O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ


line

Witam Drogie Jeżyki . Dzisiaj porozmawiamy o owadach, które są posiadaczami pięknych, kolorowych skrzydeł. Czy domyślacie się o kim mówię? Tak to motyle. Zapraszam :)


Temat: Motyle


1.Zabawa ruchowa motyle. Rodzice pomagają dzieciom wyciąć z gazety kwiaty i rozkładają na podłodze. Dzieci zamieniają się w motyle i poruszają się pomiędzy kwiatami naśladując fruwające motyle. Na ustalony sygnał lub hasło dzieci przykucają na najbliższym dziecku kwiatku. Można na kwiatki włożyć cyfry i wskazywać na którym kwiatku ma przykucnąć dziecko np. trzeci kwiatek.

2.Przygotujcie litery i ułóżcie wyraz motyle lub spróbujcie go napisać. Zaznaczcie samogłoski na czerwono i spółgłoski na niebiesko. Motyle postrzegane są jako piękne owady. Zamieszkują wszystkie kontynenty poza Antarktydą. Ich przemiana życiowa jest wyjątkowo ciekawa, gdyż na początku są brzydką gąsienicą, która z czasem zamienia się w pięknego motyla. Motyle można podzielić na te aktywne w ciągu dnia i żyjące aktywnie w nocy- ćmy. Nie zbadano jeszcze dlaczego ćmy lecą do światła. Na całym świecie żyje więcej ciem niż motyli. Pożywieniem motyli jest nektar kwiatów, który pije za pomocą ssawki - długiej rurki, którą zwija i ukrywa pod spodem głowy. Motyle posiadają sześć nóg i cztery skrzydła, a ciało podzielone na 3 części: głowę, klatkę piersiową i brzuch. Ilustracja w załączniku.

3.Przygotujcie fioletowe karty pracy, odszukajcie s. 38, obejrzyjcie obrazki przedstawiające cykl rozwojowy motyla i wykonajcie zadanie zgodnie z poleceniem. Oto 4 etapy cyklu rozwojowego motyla: jajo, gąsienica poczwarka, motyl. W załączniku gat. Motyli.

4.Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań. Jeżeli dzieci uznacie, że zdanie jest prawdziwe naśladują fruwanie motyla, a jeśli fałszywe siedzicie bez ruchu.
Czy to prawda, czy to fałsz?
Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

• Biedroneczki są w kropeczki.
• Motyle maja ciepłe czapeczki.
• Konik polny w wodzie gra.
• Żaba dwie głowy ma.
• Stokrotka jest czerwona.
• Ważka jest większa niż wrona…


5.Jeśli macie możliwość wydrukujcie kartę pracy : motyl oburącz i rysujcie po śladzie dwoma rękami, a jeśli nie macie takiej możliwości spróbujcie narysować bez wzoru.

6. Opowieść ruchowa przy muzyce rozwijająca zdolność prawidłowego operowania oddechem. Rodzice czytają tekst i informują dzieci w jaki sposób wykonują polecenia zawarte w tekście .

• Nastała wiosna. Dzisiaj wybierzemy się na łąkę.
( włączamy piosenkę, a dzieci spacerują w rytm nagrania https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo Podczas przerwy w muzyce rodzice czytają)
• Jak tu pięknie! Tyle kwiatów i miękka, świeża trawa!
(dzieci nabierają powietrza nosem, wydychają ustami na samogłosce – ooo! I sylabie aaaach! Dzieci ponownie maszerują w rytmie piosenki. Podczas przerwy w muzyce rodzice kontynuują czytanie)
• Czy czujecie, jak pachną kwiaty i kwitnące drzewa?
( dzieci zatrzymują się, nabierają powietrza nosem, a wypuszczają ustami, naśladując wąchanie kwiatów. Następnie udają kichnięcie)
• Pora odpocząć. Kładziemy się na trawie i powoli oddychamy.
(dzieci wykonują wdech nosem, wydech ustami, następnie wdech ustami i wydech ustami)
• Zasypiamy, słuchamy wiosennej muzyki.
( słychać cichą muzykę https://www.youtube.com/watch?v=WBYt7urux1M dzieci oddychają, z dłońmi na przeponie)
• Zaczyna powiewać wiatr. Szumi trawa. Wiatr wieje coraz mocniej.
( dzieci przechodzą do pozycji stojącej. Nabierają powietrza nosem i wypuszczają je , równocześnie wypełniając powietrzem policzki)

7. Drogie Jeżyki, zachęcam Was do obserwowania  przyrody  w waszym najbliższym otoczeniu  – oczywiście pod opieką rodziców. Może uda Wam się spotkać i rozpoznać jakiś poznany gatunek motyla  lub spotkać inne zwierzęta. Warto zabrać lupy lub szkło powiększające- jesli jest w domu. Uwiecznijcie koniecznie  swoje obserwacje. Powodzenia.

8.Dodatkowe karty pracy znajdują się w załącznikach.

Miłego dnia
Pani Kasia:)

line

Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ Zdjęcie: ZADANIA NA WTOREK 12 MAJ

Plik do pobrania: bajeczka_o_motylku.pdf