O przedszkolu
Aktualności
Grupy przedszkolne
Strefa Rodzica
Biuletyn Informacji Publicznej
Porady dla rodziców
Rada Rodziców
Opłaty
Żywienie
Jadłospis
Akcje charytatywne
Archiwum
RODO
Rekrutacja
Kontakt
ePUAP

line

WIOSNA NA ŁĄCE

Zabawy matematyczne „Owady” 14.05.2020

line

Dzień dobry Dzieci, dzień dobry Rodzice.
Dzisiejszy dzień zaczniemy od zagadek:
1. Czy znasz mieszkańca łąki, który ma kolor zielony?
2. Czy znasz mieszkańca łąki , który ma kolor żółty i czarny?
3. Czy znasz mieszkańca łąki , który ma kolor czerwony?
To zadanie chyba nie było dla Was trudne.
Posłuchajcie teraz wiersza „Piłka i motyl” I. Landau
„Jaś rzucał piłeczkę wysoko pod chmury,
za piłką motylek podfrunął do góry.
Piłeczka wysoko-motyl jeszcze wyżej
piłeczka opada-motyl jeszcze niżej ,
motyl wyżej niż piłeczka
piłka wyżej niż motylek
potem razem obok siebie lecą króciutką chwilę
piłka wyżej-motyl niżej
motyl wyżej-piłka niżej
motyl niżej-piłka wyżej
piłka niżej-motyl wyżej.
Tak by się bawiły do samego rana,
gdyby Jasia na kolację nie zabrała mama”

Pytania dla Was:
Czym bawił się Jaś?
Co Jaś robił z piłką?
Jaki owad podfruwał do piłki?
Poproście teraz rodzica o pomoc:
-Odrysuj za pomocą kubka koło ,wytnij je i pokoloruj jak piłkę.
-Zegnij kartkę na pół , połóż swoją dłoń ( palce złączone) na kartce (przegub na zgięciu kartki) i odrysuj ją, a następnie wytnij. Rozłóż kartkę -jest motylek. Pokoloruj go.
Zapraszam was teraz do zabawy. Do jednej ręki weźcie papierową piłkę, a do drugiej motylka i wykonujcie polecenia, które przeczyta Wam rodzic:
1.Piłka do góry- piłka na dół (dz . podnosi piłkę do góry - opuszcza piłkę na dół)
2.Motyl do góry-motyl na dół.
3.Motyl wysoko-motyl nisko
4.Piłka wysoko -piłka nisko
5.Piłka wysoko i motyl wysoko
6.Piłka nisko i motyl nisko.
7. Policzcie ile jest na obrazku motylków, a ile jest kwiatków? ( obrazek poniżej)
Na pewno zmęczyliście się tym zdaniem, dlatego teraz zapraszam Was do zabawy „ Motyl i kwiaty”. Zabierzcie ponownie do ręki swojego papierowego motylka. Będziecie naśladować fruwanie motylka ( lekki bieg ). Na hasło: kwiatek czerwony-szukacie w domu czegoś w kolorze czerwonym i dotykacie ten przedmiot waszym motylkiem . Po czym zabawa trwa dalej (inne hasła: kwiatek niebieski, żółty, różowy).Uwaga dzieci !Nie podchodzicie do kuchenki na której są garnki!
A teraz chwila odpoczynku. Posłuchajcie piosenki „Biedroneczki kropeczki”
:https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
Czy zauważyliście , gdzie schowały się biedronki , gdy padał deszcz? Oczywiście schowały się pod liściem.
A co robiły biedronki , gdy świeciło słonko? Zgadza się,fruwały wysoko nad łąką.
Zadanie dla Was: odrysujcie swoją dłoń ( palce złączone) na zielonej kartce i wytnijcie . Popatrzcie, z dłoni zrobiliście listek.
Teraz jeszcze raz posłuchacie piosenki„Biedroneczki kropeczki” i zabawcie się przy niej w następujący sposób;
-kiedy biedroneczki będą fruwały nad łąką - delikatnie biegacie na palcach
-kiedy biedronki będą chowały się pod listkiem -bierzecie do ręki wycięty listek chowacie się pod nim , tak jak pod parasolem.

Dzisiaj nauczymy się także przysłowia :„Biedroneczko leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba”. Powiedzcie to przysłowie głośno, cicho, z radością, ze złością.

A teraz zrobimy biedronkę - siedmiokropkę .
Poprosicie rodzica o rolkę od papieru toaletowego, kawałek czerwonej kartki, kawałek czarnej czarnej kartki, czarną kredkę,żółtą kredkę, kubek i mały talerzyk. Rolkę oklejcie czarnym papierem. Na czerwonej kartce odrysujcie koło przy pomocy talerzyka. Wytnijcie koło i przetnijcie je na pół ( z pomocą rodzica) . To będą skrzydełka biedronki. Na jednym skrzydełku narysujcie czarną kredką 3 kropki , a na drugim 4 kropki- tak jak na obrazku poniżej .Policzcie, czy dobrze narysowaliście. Teraz na czarnej kartce odrysujcie koło przy pomocy kubka ,wytnijcie je i narysujcie żółtą kredką dwa oczka. Teraz na jednym końcu papierowej rolki przyklejcie „ główkę” biedronki, a następnie dwa skrzydełka i biedronka -siedmiokropka jest gotowa. Do główki możecie dokleić dwa czarne paseczki-to będą czułki. Wspaniale! Można do niej przyczepić sznureczek i powiesić jako ozdobę.

Zaproście teraz rodzica do tańca przy piosence „ Bal na łące”, którą poznaliście wczoraj:
https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Dla chętnych dzieci:
1.Zabawa paluszkowa „Biedronka”
Rodzic prosi dziecko o naśladowanie jego ruchów. Wyciąga przed sobą obie dłonie i recytuje wierszyk. Podczas kolejnych wersów rodzic palcami jednej ręki , dotyka palców drugiej , zaczynając od najmniejszego . Na koniec wykonuje dłonią zygzak i unosi ja ku górze.
„Biedroneczka mała , robaczka spotkała.
Z tym się przywitała (zaczynamy od najmniejszego palca)
Tego pogłaskała
Temu pomachała
Z tym zatańczyć chciała
Z tym się pożegnała, (kciuk)
i frrr w górę poleciała”

2.Bajka edukacyjna „Pszczółka Maja”:https://www.youtube.com/watch?v=a5NgetIm04U
3.Karty pracy-poniżej.
4.Zabawa badawcza. Jeśli macie w domu lupę, albo lornetkę, to możecie w czasie weekendu wybrać się z rodzicami na łąkę , aby obserwować jej mieszkańców.

Życzę wszystkim Dzieciom i Rodzicom miłego weekendu i dużo zdrowia.
Do poniedziałku.
p. Iwona

line

Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE Zdjęcie: WIOSNA NA ŁĄCE