O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

14.05.20. Czwartek

Dziwne rozmowy.

line

Dziwne rozmowy

Na początek ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
• Jedziemy na wieś – dz. wibrują wargami, naśladują samochód jadący na wieś.
• Konik – dz. naśladują kląskanie konika: mocno przyklejają język ułożony szeroko przy podniebieniu i odklejają go zdecydowanym ruchem. Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
• Krowa – dz. naśladują ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
• Kot – oblizuje się po wypiciu mleka. Dzieci przesuwają językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej buzi..
• Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dz. wysuwają język na brodę i dyszą.
• Myszka bawi się w chowanego – dzieci wypychają policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
• Miotła – dzieci naśladują gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych ustach.

Buzia wygimnastykowana, możemy śpiewać. Dzisiaj ciąg dalszy zabawy przy muzyce, utrwalamy piosenkę „Dziwne rozmowy”.

https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ
Tekst piosenki:
1. W chlewiku mieszka świnka
Co trąca ryjkiem drzwi,
Gdy niosę jej jedzenie
To ona kwi, kwi, kwi.
2.Opodal chodzi kaczka
Co krzywe nóżki ma
Ja mówię jej dzień dobry
A ona kwa, kwa, kwa.
3.Przed budą trzy szczeniaczki
Podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
A one hau, hau, hau.
4. Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam jak się miewa
To ona kra, kra, kra.
5. W kurniku są kokoszki
Co jajek maja sto
Ja mówię im dzień dobry
A one ko, ko, ko

Podczas każdej zwrotki, zła wróżka zamienia nas w świnkę, kaczkę, pieska, wronę i kurkę, możemy się odczarować tylko wtedy, gdy poprawnie będziemy naśladować zachowanie i głosy zwierząt. Mam nadzieję, że nikt nie zostanie w skórze zaczarowanego zwierzaka. Udanej zabawy.
Teraz kilka zagadek:

1.Kolorowe ma piórka, woła kukuryku
I mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

2. Wieczorem odpoczywa w stajni,
Bo od wielu dni ciężko pracuje
Na swojej wsi. (koń)

3. Mieszka w chlewiku i głośno kwiczy: kwiku, kwiku…..(świnka)

4. Znosi jajka
I, choć nie szczerozłote,
To właśnie do niej idziesz,
Gdy na jajecznicę masz ochotę. (kurka)

5. To od niej mamy mleko,
I choć do pięknej jej daleko,
To nie tylko liczne łaty to sprawiają,
Że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

Proponuję jeszcze raz zaśpiewać piosenkę, myślę, że już samodzielnie.
A teraz jeszcze raz, na przemian jedną zwrotkę wy, drugą mama. Ciekawe kto lepiej poradzi sobie z tym zadaniem.

Możecie się teraz pobawić w kalambury – za pomocą gestów przedstawiacie wybrane zwierzątko z gospodarstwa, a mama, siostra lub brat starają się odgadnąć o kim myślicie. Zmieniają się osoby które, przedstawiają i odgadują hasło.

Jak ktoś ma jeszcze ochotę na zagadki to zapraszam na film „Odgłosy zwierząt”. Najpierw poznacie odgłosy różnych zwierząt, a później będziecie musieli rozpoznać, czyj to głos.

https://www.youtube.com/watch?v=tCj0R2FQGD0

Dzisiaj proponuję jeszcze pracę plastyczną z papierowych talerzyków, kto nie ma talerzyków może zwierzątko wykonać odbijając swoją dłoń pomalowaną farbą. Przykłady podane poniżej. Gorąco zachęcam do rozwijania sprawności manualnych, które przygotowują rękę do pisania.

Gorąco pozdrawiam. Na jutro zadania dla Was przygotuje pani Żaneta.

line

Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek Zdjęcie: 14.05.20. Czwartek