O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

Łąka w maju.

11.05.2020

line

Dzień dobry Lwiątka,

Mam nadzieję, że weekend minął Wam dobrze i macie siły oraz ochotę na kolejny tydzień wspólnych zabaw.
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o…? Kto odgadnie zagadkę?

Co to za miejsce w kwiaty ubrane,
przez różne owady często odwiedzane. (łąka)

Tak, to łąka. Będziemy rozmawiać o łące w maju. Może byliście z rodzicami na spacerze, na łące?

1. Dzisiaj rozpoczniemy od ćwiczeń oddechowych „Motyle nad łąką”.

Potrzebne będzie: zielona kartka (może być z bloku), motylki wycięte z kolorowego papieru oraz słomka.

Zielona kartka będzie naszą łąką. Zabawa polega na tym, aby przenieść papierowe sylwety motyli na zieloną kartkę za pomocą słomki. Kochane dzieci, połóżcie słomkę na sylwecie motyla, wciągnijcie powietrze i przenieście w ten sposób motylki nad łąkę. Powtarzajcie tę czynność dotąd, aż wszystkie motyle będą nad łąką.

2. A teraz zapraszam Was do ćwiczeń logopedycznych usprawniających Wasz narząd mowy czyli język, wargi i żuchwę.

Potrzebne Wam będzie lusterko.
Drodzy Rodzice, proszę zademonstrować dzieciom prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. Ćwiczenia powtarzajcie kilkakrotnie.

- Bocian i żaba- dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.
- Biedronka ma dużo kropek- dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.
- Kret- tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.
- Pszczoła- dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.
- Motyl- jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust.
- Konik polny- tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.

3. Zabawa ruchowa przy muzyce- „Na łące”

https://www.youtube.com/watch?v=3OJHt-oEyTk

4. Przygotowałam dla was zagadki, uważnie słuchajcie, a na pewno odgadniecie i dowiecie się kto zamieszkuje łąkę.

Nad łąką często lata,
zbierając nektar w kwiatach.
Bardzo słodko smakuje
to, co w ulu produkuje. (pszczoła)

Ma skrzydełka delikatne
tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unosi nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Mała, czerwona,
bożą krówką zwana,
ma czarne kropeczki –
z tego jest nam znana. (biedronka)

Zapewne znacie takiego konika,
choć nie jest zegarkiem,
jednak w trawie cyka. (konik polny)

Jest to mały owad
bardzo pracowity,
buduje z siostrami
dom w kopcu ukryty. (mrówka)
5. Czas na opowiadanie. Otwórzcie proszę Wasze książki na str. 68-69.

Opowiadanie A. Widzowskiej "Łąka". 

https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo

Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy
bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani
powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.
– Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.
– Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. –
Może nawet będzie jakieś gniazdko.
– A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.
– Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze?
– zaproponowała pani.
Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.
– Konik polny! – zauważyła Kasia.
– Ale wysoko skacze!
– A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci
podeszły bliżej.
– Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.
– Czerwony.
– I ma czarne kropeczki.
– A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.
– Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.
– Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem,
co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny
tułów i skrzydełka podobne do śmigła.
– O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.
– Proszę pani, a tu są dziury!
Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie
tunele.
– Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?
– Pająk – powiedziała Zosia.
– A ja myślę, że smok.
Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki
nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały
kamieni.
– To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.
Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała
łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek, trzmieli,
kosmatych bąków, skowronków i motyli.
Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną
stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.
Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:
Motylek
Usiadł w maju na kwiatku
motylek.
Tupnął nóżką, a z kwiatka
spadł pyłek.
Machnął łapką i z kwiatka
spadł płatek.
Ach, nabroił ten motyl
gagatek!
Teraz fruwa i leczy
rabatki.
I udaje, że skrzydła
to płatki.
Chciała zerwać kwiatuszek
Agatka.
Teraz wącha motylka,
nie kwiatka!

Drodzy Rodzice, proszę zadać dzieciom poniższe pytania:
-Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
-Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
-Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
-Gdzie mieszkają myszy polne?
-O, czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?

Poniżej przedstawiam zdjęcia mieszkańców łąki:
- zdjęcie nr 2- kosmaty bąk
- zdjęcie nr 3- biedronka
- zdjęcie nr 6- konik polny
- zdjęcie nr 7- kret
- zdjęcie nr 9- motyl
- zdjęcie nr 11- nornica
- zdjęcie nr 13- pszczoła
- zdjęcie nr 14- skowronek
- zdjęcie nr 15- trzmiel
- zdjęcie nr 16- ważka

6. „Policz ile”- zabawa matematyczna.
Kochani, jeżeli macie już przed sobą otwarte książki to policzcie proszę:

- ile jest na obrazku ptaków? – klaśnij tyle razy
- ile tam lata motyli? – podskocz tyle razy ile jest niebieskich motyli
- ile jest biedronek? – podskocz tyle razy
- ile motyli siedzi na kwiatkach? – tupnij tyle razy
- ile jest pszczółek? – klaśnij tyle razy
- ile jest dzieci? - podskocz tyle razy

7. Kochane Lwiątka, otwórzcie proszę Wasze karty pracy cz.2 na stronie 44.
Piękny obrazek, prawda? Ale co to? Tylko w połowie jest pokolorowany. Chyba już wiecie, co należy zrobić?  Zobaczcie także, co dzieje się nad stawem?
 
Dziękuję, za Waszą wspaniałą pracę.

8. Na zakończenie zapraszam Was na bajkę pt. „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 3 – Łąka”

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Życzę Wam miłego dnia. Pozdrawiam serdecznie
p. Andżelika

line

Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju. Zdjęcie: Łąka w maju.