Propozycje zabaw na wtorek 12.05:))
Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.
1.Każdy z Was z pewnością był wiele razy na łące i widział na niej piękne kwiaty i motyle. Zastanawiałeś się skąd mamy tak piękne motyle?
Posłuchaj „BAJECZKI O MOTYLKU” CZYLI JAK Z GĄSIENICY POWSTAŁ PIĘKNY MOTYL.
Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?
Teraz już zapewne każdy z Was wie, skąd biorą się motylki. Otwórz książkę KP na str. 38 i obejrzyj historyjkę obrazkową dotyczącą rozwoju motyla, wykonaj zadanie(zdjęcia rozwoju motyla również w załączniku).
2.Otwórz książkę KP na str. 39 i wykonaj zadanie. Nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otocz pętlą owady. Dokończ rysunek motyla według wzoru.
3.Zabawa „Liczymy motyle”
Zaproś do zabawy mamę, tatę lub rodzeństwo. Uszykuj sylwety motyli(obrazki, w załączniku). Jeśli nie masz możliwości wydrukowania, możesz narysować samodzielnie. Jedna z wytypowanych osób np.: mama klaszcze w dłonie kilka razy. Ty liczysz klaśnięcia i układasz na dywanie taką ilość motyli, ile było klaśnięć. Następnie pod obrazkami układasz odpowiednią ilość klocków lub kartoniki z liczbami odpowiadającą ilości motyli(zabawę powtarzamy kilka razy).
4.Jeśli chcesz zapoznać się z rodzajami motyli zapraszam do obejrzenia zdjęć(w załączniku). Spróbuj samodzielnie przeczytać ich nazwy. Jeśli będziesz miał problem poproś o pomoc rodzica.
5.Czy pamiętasz jak wygląda kwadrat?
Myślę, że tak. Spróbuj nakreślić w powietrzu kształt kwadratu.
Teraz spójrz na zdjęcia kostek(w załączniku).Jak myślisz jakie to figury?
Bardzo dobrze. To sześcian.
Ile ścian ma sześcian? Jaki kształt ma każda ze ścian?
Zastanawiasz się?
Otwórz karty pracy str.40. Pooglądaj sześciany. Określ różnice i podobieństwa między nimi. Obejrzyj rozłożony sześcian-jego siatkę. Policz kwadraty. Wtedy na pewno odpowiesz na wcześniejsze pytania.
6.Zabawa z sześcianem-kostką.
Uszykuj kostkę do gry, może być duża(taka jaką masz w domu).
-Rzuć kostką i wykonaj tyle czynności, ile oczek wskazuje kostka.
Czynności np; podskoki, skłony, przysiady, okrzyki....
-Rzuć kostką i wykonaj o jedną czynność mniej, niż wskazuje kostka
-Rzuć kostką i wykonaj o jedną czynność więcej niż wskazuje kostka
7.Jeśli masz ochotę złożyć sześcian(w załączniku).
8.Otwórz KP „Nowe przygody Olka i Ady” str.41. Wykonaj zadanie.
9.Czas zadbać o formę.
Przygotuj paski bibuły(jeśli nie masz bibuły, możesz ja zastąpić np. wstążeczką).
-Tańczące bibułki- włącz dowolną muzykę, swobodnie tańcz i poruszaj paskami bibuły trzymanymi najpierw w prawej, a później w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucasz i układasz z bibuły dowolne kształty na podłodze.
-Rysujemy ósemkę-przekładasz bibułkę z reki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami
-Jak najwyżej- wyrzucasz bibułkę do góry, obserwujesz jak opada i łapiesz ją tuż nad podłogą
-Sprytne palce-chwytasz palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podajesz ją sobie do rąk
-Wiatr i wiaterek-dmuchasz na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem
10.Uwieczniaj swoje zabawy na zdjęciach. Jeśli je prześlesz tak jak do tej pory, na pewno zostaną umieszczone na stronie:))
11.Jeśli masz ochotę na kolorowanki, łamigłówki( w załączniku).
12.Jeśli jeszcze chcesz popracować, odszukaj w swojej wyprawce KARTĘ L i wykonaj pracę.
Życzę udanej zabawy:)
p. Małgosia
|