O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

PROPOZYCJE NA CZWARTEK 14.05.2020

Jak miło i aktywnie spędzić czas w domu...

line

ŁĄKA W MAJU
PROPOZYCJE ZABAW NA CZWARTEK 14.05 :)



Sami decydujecie, które z nich wykonujecie. Obowiązkowe są zadania w kartach pracy „Nowe przygody Olka i Ady” oraz „Litery i liczby”.

Pamiętaj, że każdego dnia zamieniasz się w wybranego mieszkańca łąki i naśladujesz sposób jego poruszania oraz głos. Pamiętaj również, że w wybranym momencie dnia wykorzystujesz wesołą lub smutną koniczynkę.

1. Czas rozpocząć kolejne łąkowe zabawy! Zanim wybierzecie się na łąkę (lub inny teren zielony jeśli nie masz łąki w pobliżu) zabaw się z rymowanką. Poproś rodzica o wolne, rytmiczne czytanie, a Ty w trakcie rymowanki poruszasz się zgodnie z treścią i pokazujesz odpowiednią nogę
Hej idziemy naprzód żwawo
nóżką lewą, nóżką prawą.
Hej maszerujemy drogą
prawą nogą, lewą nogą.
I klaszczemy wciąż rękami
nad głowami, nad głowami.
Potem z lewej, z prawej strony.
No i podskok.
Już zrobiony
?

2. Zapytaj mamę, czy ma zapas guzików. Poproś, żeby Ci „pożyczyła” do zabawy (jeśli nie masz wystarczającej ilości guzików w załączniku są papierowe – wytnij). Zabawmy się w guzikową łąkę:). Przygotuj zieloną kartkę (to będzie Twoja łąka). Na kartce po prawej stronie z guzików ułóż siebie. Z lewej strony ułóż trzy źdźbła trawy , między trawą a sobą ułóż dwa kwiatki. Jeśli wystarczy Ci guzików nad kwiatami ułóż motyla.
- policz ile guzików wykorzystałeś do ułożenia siebie – połóż odpowiednią cyfrę
- policz ile guzików wykorzystałeś do ułożenia źdźbeł trawy – połóż odpowiednią cyfrę
- policz ile guzików wykorzystałeś do ułożenia każdego z kwiatów – połóż odpowiednie cyfry.
Przyjrzyj się czym się różnią i posegreguj:
- pod względem kształtu – ile guzików jest w każdym kształcie - połóż odpowiednie cyfry
- pod względem liczby dziurek – ile guzików jest z dwiema a ile z czterema dziurkami – połóż odpowiednie cyfry
- pod względem dwóch cech: w kształcie koła z czterema dziurkami – ile jest takich guzików – połóż odpowiednią cyfrę
- na podstawie jakich innych dwóch cech możesz wyszukać guziki? Pomyśl – wykonaj – policz - połóż odpowiednią cyfrę.
Posprzątaj guziki:)

3. Zabaw się z rodzicem w udzielanie szybkich odpowiedzi na pytanie „Co można w maju robić na łące” . To będzie fajna zabawa pełna śmiechu:) Możesz ją urozmaicić oddawaniem fantów za brak szybkiej odpowiedzi. Aby określić, jak szybko musi się pojawić odpowiedź uzgodnijcie, że np. liczysz do 4. Jeśli na 4 nie ma odpowiedzi Ty lub rodzic (może rodzeństwo) oddajecie fant. Fanty można „wykupić” wykonując wymyślone przez Was zadania:))
Naucz się III zwrotki piosenki...zaśpiewaj :)

4. Przygotuj tacki z piaskiem/kaszką. W jednej tacce/talerzyku placem wskazującym napisz małą i wielką literę K...jak kwiaty. Pod tacką ułóż wyraz kwiaty. W drugiej napisz małą i wielką literę M...jak motyle. Pod tacką ułóż wyraz motyle. Policz ile głosek jest w wyrazie kwiaty i połóż odpowiednią cyfrę, policz ile głosek jest w wyrazie kwiaty i połóż odpowiednią cyfrę.
Sięgnij po kartę pracy str 43 – wykonaj zadanie. Zwróć uwagę na produkty na dole strony i rośliny, które na nich widnieją. Zapytaj rodzica lub poszukaj w dostępnych źródłach informacji co wspólnego mają rośliny z herbatami, kremami, syropami, szamponami itp.
Zapamiętaj nazwy i wygląd tych roślin, będziesz ich poszukiwać na łące.Chętne osoby mogą sprawdzić jaka jest różnica między mleczem a mniszkiem lekarskim – załącznik. Oczywiście na łące też ich szukamy;)

5. Jest piękna pora roku, więc pewnie wychodzicie się przewietrzyć. Tylko pamiętajcie, że z osobą dorosłą i niezbyt daleko. Pamiętajcie również, że cały czas dbamy o ostrożność i konieczność nałożenia maseczki! To dla nas wszystkich nadal trudny czas i należy szczególnie uważać.
Zabaw się w detektywa! Wyruszasz na łąkę (jeśli masz taką możliwość, jeśli nie, to własne podwórko, czy ogród też skrywa wiele ciekawostek:)). Zabierasz ze sobą: lupę, lornetkę , możesz też zabrać aparat fotograficzny– posłużą Ci do wnikliwej obserwacji napotkanych roślin i zwierząt oraz do uwieczniania widoków robiąc zdjęcia. Poszukujesz roślin, które były w karcie pracy, ale nie tylko. Poszukaj także innych łąkowych roślin, spróbuj je nazywać, a jeśli nie znasz nazwy, to przypomnij sobie, gdzie możemy poszukać informacji. Przy okazji obserwujesz także zachowania zwierząt. Sprawdź ile z nich potrafisz rozpoznać i nazwać. Zanim zaczniesz szukać zatrzymaj się, zamknij oczy, wsłuchaj się w odgłosy otoczenia, głęboko oddychaj, czy czujesz zapach roślin? Zrywając kwiaty, trawy zwróć uwagę na ich fakturę, jakie są w dotyku, porównaj. Jeśli masz już okazały bukiet łąkowych kwiatów wykorzystaj piękną pogodę i pobaw się na łące.

6. Opowiedz o swoich wrażeniach z łąkowych zabaw
- Co najbardziej Ci się podobało?
- Co cię najbardziej zainteresowało, a co zdziwiło?
- Jakiego koloru na łące było najwięcej?

7. Pewnie już jesteś zmęczony łąkowymi zabawami? Na koniec przygotuj wybrane rośliny z bukietu, który przyniosłeś z łąki do zasuszenia (będą potrzebne na jutro). Przygotuj stare gazety i każdą z wybranych roślin ułóż na osobnej stronie i nakryj drugą stroną. Tak przygotowane rośliny ułóż między stronami swojej największej i najgrubszej książki i zostaw do zasuszenia.

DLA CHĘTNYCH
coś na spostrzegawczość – załącznik „Połącz w pary takie same obrazki”
coś do odkodowania– załącznik „Łąka” lub (trudniejsze) „Motyl”
coś do rysowania - załącznik „Ważka”


KONIECZNIE UWIECZNIAJ SWOJE DZISIEJSZE ZABAWY NA ZDJĘCIACH!
8. Jeśli prześlesz zdjęcia z dzisiejszych działań na mój nr.tel lub maila dorinx@wp.pl, na pewno umieszczę je na stronie:))
9. Jeśli chcesz zrobić coś jeszcze, skorzystaj z załączonych kolorowanek


życzę udanej zabawy
Pani Dorota:)

line

Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 14.05.2020 Zdjęcie: PROPOZYCJE NA CZWARTEK 14.05.2020

Plik do pobrania: kodowanie-zka_1.pdf
Plik do pobrania: kodowanie-zka_2.pdf
Plik do pobrania: aka_-kolorowanka_3.pdf
Plik do pobrania: ka_kolorowanka_2.pdf
Plik do pobrania: ka_kolorowanka.pdf
Plik do pobrania: polacz_w_pary_takie_same_obrazki_-_mieszkancy_laki.pdf
Plik do pobrania: wazka-1_-_rysuj_po_sladzie.pdf