. Forma: Kolory

Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.

Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.

Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.

A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.

Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.

Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.

A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.

Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza

2. Odpowiedz na pytania:
- Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
- Co namalował Adam?
- Co namalowały pozostałe dzieci?

3. Czym malowały dzieci?

Dzisiaj chciałam porozmawiać o słowie FARBY

Podziel słowo na sylaby FAR- BY . Ile jest sylab?
Podziel słowo na głoski. F-A-R-B-Y. Ile jest głosek?

Jaką głoską zaczyna się słowo FARBY?

Masz rację, zaczyna się głoską F.

4. Pomyśl,
- jakie znasz inne słowa zaczynające się tą głoską? (foka, flet, fotel….)
- jakie znasz słowa, w których głoska „F” występuje w środku wyrazu? (agrafka, wafle, alfabet…)

5. Głoska „f” jest spółgłoską, będziemy ja więc zaznaczać kolorem niebieskim.

6. Teraz dowiemy się, jak wygląda litera „F” drukowana i pisana, mała i wielka.

Popatrzcie na literki w załączniku.

- co Wam przypomina literka „F” wielka drukowana, co przypomina mała drukowana,
- do jakiej litery jest podobna „F’ wielka pisana,

7. Posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E


8. Otwórz książeczkę zieloną na str. 61 .
Spójrz jeszcze raz na litery pisane. Spróbuj palcem kreślić po śladzie, pamiętaj o prawidłowym kierunku!!! Narysuj palcem na stole litery F i f oraz narysuj na plecach mamie lub tacie. Poproś, aby Tobie również napisali tę literę na plecach.

9.Wykonaj zadanie w zielonej książce.

- Na str. 58 popatrz na model słowa „FARBY”. Są tam zaznaczone samogłoski i spółgłoski.
Samogłoski kolorem czerwonym( A, Ą, E, Ę, I, O ,U, Y)

Pozostałe głoski, to spółgłoski oznaczone kolorem niebieski.

Możesz przygotować małe prostokąty w kolorze czerwonym i niebieskim i ułożyć samodzielnie taki model wyrazy, a potem dla utrwalenia również modele innych słów.

- Na dole strony są obrazki, których nazwy zawierają głoskę „F”

FLAGA FOTEL WAFLE HARFA

Podziel te słowa na sylaby, na głoski. Pod spodem narysuj modele tych słów z podziałem na samogłoski i spółgłoski.

10. Wykonaj zadania na str. 59-61

Pamiętaj!!! Ćwicz codziennie czytanie.

line

Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020 Zdjęcie: ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020