Dzień dobry Dzieci, dzień dobry Rodzice.
Dzisiejszy dzień zaczniemy od zagadek:
1. Czy znasz mieszkańca łąki, który ma kolor zielony?
2. Czy znasz mieszkańca łąki , który ma kolor żółty i czarny?
3. Czy znasz mieszkańca łąki , który ma kolor czerwony?
To zadanie chyba nie było dla Was trudne.
Posłuchajcie teraz wiersza „Piłka i motyl” I. Landau
„Jaś rzucał piłeczkę wysoko pod chmury,
za piłką motylek podfrunął do góry.
Piłeczka wysoko-motyl jeszcze wyżej
piłeczka opada-motyl jeszcze niżej ,
motyl wyżej niż piłeczka
piłka wyżej niż motylek
potem razem obok siebie lecą króciutką chwilę
piłka wyżej-motyl niżej
motyl wyżej-piłka niżej
motyl niżej-piłka wyżej
piłka niżej-motyl wyżej.
Tak by się bawiły do samego rana,
gdyby Jasia na kolację nie zabrała mama”
Pytania dla Was:
Czym bawił się Jaś?
Co Jaś robił z piłką?
Jaki owad podfruwał do piłki?
Poproście teraz rodzica o pomoc:
-Odrysuj za pomocą kubka koło ,wytnij je i pokoloruj jak piłkę.
-Zegnij kartkę na pół , połóż swoją dłoń ( palce złączone) na kartce (przegub na zgięciu kartki) i odrysuj ją, a następnie wytnij. Rozłóż kartkę -jest motylek. Pokoloruj go.
Zapraszam was teraz do zabawy. Do jednej ręki weźcie papierową piłkę, a do drugiej motylka i wykonujcie polecenia, które przeczyta Wam rodzic:
1.Piłka do góry- piłka na dół (dz . podnosi piłkę do góry - opuszcza piłkę na dół)
2.Motyl do góry-motyl na dół.
3.Motyl wysoko-motyl nisko
4.Piłka wysoko -piłka nisko
5.Piłka wysoko i motyl wysoko
6.Piłka nisko i motyl nisko.
7. Policzcie ile jest na obrazku motylków, a ile jest kwiatków? ( obrazek poniżej)
Na pewno zmęczyliście się tym zdaniem, dlatego teraz zapraszam Was do zabawy „ Motyl i kwiaty”. Zabierzcie ponownie do ręki swojego papierowego motylka. Będziecie naśladować fruwanie motylka ( lekki bieg ). Na hasło: kwiatek czerwony-szukacie w domu czegoś w kolorze czerwonym i dotykacie ten przedmiot waszym motylkiem . Po czym zabawa trwa dalej (inne hasła: kwiatek niebieski, żółty, różowy).Uwaga dzieci !Nie podchodzicie do kuchenki na której są garnki!
A teraz chwila odpoczynku. Posłuchajcie piosenki „Biedroneczki kropeczki”
:https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
Czy zauważyliście , gdzie schowały się biedronki , gdy padał deszcz? Oczywiście schowały się pod liściem.
A co robiły biedronki , gdy świeciło słonko? Zgadza się,fruwały wysoko nad łąką.
Zadanie dla Was: odrysujcie swoją dłoń ( palce złączone) na zielonej kartce i wytnijcie . Popatrzcie, z dłoni zrobiliście listek.
Teraz jeszcze raz posłuchacie piosenki„Biedroneczki kropeczki” i zabawcie się przy niej w następujący sposób;
-kiedy biedroneczki będą fruwały nad łąką - delikatnie biegacie na palcach
-kiedy biedronki będą chowały się pod listkiem -bierzecie do ręki wycięty listek chowacie się pod nim , tak jak pod parasolem.
Dzisiaj nauczymy się także przysłowia :„Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”. Powiedzcie to przysłowie głośno, cicho, z radością, ze złością.
A teraz zrobimy biedronkę - siedmiokropkę .
Poprosicie rodzica o rolkę od papieru toaletowego, kawałek czerwonej kartki, kawałek czarnej czarnej kartki, czarną kredkę,żółtą kredkę, kubek i mały talerzyk. Rolkę oklejcie czarnym papierem. Na czerwonej kartce odrysujcie koło przy pomocy talerzyka. Wytnijcie koło i przetnijcie je na pół ( z pomocą rodzica) . To będą skrzydełka biedronki. Na jednym skrzydełku narysujcie czarną kredką 3 kropki , a na drugim 4 kropki- tak jak na obrazku poniżej .Policzcie, czy dobrze narysowaliście. Teraz na czarnej kartce odrysujcie koło przy pomocy kubka ,wytnijcie je i narysujcie żółtą kredką dwa oczka. Teraz na jednym końcu papierowej rolki przyklejcie „ główkę” biedronki, a następnie dwa skrzydełka i biedronka -siedmiokropka jest gotowa. Do główki możecie dokleić dwa czarne paseczki-to będą czułki. Wspaniale! Można do niej przyczepić sznureczek i powiesić jako ozdobę.
Zaproście teraz rodzica do tańca przy piosence „ Bal na łące”, którą poznaliście wczoraj:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo
Dla chętnych dzieci:
1.Zabawa paluszkowa „Biedronka”
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Wyciąga przed sobą obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki , dotyka palców drugiej , zaczynając od najmniejszego . Na koniec wykonuje dłonią zygzak i unosi ja ku górze.
„Biedroneczka mała , robaczka spotkała.
Z tym się przywitała (zaczynamy od najmniejszego palca)
Tego pogłaskała
Temu pomachała
Z tym zatańczyć chciała
Z tym się pożegnała, (kciuk)
i frrr w górę poleciała”
2.Bajka edukacyjna „Pszczółka Maja”:https://www.youtube.com/watch?v=a5NgetIm04U
3.Karty pracy-poniżej.
4.Zabawa badawcza. Jeśli macie w domu lupę, albo lornetkę, to możecie w czasie weekendu wybrać się z rodzicami na łąkę , aby obserwować jej mieszkańców.
Życzę wszystkim Dzieciom i Rodzicom miłego weekendu i dużo zdrowia.
Do poniedziałku.
p. Iwona |