O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Czwartek,07.05.2020r.

5 i 6 latki

line

*** Do poprawnej wymowy słówek polecam słownik: Diki, jest także możliwość ściągnięcia aplikacji na telefon***
https://www.diki.pl

1.Zaczynamy od piosenki: hello song! Dz. pokazują każdą literę oddzielnie. Na hasło: hello machają,
dance –tańczą swobodnie,
clap-klaszczą,
turn- okręcają się,
stamp - tupią
https://www.youtube.com/watch?v=fbF52LkhWhQ

2. Określamy pogodę przy piosence: How’s the weather?- jaka jest pogoda?
https://www.youtube.com/watch?v=XcW9Ct000yY&t=9s

następnie patrząc przez okno odpowiadamy jaka jest pogoda:
sunny- słonecznie,
rainy-deszczowo,
windy-wietrznie,
cold-zimno,
warm-ciepło,
cloudy- pochmurno.

3. A teraz na rozruszanie się piosenka: „Elephant dance”:
https://www.youtube.com/watch?v=nY3N_j6KmNE

dz. utrwala czynności, które wykonuje ELEPHANT(SŁOŃ):
dance-tańczyć,
stomp-tupać,
wiggle-poruszać,
run-biegać,
walk-spacerować
części ciała:
ears-uszy,
nose-nos,
belly-brzuszek,
toes-palce u stóp,
tail-ogonek,
eyes-oczy.

4. Przypomnijmy sobie zwierzątka z dżungli i policzmy kroki:Pamietaj trzy do przodu i trzy do tyłu nasłuchując ukryte zwierzątka: „Walking in the jungle”.
https://www.youtube.com/watch?v=GoSq-yZcJ-4

A jungle - dżungla
Walk- spacerować
One step – jeden krok
Two steps – dwa kroki
Three steps-trzy kroki
Stop- zatrzymaj się
A frog – żaba
Stomp – tupać
A monkey – małpa
Jump- skakać
A toucan – tukan
Skip – przeskakiwać
A tiger - tygrys
Run-uciekaj!!!!

**** A teraz naśladuj zwierzątka, które były w piosence ****

5.Posłuchajcie piosenkę:"Yes I can/ No I can’t", która Nam powie co potrafią robić poszczególne zwierzątka: Yes I can, a czego nie potrafią robić: No I can’t.
https://www.youtube.com/watch?v=_Ir0Mc6Qilo

No I can’t – kiwamy głową, że nie potrafimy
Yes, I can- kiwamy głową, że potrafimy
Clap- klaszczemy
Fly – machamy rękami, jakbyśmy latali
Stomp-tupiemy nogami
Swim- pływamy
Climb – wspinamy się
Run- biegamy
Sing – śpiewamy
Dance – tańczymy
Little bird- mały ptaszek
Elephant – słoń
Little fish – mała rybka
Gorilla – goryl
Buffalo – bawół
Boys and girls – chłopcy i dziewczynki

**** A teraz zabawcie się przy piosence i pokazujcie co potrafią robić zwierzątka, a czego nie****

Dla chętnych do wykonania karty pracy.
1). Zaznaczamy czy zwierzątka potrafią robi to co jest pokazane na obrazku: YES (TAK), NO(NIE). Przyjrzyjcie się uważnie :)

2). Możemy teżpokolorować wybrane zwierzątko.

line

Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r. Zdjęcie: Czwartek,07.05.2020r.