Cześć Dzieciaki Przedszkolaki.
Byliście kiedyś na łące? Na pewno tak.
Zauważyliście jak tam jest kolorowo?
Posłuchajcie piosenki „ Kwiatkowa piosenka”:
https://www.youtube.com/watch?v=yubWVQdFFeY
Wysłuchaliście piosenki, to spróbujcie odpowiedzieć:
1.Czy ta piosenka jest wesoła czy smutna?
2.Piosenka ta wolna czy szybka?
3.Zapamiętaliście jaki taniec tańczyły kwiaty?
4.Kogo do tańca zachęcały kwiaty?
Pobawmy się słuchając jeszcze raz piosenki. Spróbujmy powtarzać te fragmenty, które się powtarzają.
Ref. Na łące, na łące, na łące
To my kwiaty tańczące ( całość powtarzamy 2 razy) / kołyszemy głowami na boki/
1.Kołyszemy się leciutko /delikatnie, powoli przechodzimy
Wietrzyk nas porusza. do przysiadu i powoli powstajemy/
W każdym z nas się kryje dobra,
Bo kwiatowa dusza
Kolorowa od nas łąka /pokazujemy rączkami jak świeci
A w promieniach słońca słoneczko/
Tańczą z nami i zwierzątka
Tańczyć chcą bez końca.
Ref. Raz dwa trzy, raz dwa trzy /kołyszemy głowami na boki/
To kwiatów jest walczyk
Raz dwa trzy, raz dwa trzy
Też z nami zatańczysz (całość powtarzamy 2 razy)
2.Słońce świeci gdzieś nad nami /machamy rękoma naśladując motyle/
Cały dzień tańczymy
Kolorami się bawimy
Tańczą i motyle
Łąka pachnie czarodziejsko
Oddech weź głęboki
I podążaj za kwiatkami
Tańcz tanecznym krokiem.
Ref. Raz dwa trzy, raz dwa trzy /kołyszemy głowami na boki/
To kwiatów jest walczyk
Raz dwa trzy, raz dwa trzy
Też z nami zatańczysz (całość powtarzamy 2 razy)
3.Drogie dzieci razem z nami /chwytamy się za bioderka
Ruszajcie do tańca wyciągamy przed siebie raz prawą nogę, raz lewą/
Prosto tańczy się każdemu
Kwiatowego walca
Nóżka prawa, nóżka lewa
I jeszcze raz prawa
Barwa kwiatów najpiękniejsza
Zawsze jest zabawa.
Ref. Raz dwa trzy, raz dwa trzy /kołyszemy głowami na boki/
To kwiatów jest walczyk
Raz dwa trzy, raz dwa trzy
Też z nami zatańczysz.
Dziękuję Wam bardzo za poprawne wykonanie zadania, bo myślę, że było to łatwe.
Teraz poćwiczmy nasze oczy. Przyjrzyjcie się uważnie obrazkom i odszukajcie biedronki i ważki(załącznik). Może uda się Wam je policzyć. Niektóre nam się całe nie pokazały. To nic. My je widzimy. Pokolorujcie je, aby były bardziej widoczne.
Poćwiczmy rączkę. Rysuj po śladzie (załącznik).
A teraz zapraszam do wysłuchania opowiadania "Orkiestra na łące"
https://tuptuptup.org.pl/orkiestra-na-lace/
Na łące słyszymy bardzo dużo dźwięków. Teraz my poćwiczymy wydawanie dźwięków.
Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Majowa łąka.
Rodzic czyta wiersz. Powtarza treść wiersza powtórnie, a dziecko powtarza fragment tekstu: za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Majowa łąka, pachnąca łąka; Tu widać myszkę, słychać skowronka…
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Pająk zaplata pośród traw sieci, a mała pszczółka do kwiatka leci.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Ważka spogląda na dół ciekawie. Kret nowy kopiec wykopał w trawie.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Bąk bzyczy głośno, trzmiela szukając. A wokół brzozy wciąż biega zając.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Na małym krzaczku przysiadła mucha. Z wielką uwagą motyla słucha.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
I konik polny też nie próżnuje, małej biedronce kropek pilnuje.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Tyle się dzieje ciągle na łące! Aż z ciekawością zerka tam słońce.
Za, zo, ze, zu, zy to majowe dni!
Jeśli macie ochotę, możecie obejrzeć „Wędrówki Skrzata Borówki” odc. 3 „Łąka”:
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
Miłego oglądania. Pozdrawiam p. Ala
|