 |
|
|
|
ZADANIA DO PRACY W DOMU 08.05.2020
|
|
|
|
Dzień dobry!
1.Dzisiaj porozmawiamy na temat równoliczności zbiorów, czyli powtórzymy znaki „<”, „>”, „=”(mniejszy, większy, równa się). Na pewno każdy z Was te znaki dobrze zna, pamięta. Rozmawialiśmy o nich już wcześniej w przedszkolu.
2.Na początku poproszę Was o przygotowanie 16 ziarenek fasoli i 12 plastikowych nakrętek. Teraz pomieszajcie ziarna fasoli z nakrętkami.
Popatrzcie, zastanówcie się, czego jest więcej fasoli, czy nakrętek?
Jak myślicie, co trzeba zrobić, żeby się dowiedzieć, czego jest więcej?
Tak, masz rację.
Można policzyć lub można ustawić w pary.
Proszę, zrób to. Jeśli chcesz możesz policzyć, jeśli chcesz możesz ustawić w pary.
Czego jest więcej?
Tak masz rację, fasoli jest więcej, a wydawałoby się, że nakrętek.
Przygotujcie teraz 5 dużych białych papierowych kół oraz 10 małych papierowych kolorowych kół(możecie wyciąć samodzielnie z papieru).
Pomieszajcie je na dywanie, a następnie rozdzielcie duże osobno i małe osobno.
Ciekawe, których kółek jest więcej: małych, czy dużych? Zastanówcie się...
Ułóżcie kółka w rzędach: duże osobno i małe osobno...
Sprawdzamy, najpierw liczymy....., a później nakładamy małe kółko na duże kółko....
Gotowe. Których jest więcej?
Brawo, masz rację więcej jest małych kółek.
3.Teraz pobawimy się znakami „<”, „>”, „=”(mniejszy, większy, równa się).
Na początku przygotujcie dwie kostki do gry, paski kolorowego papieru(jeśli nie masz kolorowego może być biały), paski posłużą do układania znaków, więc musi ich być sześć, drewniane klocki, kolorowe guziki, drewniane patyczki(to co akurat masz w domu). Poproście do zabawy mamę lub tatę.
Siadacie na dywanie na przeciw siebie. Osoba dorosła układa np.: 3 guziki z jednej strony i 3 klocki z drugiej strony.
/ / / / / /
Twoim zadaniem jest wstawienie odpowiedniego znaku. Najpierw liczysz elementy po jednej stronie, następnie elementy po drugiej stronie.
Czy już wiesz jaki znak musisz wstawić?
Tak, bardzo dobrze. To znak „=”.
Ten znak (równa się) oznacza, że po jednej stronie i po drugiej stronie jest po równo elementów .
/ / / = / / /
Teraz ułóż po jednej stronie 5 drewnianych klocków, a po drugiej 8 guzików.
/ / / / / / / / / / / / /
Twoim zadaniem jest wstawić odpowiedni znak. Najpierw policz elementy.
Znowu masz rację; 5 to mniej niż 8. Wstawisz znak „<”.
/ / / / / < / / / / / / / /
Teraz ułóż po jednej stronie 4 guziki, a po drugiej 2 drewniane klocki.
/ / / / / /
Policz i wstaw odpowiedni znak.
Świetnie sobie poradziłeś. Znowu masz rację, 4 to więcej niż 2. Wstawisz znak „>”.
/ / / / > / /
4.Zabawa z kostkami do gry.
Rzucasz kostkami do gry. Twoim zadaniem jest policzyć oczka na jednej kostce i ułożyć np.:po lewej stronie tyle klocków, ile wskazuje liczba oraz policzyć oczka na drugiej kostce do gry i ułożyć np.: po prawej stronie tyle guzików ile wskazuje liczba. Pomiędzy przedmiotami wstawić odpowiedni znak „<”, „>”, „=”.
Zabawę powtórzyć kilka razy.
5.Kolejna zabawa polega na tym, że mama lub tata klaszczą w dłonie: np.;za pierwszym razem 5x, a za drugim razem3x w pewnych odstępach czasu. Twoim zadaniem jest ułożyć po lewej stronie tyle elementów ile było klaśnięć oraz po prawej stronie tyle elementów ile było klaśnięć za drugim razem. Pomiędzy elementami wstaw odpowiedni znak „<”, „>”, „=”.
6.Na koniec proszę wykonaj zadania w zielonej książeczce na stronie 3 i 62.
Policz takie same figury po lewej stronie karty i po prawej stronie karty. Porównaj ich liczbę. Wpisz odpowiednie liczby i znaki.
7.Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych kolorowanek, łamigłówek,
zadań.
Miłego dnia! |
Plik do pobrania: zbiory_-ilosc_elementow_1.pdf Plik do pobrania: zbiory_owoce.pdf Plik do pobrania: zbiory.pdf Plik do pobrania: zbiory-porownywanie_1.pdf
|
|
 |