 |
|
|
|
ZADANIA DO PRACY W DOMU 07.05.2020
|
|
|
|
Dzień dobry Motylki!
Dzisiaj poznamy kolejną literkę.
1 . Posłuchajcie wiersza
B. Forma: Kolory
Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza
2. Odpowiedz na pytania:
- Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
- Co namalował Adam?
- Co namalowały pozostałe dzieci?
3. Czym malowały dzieci?
Dzisiaj chciałam porozmawiać o słowie FARBY
Podziel słowo na sylaby FAR- BY . Ile jest sylab?
Podziel słowo na głoski. F-A-R-B-Y. Ile jest głosek?
Jaką głoską zaczyna się słowo FARBY?
Masz rację, zaczyna się głoską F.
4. Pomyśl,
- jakie znasz inne słowa zaczynające się tą głoską? (foka, flet, fotel….)
- jakie znasz słowa, w których głoska „F” występuje w środku wyrazu? (agrafka, wafle, alfabet…)
5. Głoska „f” jest spółgłoską, będziemy ja więc zaznaczać kolorem niebieskim.
6. Teraz dowiemy się, jak wygląda litera „F” drukowana i pisana, mała i wielka.
Popatrzcie na literki w załączniku.
- co Wam przypomina literka „F” wielka drukowana, co przypomina mała drukowana,
- do jakiej litery jest podobna „F’ wielka pisana,
7. Posłuchaj piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=F8W3oi1I20E
8. Otwórz książeczkę zieloną na str. 61 .
Spójrz jeszcze raz na litery pisane. Spróbuj palcem kreślić po śladzie, pamiętaj o prawidłowym kierunku!!! Narysuj palcem na stole litery F i f oraz narysuj na plecach mamie lub tacie. Poproś, aby Tobie również napisali tę literę na plecach.
9.Wykonaj zadanie w zielonej książce.
- Na str. 58 popatrz na model słowa „FARBY”. Są tam zaznaczone samogłoski i spółgłoski.
Samogłoski kolorem czerwonym( A, Ą, E, Ę, I, O ,U, Y)
Pozostałe głoski, to spółgłoski oznaczone kolorem niebieski.
Możesz przygotować małe prostokąty w kolorze czerwonym i niebieskim i ułożyć samodzielnie taki model wyrazy, a potem dla utrwalenia również modele innych słów.
- Na dole strony są obrazki, których nazwy zawierają głoskę „F”
FLAGA FOTEL WAFLE HARFA
Podziel te słowa na sylaby, na głoski. Pod spodem narysuj modele tych słów z podziałem na samogłoski i spółgłoski.
10. Wykonaj zadania na str. 59-61
Pamiętaj!!! Ćwicz codziennie czytanie. |
|
|
 |